Vinjett till SweClockers.com videos

Permalänk
Geeks
Grundare

Vinjett till SweClockers.com videos

Hej,

Vi på redaktionen är sugna på att få till en vinjett till våra videos och tänkte kolla om någon på forumet har någon bra idé och kan komponera ihop något bra. Det är alltså introt vi pratar om, se YouTube - swecabs kanal

* 4-10 sekunder lång
* SweClockers.com logo skall finnas med (vektorformat: www.sweclockers.com/mediafakta/sweclockers_logotype.psd)
* Kan associeras med SweClockers.com, datorer, hårdvara, komponenter, överklockning, kyla, värme/hetta, fläkt etc (någon eller flera av dessa)
* Antingen en enkel vinjett med logotypen eller en animation (helt öppet)
* Passande ljud/ljudeffekter

Någon som har tid och kan ta fram förslag?
Bytes eventuellt mot någon trevlig hårdvara :).

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kan då inte redigera film och sånt. Men kunde jag det skulle jag föra vinjetten från höger till vänster och lägga in inuti varje bokstav småklipp från de olika recensioner ni har haft, men även hårdvara genom tiden då swec funnits samtidigt som någon passande truddelutt spelas. Vore snyggt enligt mig :).

Skulle vara galet kul med ett lite mer skämtsamt intro där det är i stil med Paradise Hotels intro där varje Sweclockers crew tittar in i kameran "head n shoulder-style" och gosar med dagens värsting prylar :D. Andreas ska stå såhär:

och ha en fot upp i vädret, med säg ett GTX580 istället för en bok. Perfekt!

EDIT: glömde några ord, skrev medlem istället för crew.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

Varför detta inte är en tävling är för mig ett mysterium.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Varför detta inte är en tävling är för mig ett mysterium.

+1 på det, jag hade jätte gärna sett detta som en tävling, hade varit sjukt kul att få släppa loss sin kreativitet på ett intro.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk

Nej gud vad jobbigt med någon introlåt. Mycket skönare som det är nu, utan ljud och bara sweclockers texten.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Jag slängde ihop en ljudloop som man kan ha som vinjett, den är 9 sek:
http://dl.dropbox.com/u/1964840/Swec%20processed.mp3

Permalänk
Medlem

Usch för tävling! Sluta vara giriga och börja läs Das Kapital. :happy:
Sedan så byter de filmen mot trevlig hårdvara, om de hittar någon bra. Problemet med en tävling är att de måste utse en vinnare, nu behöver de inte välja något förslag om de inte tycker om något.
EDIT: Dessutom slipper de gå igenom många dåliga förslag för att hitta de bra.
EDIT2: Är er logga kompatibel med någon fin öppensås licens, typ CC-by-sa ?

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem

Gillade azoapes slinga och slängde ihop den med en animation.
YouTube - Vinjett till SweClockers.com

När man ändå har Swecs logga i 3d får man väl bjuda på en skrivbordsbakgrund också.

För den som inte kommer åt bildlänken

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av save:

BDYcTHUaIug

När man ändå har Swecs logga i 3d får man väl bjuda på en skrivbordsbakgrund också.
http://workingart.se/misc/swec/swec2560x1600_thumb.png

Najs najs

Dock tycker jag som andra att Bara Sweclockers loggan duger utmärkt:)
Ni får väl göra så den fade'ar in också.

Dock leder din bildlänk bara till tumnageln och inte hela bilden:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Inte så svårt att lista ut länken.

http://workingart.se/misc/swec/swec2560x1600.png

EDIT: Märkte nyss att tumnageln visst fungerade.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av rankko:

Inte så svårt att lista ut länken.

http://workingart.se/misc/swec/swec2560x1600.png

EDIT: Märkte nyss att tumnageln visst fungerade.

Didnt say that..

Hm länken funkade inte för mig dock.. Den leder till _thumb.png istället.

Permalänk
Medlem

Hello fellow swecs..

Gjorde en liten vinjett som finns här, hinner dock inte göra någon animation men tänkte mig att det är en helsvart bakgrund, ordet Swe dyker upp och sedan fadeas clockers in och därefter .com

http://dl.dropbox.com/u/3526034/sweclockers.mp3

Visa signatur

Chassi: Cooler Master 690 II | Mobo: Asus P8P67 Deluxe | Processor: Intel i7 2600k | Ram Minne: Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB | Fläkt: Noctua NH-U12P | Nätagg: Corsair 750AX | HDD: WD Caviar Black 1TB | Grafikkort: Gigabyte GeForce SOC 460 1GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av save:

Najs! Synd bara att musiken hackar, kanske är något fel i konverteringen till YouTubes format...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av azoapes:

Najs! Synd bara att musiken hackar, kanske är något fel i konverteringen till YouTubes format...?

Japp, vet inte riktigt vad som hände där, originalet låter toppen och är även lite ljusare i bilden.

En liten fundering som inte är helt relevant till tråden, ska man börja tänka 1080p inför framtida YouTube-filmer?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini

Permalänk
Medlem

Kastade ihop en snabb dubstep Vinjett just för att det rimmar, ho ho ho

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem

Jag tror generellt på en kortare vinjett (5-6 sek), ska man se fler filmer efter varann så kan det bli lite tjatigt. Satte ihop en till animation som behöver ljud, någon som vill ge sig på det?

Frame Beskrivning 5 Börjar animering av SWE 20 SWE syns 20-28 SWE belyses 34 CLOCKERS syns 34-42 CLOCKERS belyses 46 .COM syns 46-54 .COM belyses 65-80 Svag bakgrundsbelysning tonas in 80-100 Ljusblänk över logotypen 115-125 Tiltning 125 Slut

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag säger en sak, kolla upp darkmx! han kan göra sjukt bra intron!

YouTube - DarkMX1000s kanal

Han gör speciella intron till diverse kompisar till honom och han är ju en sweclockers-människa!

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk
Medlem
Skrivet av save:

Jag tror generellt på en kortare vinjett (5-6 sek), ska man se fler filmer efter varann så kan det bli lite tjatigt.

Tror du har helt rätt, någon mer clean och simpel vinjett passar nog sweklockers bra mycket bättre.

Får se om jag pillar ihop något till den fina intro animationen du gjort

Visa signatur

@Win 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dibbqwaz:

Kastade ihop en snabb dubstep Vinjett just för att det rimmar, ho ho ho

oh yes (y)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av save:

Och där fick jag en ny bakgrundsbild också tack så mycket

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt sista förslag. La lite mer krut på det denna gång, Swecloggan är så het så den kyls ned av en fläkt.
YouTube - Vinjett till SweClockers.com #3

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Save's inlägg gav mig en idé (nu kan ifs inte jag göra sånt alls men men )
hade de inte varit nice att lite snabbt se en kamera gå in i ett chassi genom en av fläktarna som sitter på de typ in fram igenom och ut bak sen sweclockers logan?
eller så är de bar jag som gillar nå sånt

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Saves 3:e förslag alla dar i veckaN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av save:

Här kommer mitt sista förslag. La lite mer krut på det denna gång, Swecloggan är så het så den kyls ned av en fläkt.
mLZ88roRNz0

Denna var riktigt trevlig.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av elghinnarisa:

Save's inlägg gav mig en idé (nu kan ifs inte jag göra sånt alls men men )
hade de inte varit nice att lite snabbt se en kamera gå in i ett chassi genom en av fläktarna som sitter på de typ in fram igenom och ut bak sen sweclockers logan?
eller så är de bar jag som gillar nå sånt

Inte en dum ide, tror det hade kunnat bli bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av save:

mLZ88roRNz0

Riktigt bra måste jag säga.

Visa signatur

@Win 8

Permalänk
Skrivet av save:

mLZ88roRNz0

Sorry för off..
Men hade du inte en gubbe med röd tröja som avatar innan?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Sorry för off..
Men hade du inte en gubbe med röd tröja som avatar innan?

Haha jo det stämmer, den gubben var jag.

Visa signatur

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av save:

mLZ88roRNz0

Ser ju bra ut det här! Kan du få vad som ser ut som en turbin nu att mer likna en vanlig fläkt och kanske spela mer på hettan och avkylningsmomentet så kan det ju faktiskt vara riktigt användbart :). Vore skoj om du hade tid för detta. Bra gjort! Fin introslinga av Noor också!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Najs najs

Dock tycker jag som andra att Bara Sweclockers loggan duger utmärkt:)
Ni får väl göra så den fade'ar in också.

Du kanske har samma problem som jag hade innan.
I så fall är lösningen att gå in i din profil för forumet och redigera inställningarna.
Uppe till höger står det "Inloggad som tcntad".
Klicka på länken "Inställningar" (intill kugghjulet).
Klicka på länken "Alternativ".

Eventuellt kan följande direktlänk fungera: http://www.sweclockers.com/forum/profile.php?do=editoptions
I avsnittet "Synliga komponenter i inlägg" så ska alternativet "Visa bilder (inklusive bifogade bilder och bilder i [IMG]-kod)" vara förbockat. Klicka sedan på knappen spara ändringar längst ner.

Efter detta så funkade det att kolla på skrivbordsbakgrunder med mera direkt i forumet och klicka på bilden så öppnas en större variant. Hoppas detta var till hjälp!