Fulaste "high end" chassit idag

Permalänk
Medlem

Fulaste "high end" chassit idag

Själv tycker jag att modeller ur HAF-serien är de fulaste.

Vad tycker ni?

Permalänk

Definiera High-End Chassi

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av adriankarlsson:

Definiera High-End Chassi

felformulering, menade mest chassin som riktar sig till gamers och dylikt.

Permalänk
Avstängd

HAF-Serien är ju hur snygg som helst FD R3 verkat lite hmm.....tråkig och steril men smaken är som baken delad

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Alla Antech chassin

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Håller med om att alla HAF är fruktansvärt fula

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

Antec lanboy air.

Permalänk
Hedersmedlem

Såg någon "extrem" (skit) packard bell på Mediamarkt med ett oerhört fult chassi, vet inte vad det heter dock, slumpade oranga detaljer lite här och där.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Antec lanboy air.

UTAN TVEKAN!

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

HAF-Serien är ju hur snygg som helst FD R3 verkat lite hmm.....tråkig och steril men smaken är som baken delad

Tror nog inte det finns mer "stilrent" på Swec än just Fractal Design chassin. Efter det kommer nog Antec P182 ;-D (ja det var en del ironi med här)

Nä du har rätt, enkla och minimalistiska passar bättre in.

Permalänk

Nu går det visserligen inte att köpa bara sådär, men detta är ju inget ögongodis direkt: http://www.sweclockers.com/nyhet/12421-extrem-speldator-fran-...

Annars är HAF 922 ruskigt fult :S

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rickard11:

Nu går det visserligen inte att köpa bara sådär, men detta är ju inget ögongodis direkt: http://www.sweclockers.com/nyhet/12421-extrem-speldator-fran-...

Tror nästan det var den där jag såg på Mediamarkt, Packard Bell hade nog någon ful skit som stod bredvid därför jag blandade ihop dem isf

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

antec lanboy air, förstår inte tanken med 15 fläktar, lär ju vara vispa runt luften tills den kokar i chassiet

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

jo de finns många fula chassin, dock gillar jag mitt HAF 922 de är bra kylning i de allafall (y) sen om man inte gillar den stilen är en annan fråga men jag går gärna på funktion först och haf serien har ett bra flås i sig

och ja den där Predator som Kalasis länka känns som.. idk bränna på bål?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ygd3n:

antec lanboy air, förstår inte tanken med 15 fläktar, lär ju vara vispa runt luften tills den kokar i chassiet

Hmm luft är i gasform så kan nog inte koka direkt med 15 fläktar finns det inga varmlufts fickor som gömmer sig

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Hmm luft är i gasform så kan nog inte koka direkt med 15 fläktar finns det inga varmlufts fickor som gömmer sig

Han menar nog att den kyler så bra att luften börjar koka

(Vet att det inte kan göra det med enbart luft kylning)

EDIT: glömde säga att jag kör med en R3:a själv, tycker om att det inte är en massa krimskrams på den.

Visa signatur

AMD Phenom X4 965 @4GHz 1.5V | Asus 890GPA-UD3H | Corsair DDR3 4GB 1600 MHz | Radeon HD5770 XFX | Samsung Spinpoint F3 1TB | Fractal Design Define R3 | Fractal Design Integra 500W

Här sitter man och säger till alla att man ska citera.
Men vad gör man själv?

Permalänk
Avstängd

alla HAF chassin verkar ha designats av nån ur dom blindas förening, sen tycker alla chassin med ljus borde smältas ner och göras brunlock av.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Skulle vilja säga alla Antec chassin förutom Antec 900 som funkar, dom andra undrar man lite grann hur dom tänkte när dom designa dom. Typ 1200'an, varför så stort och högt men ändå så får man inte plats med ett E-ATX mobo!? Speciellt snyggt är det inte heller.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

antec six hundred gaming case - Sök på Google
riktigt fullt, men dessvärre har jag en...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Annars är HAF 212 + ruskigt fult :S

Driver du? acer predator chassit är det snyggast som finns

skulle lägga 5k på acer predator chassit lätt

Permalänk
Skrivet av Yeval:

Driver du? acer predator chassit är det snyggast som finns

skulle lägga 5k på acer predator chassit lätt

och ironin flödar antar jag.

ontopic får väll säga som de flesta att Antecs och Cooler Master chassin är inga ögongodis precis Antec 900 funkar dock förövrigt men resten nja

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming]
[GPU: Power Color RX 9070xt Red Devil 16GB -70mV/-10PL/2668MHz Vram OC]
[Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth][RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs CL30]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk
Medlem

Fractal design R2/R3 verkar rikta sig till alla så jag tar den. Gillade chassit i början tills man såg 40000 gallerier med samma förbannade chassi, 5850, i5 750. Ungefär. Den och dom flesta cooler master chassin, nästan så att Storm Sniper räknas med. Man måste vänja sig vid den.

Hmm... hittade ännu värre medans jag skrev..

Om jag bara får välja ett chassi så tar nog den här priset.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Fulaste är nog Finns för många

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Fractal design R2/R3 verkar rikta sig till alla så jag tar den. Gillade chassit i början tills man såg 40000 gallerier med samma förbannade chassi, 5850, i5 750. Ungefär. Den och dom flesta cooler master chassin, nästan så att Storm Sniper räknas med. Man måste vänja sig vid den.

+1! Tycker FD serien är otroligt uttjatad här på SweC, stilrent men tråkigt helt enkelt.

Visa signatur

Intel i9 10850k | Asus z490-A Prime | Nvidia RTX 3080 10gb | Samsung 970 Evo 1Tb m.2| Corsair HX750i | Corsair Vengeance 32gb @ 3600Mhz | Lian Li PC-011 Dynamic | Custom vattenkylning |

Permalänk
Medlem

Antec Dark Fleet är ju inte så high end, Men definitivt ett av de fulaste chassina som finns.

Permalänk
Skrivet av wasidop:

+1

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk

Alla HAF chassin.

Vissa säger att R2/R3 är "uttjatat", men jag personligen bryr mig inte om vad alla andra har för chassin, tycker jag det är snyggt så köper jag det!

Permalänk

Fractal Designs chassin, alla har ett.
Det påminner om när alla köpte vitvaror i rostfritt stål. I efterhand så ser det förskräckligt ut.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D - KFA2 RTX 3060 Ti 8 GB -
MSI MPG B550 Gaming Plus - Corsair Vengeance 3600 Mhz 32 GB
WD SN550 NvmE 1 TB - Corsair AX850
Cooler Master GT301 - Peerless assassin 120 SE