Permalänk
Skrivet av Devildoll:

lite svårt att veta om man ska slå till på mellandagsreorna eller vänta tills efter nyår i just ditt fall .
beror ju helt på om komponenter som ingår i ditt bygge kommer realiseras eller inte.

vänta och se helt enkelt , uteslut inget.

Vad menar du med att realiseras?

Skrivet av Eltarion:

För tillfället är det mest faktiskt World of Warcraft, med tanke på hur nära Cataclysm nu är så är detta kanske inte så konstigt. Men även Dawn of War 2 och Starcraft 2, alla nämnda spel presterar utmärkt.

Bah, wow... den som säger att wow har en bra grafik i den bemärkelse att den är snygg borde skjutas Det enda bra med den är att den är tidlös och funkar på många datorer.

YouTube - Age Of Conan - DirectX 10 HD - Testlive Här snackar vi grafik!

Tänk er det spelet när det vimsar runt 100pers på skärmen. Då förstår ni nog varför jag vill ha en bra dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tengilftw:

Bah, wow... den som säger att wow har en bra grafik i den bemärkelse att den är snygg borde skjutas Det enda bra med den är att den är tidlös och funkar på många datorer.

Tänk er det spelet när det vimsar runt 100pers på skärmen. Då förstår ni nog varför jag vill ha en bra dator

Kan dock inte påstå att WoW dålig grafik, jag gillar stilen.

Age of Conan är ett bra spel, spelade det i DX10, på max med min gamla dator. Men dock så tog jag aldrig del i stora PVP strider.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tengilftw:

om en processor realiseras , så är det rea på processorn helt enkelt.

jag menar , det är ju ingen ide att köpa en en dator på mellandagsrean om ingen av komponenterna är billigare just då.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

säger såhär.... byt grafikkort till ett 5870 för 3000kr.. går inte att få mer prestanda per krona idag när det gäller grafikkort...

bara att kolla på sweclockers senaste test

sen lite rea på det så är man nere i typ 2600-2800kr..

sen bör du vänta och se hur 69** korten presterar samt kostar ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Skrivet av Eltarion:

Kan dock inte påstå att WoW dålig grafik, jag gillar stilen.

Age of Conan är ett bra spel, spelade det i DX10, på max med min gamla dator. Men dock så tog jag aldrig del i stora PVP strider.

Spelade du med dx10 och allt i max? För att om det var på din gamla dator så borde jag ju sitta rätt säkert

Tack för infon borrby89. Alltid givande med statistik

Om man använder sig av två grafikort, måste man pilla en massa med inställningar då eller är det plug-n-play?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tengilftw:

Tanken var att jag i framtiden skall köpa ett grafikkort till? (om det nu är en bra idé?)
Moderkortet du rekommenderar har bara 1st 16x PCI-E. Finns säkert bättre alternativ, därför jag rådfrågar er

Att göra livet lätt för sig själv och slippa höra en massa surr är ju alltid att föredra, lätt värt 200 riksdaler. Tack för det tispet!

Kortet har måhända enbart en 16x PCI-E port men den har en 4x PCI-E port där du kan köra ett till grafikkort. Det som händer när du kör två grafikkort är att 16x porten blir 8x medan 4x porten förblir 4x. Minskningen i prestanda jämtemot att köra 2st 8x portar är försumbar, runt 3-5%. Asus-kortet som någon länkade är dock lika bra som det Gigabyte jag länkade, för en 50kr mindre dessutom!

Permalänk
Skrivet av Tengilftw:

Det är lite svårt för någon att domdera om vad som är bra grafik. Jag tycker att World of Warcraft har mycket vackrare grafik än Age of Conan.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D - KFA2 RTX 3060 Ti 8 GB -
MSI MPG B550 Gaming Plus - Corsair Vengeance 3600 Mhz 32 GB
WD SN550 NvmE 1 TB - Corsair AX850
Cooler Master GT301 - Peerless assassin 120 SE

Permalänk
Moderator
Moderator

Jag tror du missuppfattat hela principen med mellandagsrea. Det är absolut inte så att allt blir billigare, utan vissa utvalda produkter sänks. Det kan mycket väl vara så att inte en enda komponent du väljer ut är med på rean, har du tur kanske två-tre pryttlar är det och du kan spara någon hundralapp eller två.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@twit har en poäng. Vanligtvis är det äldre samt utgående modeller som reas ut. Precis som med kläder där kvarvarande sommarkläder från förra säsongen reas ut under julen. Du kan dock vänta dig prissänkningar i och med att sandy bridge kommer ut i början av 2011.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tengilftw:

Spelade du med dx10 och allt i max? För att om det var på din gamla dator så borde jag ju sitta rätt säkert

Tack för infon borrby89. Alltid givande med statistik

Om man använder sig av två grafikort, måste man pilla en massa med inställningar då eller är det plug-n-play?

Jo, jag körde med allt på max och DX10, dock hade jag bara en gammal 19" skärm då, inte änns widescreen, så bara 1280x1024. Men som jag också sa, så tog jag aldig del av massiva pvp strider.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.