Permalänk
Medlem

sätt fast det med bräder och reglar.....tänk på att gör så du kan ta ut det och så man kan se det om man öppnar en lucka.

är du på offentlig plats kan polis/vakter kräva att du lämnar området med högtalaren om du inte kan bevisa att det inte är ett syrabatteri

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokelia:

sätt fast det med bräder och reglar.....tänk på att gör så du kan ta ut det och så man kan se det om man öppnar en lucka.

är du på offentlig plats kan polis/vakter kräva att du lämnar området med högtalaren om du inte kan bevisa att det inte är ett syrabatteri

Visste jag inte :S
Jag vet inte hur jag ska sätta fast den just nu, men fixar det nog

Första gången jag använde den utomhus igår

Den ser helt ok ut
Locket är inte påspikat, men det fixar jag idag tror jag.
Hade med mig en soppåse igår ifall det skulle regna.

Den är ganska tom som ni ser, batteriet sitter inte fast, har inte satt på all isolering osv.

Köpte även en biltuta på 105dB
Riktigt irriterande, vet inte varför jag köpte den.
89kr på biltema så den va billig

Visa signatur

iMac 24" 3rd gen 2,4ghz
LG Optimus 2X
Apple TV 2G jailbreaked
Minecraft Server Host

Permalänk
Medlem

Har fixat batterihållare som blev riktigt dålig, men den funkar ^^
Även locket är påsatt, några skruvar som jag ska få bort också men kan inte göra det nu, dom är härdade så kan inte såga dom med metallsågen.
Börjar gilla denna lådan rejält
Vägde den precis, 13,5kg :S

Visa signatur

iMac 24" 3rd gen 2,4ghz
LG Optimus 2X
Apple TV 2G jailbreaked
Minecraft Server Host

Permalänk
Medlem

Va ute med boomboxen igår igen, den här gången även med LED-röret påtejptar temporärt.
Det är mycket starkare än förväntat, nästan lite för starkt ibland.
Alting funkade som det ska, lite jobbigt ibland när sladdarna till högtalarna rörde vid aluminiumet på min ljudisolering men det fixade jag så att dom inte gjorde

Visa signatur

iMac 24" 3rd gen 2,4ghz
LG Optimus 2X
Apple TV 2G jailbreaked
Minecraft Server Host

Permalänk
Medlem

Lånar denna tråd en snabbis, även jag har/håller på och försöka bygga en Strand/festivallåda. Så har just nu en fråga som jag grubblar över, Jag hade ett ta2020 kort som förstärkare, högtalare, batteri, men då till frågan. Hur vet jag vart minus och plus ska?? Dvs jag tog en AC sladd, klippte av den, plugga in ena delen i Tampen och den andra delen, så satt jag en på plus och en på minus... Men hur vet jag vilken som ska vart för tydligen hade jag juh 50/50 chans o ta rätt men de vet inte så, så nu är ett nytt kort beställt.

Hur kopplar jag in strömmen från ett batteri till en T-amp förstärkare utan att chansa... =! ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dayu:

Lånar denna tråd en snabbis, även jag har/håller på och försöka bygga en Strand/festivallåda. Så har just nu en fråga som jag grubblar över, Jag hade ett ta2020 kort som förstärkare, högtalare, batteri, men då till frågan. Hur vet jag vart minus och plus ska?? Dvs jag tog en AC sladd, klippte av den, plugga in ena delen i Tampen och den andra delen, så satt jag en på plus och en på minus... Men hur vet jag vilken som ska vart för tydligen hade jag juh 50/50 chans o ta rätt men de vet inte så, så nu är ett nytt kort beställt.

Hur kopplar jag in strömmen från ett batteri till en T-amp förstärkare utan att chansa... =! ?

enklast är att mäta med en volt mätare...

men annars är det markerat på batteriet tydligt vilket som är plus och minus..

OBS! tänk på att inte använda syra batterier ifall lådan är portabel. är ni tex på stranden eller festival så har väktare/ ansvariga rätt att avvisa er med lådan

Permalänk
Medlem

Jo jag vet att det står tydligt på batteriet, men om jag har kapat en sladd så står de inget på sladden, där faller problemet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dayu:

Jo jag vet att det står tydligt på batteriet, men om jag har kapat en sladd så står de inget på sladden, där faller problemet...

specificera dig?

+ och - skall ha olika färger för att inga problem skall uppstå.

samma sak som att du får aldrig dra 12 V genom ett 230 urrtag

men om du nu råkat kapa sladden så tar du en mätare och testar vilket som + -

Permalänk
Medlem

http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_25149_4.jpg

Jag har klippt av denna på hälften, pluggat in den runda kontakten i t-ampen. Den ända som jag delar sladden i 2. De är de jag undrar, vilken ska på plus och minus på batteriet då de inte är markerade eller nått.

Men fick ett rätt tydligt svar på mitt problem på ett annat forum, vilket jag nu har glömt vad de var

Permalänk
Medlem

"det enda sättet du kan se om du har gjort är att ta ur kontakten ur t-ampen, koppla in kabeln på batteriet, för att sedan mäta med din multimeter.
De flesta multimetrarna har en röd och en svart sladd, där röd sladd skall vara kopplat till multimeterns hål som är märkt med Vdc och den svarta sladden skall vara kopplad till hålet som antagligen är märkt med COM.
Därefter skall du ställa in multimetern på Vdc och den närmaste högre spänningen, antagligen i ditt fall 20V
Mäter du nu med den röda mätproben i kontaktens mitten och den svarta mot kontaktens utsida får vi fram både spänning och polaritet, vilket är vad vi är ute efter.
Står det -12V i displayen så har du fått polariteten fel och måste således skifta sladdarna på batteriet."