Guild med hög toleransnivå sökes

Permalänk
Medlem

Guild med hög toleransnivå sökes

Hej,

Har spelat wow till och från sedan release med många avbrott.
Jag har dock aldrig raidat mer än de låga instanserna. Anledningen till detta är den otroliga hets som många har du måsta ha dittan och dattan i GS osv. jag lirar för att ha kul och inget annat.
Finns det någon guild som är villig att ta emot en person som tänker som jag?

Jag har en himla massa chars men bara två som är någorlunda level en level 80 DK och en lvl 60+ druid.
Jag har inte aktiverat mitt konto än så jag vet inte vilken server de är på, det är någon PVE realm

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Kan förstå att det är lite jobbigare när man bara spelar då och då.

Men huvudkraven för att raida i raidinstance är ju oftas att man har tillräckligt med bra gear, man har"cappat" sin hit, expertise etc.
Detta är bara för att man ska inte missa sina slag, då i raidinstance så behövs oftas all dps man kan få och det kommer bara bli jobbigare för dom andra om dom ligger på en 5k+ och du ligger på 2k i dps under fights. Det menas med att dom andra måste jobba ännu hårdare och måste även göra den dps du fattas.
Därför ställs det krav, för raidinstancer är inte lätt, eller jo nu är dom men dom kommer förhoppningsvis bli svårare.
Men jag kan hålla med, folk är väldigt kinkiga på GS just nu.

Permalänk
Sötast

Det som krävs för att kunna raida, kan man få genom att göra Hardcore Instanser (Random HC) så det kör man i 5mannagrupper.

Efter tillräckligt grind så kan man köpa tillräcklig gear för att börja raida så då har du redan förhoppningsvis mött kraven för att raida.

Joinar du ett guild så blir det lättare då kraven kan vara lite lägre än på en pug.

MEN nu är det ju så att Cataclysm ligger runt om hörnet, så det lär väl bli lite förändringar nu också

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig att lira hc instanser men vill gärna lira med ett skönt gäng, inte med en massa random p12.
Sen undrar jag om jag ska fortsätta på min DK eller levla upp min druid som moonkin eller healer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albin_w:

Sen undrar jag om jag ska fortsätta på min DK eller levla upp min druid som moonkin eller healer.

Det är väl ändå något som bara du kan svara på :)?

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Det är väl ändå något som bara du kan svara på :)?

Helt sant tänkte mest på vad som är mest fördelaktigt för den gruppen man är i, och vad som är lättast för mig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albin_w:

Helt sant tänkte mest på vad som är mest fördelaktigt för den gruppen man är i, och vad som är lättast för mig själv.

Tank samt Healer är mer sökt eftersom färre spelar det.

Tank och healer är svårast. DPS är lättast.

Detta är grova "värderingar" och givetvis är det svårt att få ut maximalt dps ur en gubbe jämfört med någon som kanske inte gör så mkt dps man kan göra. Men det är helt klart lättast och mest förlåtande att spela DPS. Det negativa med DPS är att om du tänker använda LFG-Tool för att hitta grupper tar det mkt längre tid om du är dps än om du är tank (instant invite) eller healer (i princip 0-1 min)

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk

Albin
Jag är också sugen på att starta upp igen nu när Cataclysm kommer, har tänkt mig starta en helt ny karaktär och börja om från scratch så kallat. För min del kvittar det helt vilken server jag lirar på, kan eventuellt få med mig en kollega från jobb som också är lite sugen. Båda vi är också rätt mycket casual spelare.

Vi kanske skulle dra ihop en casual raiding guild själva ? PM om du är intresserad.

Permalänk
Medlem

Beror på hur gammal du är men "Old Timers" på defias brotherhood är en casual guild som kommer raida i Cata. Dom är jäkligt hjälpsamma och trevliga och det är inge krav på hur ofta man spelar då dom flesta har familj eller bara en aktiv fritid..

http://theoldtimers.co.cc/

Permalänk
Medlem

Har bara 1 guild att rekommendera. Valhalla Immortals, Darkspear (horde)

Det är en helsvensk guild, 18års gräns för nya medlemmar.
Focuserar på casual raid, socialt spelande, 220 medlemmar (ca)

Finns inga krav på hur aktiv du är (du blir kickad efter 3 månaders inaktivitet om inget speciellt skäl nämnts)

Har clearat allt Wotlk material på 10manna (ICC, RS), 10/12 bossar ICC 25. så det finns mycket duktiga spelare.

Ansökan lägger du på :Ansökan

Guildregler finns här

Har Ventserver allt annat man kan önska sig.

Visa signatur

Intel C2Q 9650 / Samsung skit minnen / ATI Radeon 5850 / Samsung 22"

Permalänk

Är med i en casual guild och vi har väl direkt inga regler förutom 18 års gräns.
Vi tar allt med ro och blir det en wipe eller fler så skattar vi bara och provar igen.
Är ett bra gäng med folk från hela europa och medel åldern är nog 20-25 år.

Vi finns på Emerald Dream och om ni mot förmodan vill joina så hör av er här med ett PM eftersom jag inte är online varje dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av minisch:

Har bara 1 guild att rekommendera. Valhalla Immortals, Darkspear (horde)

Det är en helsvensk guild, 18års gräns för nya medlemmar.
Focuserar på casual raid, socialt spelande, 220 medlemmar (ca)

Finns inga krav på hur aktiv du är (du blir kickad efter 3 månaders inaktivitet om inget speciellt skäl nämnts)

Har clearat allt Wotlk material på 10manna (ICC, RS), 10/12 bossar ICC 25. så det finns mycket duktiga spelare.

Ansökan lägger du på :Ansökan

Guildregler finns här

Har Ventserver allt annat man kan önska sig.

Jag är bara nyfiken, känns det inte lite opersonligt med 220 medlemmar? För mig är ett casual guild lite mer inriktat på gubbsnack och en kompis anda. Med så många medlemmar tycker jag det borde glida lite mer åt general chat.. Jag undrar bara, inge illa ment.

Permalänk
Medlem

Jag och brorsan är intresserade av att gå med i ett gille i samband med Cataclysms släpp. Vi har båda lirat sedan spelets släpp och söker nu ett gille som spelar för att ha så roligt och trevligt som möjligt tillsammans. Gillet får gärna vara helsvenskt eller skandinaviskt. Alliance eller horde spelar mindre roll, helst horde. Server spelar också mindre roll, men helst en Normal server. Åldersgräns spelar ingen roll.

Vi hade tänkt spela warlock och hunter.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

Va kul att det är så många som är intresserade att börja igen!
Ska vi försöka sammanstråla på någon server?

Permalänk
Medlem

Det vore toppen Albin!

Valhalla Immortals på Darkspear som minisch tipsade om lät som ett härligt gäng och jag och brorsan spelar gärna Horde. Känns också som en fördel att det är en normal server, tycker inte om gankers på PvP servrar som är ute efter att göra livet surt för oss intet ont anande spelare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då kör vi på darkspear tycker jag! Jag har ingen gubbe på den servern så det blir en fresh start för min del. Jag kommer nog köra en druid eller en prelle. Ska vi försöka börja samtidigt så vi kan levla ihop eller ska vi levla upp till tio på egen hand?

Hade gött!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albin_w:

Då kör vi på darkspear tycker jag! Jag har ingen gubbe på den servern så det blir en fresh start för min del. Jag kommer nog köra en druid eller en prelle. Ska vi försöka börja samtidigt så vi kan levla ihop eller ska vi levla upp till tio på egen hand?

Hade gött!

Jag och brorsan har inte aktiv speltid ännu. Vi hade tänkt köra igång den 7:e december eftersom vi gärna spelar goblins. Har absolut inget emot om du drar igång tidigare det är helt och hållet upp till dig.

Blir fresh start för oss med, möjligt att jag har en gubbe på level 10 på servern, men inte högre

EDIT: Vi kör nog igång lite tidigare, med tanke på att det är rabatt på World of Warcraft samt de första två expansionerna på blizzard store och det gäller bara veckan ut. Antar att det är mer fördelaktigt att han gör ett nytt konto för 20 euro och att jag i och med det får gratis månad och ett mount, samt 300% experience i 90 dagar än att vi bara kör igång våra både äldre konton. Nåväl vi får se hur vi gör med kontona!

Då saknas ju bara en tank så har vi en härlig grupp till instanser.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kapten Kattskit:

Jag är bara nyfiken, känns det inte lite opersonligt med 220 medlemmar? För mig är ett casual guild lite mer inriktat på gubbsnack och en kompis anda. Med så många medlemmar tycker jag det borde glida lite mer åt general chat.. Jag undrar bara, inge illa ment.

Nu är det ju så att det av dessa 220 medlemmar kanske är 70 konton eller så, och det är grym kamratskap och väldigt härligt gäng. (Annars hade jag ju inte rekommenderat dem)

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av minisch:

Nu är det ju så att det av dessa 220 medlemmar kanske är 70 konton eller så, och det är grym kamratskap och väldigt härligt gäng. (Annars hade jag ju inte rekommenderat dem)

Hur funkar det med raider och så om ni är så många ? är det vissa som alltid är med ? Hur funkar det i så fall om man kanske bara har tid att raida nån gång då och då ? Platsmässigt menar jag, hur prioriteras det vilka som får hänga på ?

Edit: När ni drar ihop en raid, hur tar ni det om man måste logga helt plötsligt eller gå afk 5-10 min ?
Är det några fasta raid tider som man måste vara med från början till slut eller inte alls ?

Permalänk
Medlem

Hej alla,

Nu verkar det vara spikat, vi kör på darkspear som horde. Vi börjar på nya gubbar/damer och försöker samman-stråla vid lvl 10.
Darkspear känns som ett bra val eftersom det finns en svensk guild med casual inställning. Vad tycker ni andra?

Permalänk

Låter lockande men vill gärna ha svar på mina frågor ovan först. Det finns ju en del olika definitioner på casual om man säger så.

Skrivet av Albin_w:

Hej alla,

Nu verkar det vara spikat, vi kör på darkspear som horde. Vi börjar på nya gubbar/damer och försöker samman-stråla vid lvl 10.
Darkspear känns som ett bra val eftersom det finns en svensk guild med casual inställning. Vad tycker ni andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keitaro_swe:

Hur funkar det med raider och så om ni är så många ? är det vissa som alltid är med ? Hur funkar det i så fall om man kanske bara har tid att raida nån gång då och då ? Platsmässigt menar jag, hur prioriteras det vilka som får hänga på ?

Vi lägger upp kommande raider på vårat forum, där får man gå in och signa upp sig om man vill vara med.
Raid tiderna är 20.00-23.00, kan man inte vara med heal raiden är det bara skriva det när man signar upp.

Prio för uttagningarna är att ALLA som vill ska få vara med, vi har statestik över alla raider och antal anmälningar per person och antal uttagningar till raid. (så att ingen trillar mellan stolarna)

Kravet för att få vara med är att du har lämplig gear för raiden, du kan ex. inte komma nydingad och tro du ska bli boostad i ICC heroic (ex.)

Vi har kört ca 3st 10manna och 1st 25 manna raid i veckan, så chansen är stor att få raida minst 1ggr i veckan.

Skrivet av Keitaro_swe:

Edit: När ni drar ihop en raid, hur tar ni det om man måste logga helt plötsligt eller gå afk 5-10 min ?

Mottot är att IRL ALLTID går före WoW, har du en anledning att bli afk en stund så säg bara till innan så är det inga problem, måste man sluta av en anledning är detta aldrig ett hinder (dock om man vill logga för man inte fick en viss loot eller liknande så är risken stor att man får sitta på bänken ett par raider).

Hoppas detta har gett svar på dina funderingar.
Kolla gärna på hemsidan för mer info, allt finns där.

Valhalla Immortals

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fan man blir lite sugen att starta upp sitt gamla WOW konto när man läser det här :D. Det skulle vara kul att köra från start igen och köra lugnt utan hetts och uppleva instanserna med rätt gear och en grupp som har den leveln som instancen är tänkt för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAZ:

Fan man blir lite sugen att starta upp sitt gamla WOW konto när man läser det här :D. Det skulle vara kul att köra från start igen och köra lugnt utan hetts och uppleva instanserna med rätt gear och en grupp som har den leveln som instancen är tänkt för.

Ja verkligen! Vore kul om du hängde på, har själv inte spelat på bra länge så det ska bli riktigt kul att börja igen. Tänker verkligen inte hetsa, utan tänker njuta mig igenom varenda sekunds speltid medan jag tar del av det nya azeroth och vad expansionen har att erbjuda.

Må väl!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

HAZ hoppa med oss då! Jag är av precis samma åsikt ingen som helst hets utan bara spela för att ha kul och hjälpa varandra.
Jag har tjuvstartat lite och kan säga att det är svårt roligt då de gjort om en hel del sen jag lirade sist. Grafiken känns också bättre än tidigare.

Permalänk

Låter som att ni delar precis min uppfattning om vad som är casual och dessutom verkar det ju finnas alternativ för dom som vill/kan raida varje vecka också. Tycker det låter skitbra så jag e på om jag bara kan övertyga min kollega också.

Bara lite grus i maskineriet, vill gärna köra den nya rasen och var lite sugen på druid men såg att goblin inte kan välja den klassen =/. Men men får fundera på om man ska köra kossa eller någon annan klass, var 2 år sen man spelade horde sist så kanske är dags för ett sidbyte oavsett ^^

Skrivet av minisch:

Vi lägger upp kommande raider på vårat forum, där får man gå in och signa upp sig om man vill vara med.
Raid tiderna är 20.00-23.00, kan man inte vara med heal raiden är det bara skriva det när man signar upp.

Prio för uttagningarna är att ALLA som vill ska få vara med, vi har statestik över alla raider och antal anmälningar per person och antal uttagningar till raid. (så att ingen trillar mellan stolarna)

Kravet för att få vara med är att du har lämplig gear för raiden, du kan ex. inte komma nydingad och tro du ska bli boostad i ICC heroic (ex.)

Vi har kört ca 3st 10manna och 1st 25 manna raid i veckan, så chansen är stor att få raida minst 1ggr i veckan.

Mottot är att IRL ALLTID går före WoW, har du en anledning att bli afk en stund så säg bara till innan så är det inga problem, måste man sluta av en anledning är detta aldrig ett hinder (dock om man vill logga för man inte fick en viss loot eller liknande så är risken stor att man får sitta på bänken ett par raider).

Hoppas detta har gett svar på dina funderingar.
Kolla gärna på hemsidan för mer info, allt finns där.

Valhalla Immortals

Permalänk
Medlem

Keitaro,

Kan meddela att att Trolls fått en helt ny starting zone, och de kan även köra druid. Jag har skapat en Druid och levlat lite på skoj men kommer inte levla över lvl 10. Kommer nog att prova att levla några andra klasser också bara för att se vad som passar mig bäst. Om inte annat bara för att vänta in er

Permalänk

Mmm jag har sett det också men jag vill ju åt Goblins racials, finns ju inte bättre än dom liksom. Dessutom gillar jag Tauren bättre än Troll.

Skrivet av Albin_w:

Keitaro,

Kan meddela att att Trolls fått en helt ny starting zone, och de kan även köra druid. Jag har skapat en Druid och levlat lite på skoj men kommer inte levla över lvl 10. Kommer nog att prova att levla några andra klasser också bara för att se vad som passar mig bäst. Om inte annat bara för att vänta in er

Permalänk

Jag tycker ni gör helt rätt!
Jag har ett par lv80 som jag tagit upp till 80 på lite olika sätt, dock har quests alltid varit centralt...
...men nu håller jag på och tar upp en warlock som nu är lv62. I princip har han bara fått xp from lv15 från instanser. Tack vare det nya lfg kan det bli 5-6 instanser per dag och fler om det vill sig illa... nåväl, det roliga är ju att dels lär du dig klassen i en 5 manna grupp, du har din roll och du lär dig mekanismerna. Och dels får jag se alla instanser vid RÄTT level som jag inte såg med de andra gubbarna och sist men inte minst, det går fort att levla i instanser!

Kör hårt - kör tillsammans!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keitaro_swe:

Mmm jag har sett det också men jag vill ju åt Goblins racials, finns ju inte bättre än dom liksom. Dessutom gillar jag Tauren bättre än Troll.

Ja det är bra surt att goblins inte kan vara druider. Håller verkligen med om att Goblins racials är riktigt trevliga! Längtar tills jag får dra igång min Goblin, även om det dröjer en vecka till.

Visa signatur