Fulaste "high end" chassit idag

Permalänk
Medlem

alla chassin som ser ut att vara hämtade ur ett rymdskepp.. helt omöjligt att få dom att passa in i hemmet såvida man inte har inte inrett sitt hem efter bryggan på enterprise:P

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grasp247:

alla chassin som ser ut att vara hämtade ur ett rymdskepp.. helt omöjligt att få dom att passa in i hemmet såvida man inte har inte inrett sitt hem efter bryggan på enterprise:P

+1

Avskyr alla sånna chassin enl. ovan beskrivning.

Visa signatur

- MSI GX740 + Zalman NC2000 + Samsung 24" T240 Rose Black + Logitech MX518 + Logitech Illuminated
- Sennheiser HD595
- Samsung Galaxy Note 3
- Samsung Galaxy Tab 10 Pro

Permalänk

Define R2/R3 och 800D utan tvekan, måste jag välja 1 får det bli define.
Så tråkiga så jag vill spy och då är jag fortfarande inget fan av disko datorer.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Fulaste är nog Jaa vilket ska man ta. Finns för många

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Redzo:

alla HAF chassin verkar ha designats av nån ur dom blindas förening, sen tycker alla chassin med ljus borde smältas ner och göras brunlock av.

Då borde alla chassi på marknaden göras om då det finns Power LED och HDD LED

Det är i fläktarna dioderna siter till 90% av alla chassi.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Ångrar lite att jag Köpte HAF. Dämpar inget ljud alls..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grasp247:

+1 Håller fulkomligt med!

Vad ska bruden säga första gången man tar med henne hem och där står något som lyser upp halva lägenheten i ett blått sken och ser ut som ett rymdskepp eller monster.

Håll det kraftfullt men diskret, ta något från fractal design, så behöver du inte välja mellan chassit och bruden

Visa signatur

EVGA X58 SLI3 | Intel i7 950 | 1 x Msi 560 Twin frozr @1000/2100mhz | 6gb Corsair 1600MHz | AX850 80+ | Fractal Design XL

Permalänk
Medlem

FD chassina må vara standard men fanken vad snygge de är

De fulaste är nog de flesta Antec, antec lanboy air t.ex. samt HAF serien.

Permalänk

Finns så många att jag inte riktigt kan bestämma mig men Thermaltake Xaser är nog bland dem fulaste lådorna jag vet om.

Permalänk
Skrivet av Pewtah:

Antec lanboy air.

Håller med om man kan räkna det som chassi, tror ICA säljer det bland durkslag?

Permalänk
Medlem

nzxt Guardian är lätt en av dom fulaste...

samt deras Phantom och Apollo är också helt vidriga

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

haf 912+ och haf x tycker jag ser helt okej ut, men som tidigare nämnt lanboy air ser ju förjävligt ut. storm sniper och storm scout lika så.

Har själv ett R3 och tycker det är riktigt snyggt då jag inte är så mycket för att ha en låda som lyser i olika färger.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3 Nätagg: Corsair VX550
Mobo: MSI 870A-G54 CPU: PH2x4 965@4,0GHz - NH-U12P
GPU: 560Ti DirectCUII HDD: Spinpoint F3 500GB, WD Green 2TB
Minne: Corsair XMS3 1600MHz 4GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

- Raven rv03 - 2500k @ 4,5 - p8p67 deluxe - ax750w - 8gb ram - h50 - ssd+3,5tb hdd -

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jumdude:

haf 912+ och haf x tycker jag ser helt okej ut, men som tidigare nämnt lanboy air ser ju förjävligt ut. storm sniper och storm scout lika så.

Har själv ett R3 och tycker det är riktigt snyggt då jag inte är så mycket för att ha en låda som lyser i olika färger.

Tycker inte heller om chassin som lyser osv men tycker verkligen inte Define R3 är snyggt

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Det enda jag kan tänka på när jag ser den där bilDen är en turbo!:D hahah, ful var den iaf.. -.- undrar varför den inte finns i sverige.. ;D

undrar om den ens hade någon release..
http://www.sweclockers.com/nyhet/2828-lian-li-pc-777-the-snai...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pewtah:

Det enda jag kan tänka på när jag ser den där bilen är en turbo!:D hahah, ful var den iaf.. -.- undrar varför den inte finns i sverige.. ;D

undrar om den ens hade någon release..
http://www.sweclockers.com/nyhet/2828-lian-li-pc-777-the-snai...

Den där bilen? x)
Antar att du menade bilden men passande felstavning.

Känns datorn seg som en snigel så ska man givetvis ha matchande snigelchassi

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk
Medlem

Varför göra en sida om fulaste, och inte starta en diskussion om vad som är finast?

Permalänk
Skrivet av Goo5e:

Varför göra en sida om fulaste, och inte starta en diskussion om vad som är finast?

Hat kommer mer naturligt än kärlek....

Permalänk
Medlem

Haha uppföljaren till Pc-777? xD fast jag tyckte den faktiskt var lite grym

Permalänk
Medlem
Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk

Asus vento:

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

NZXT och antec tar priser. Sen att HAF inte är några skönheter kompenseras med bra kylförmåga

Det snyggaste tycker jag definitivt är Silverstone Fortress

Angående FD R2/R3 håller jag med vissa inlägg längre fram i tråden att serien är stiilren men rent ut sagt tråkig.

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Hat kommer mer naturligt än kärlek....

Så sant, så sant....

Permalänk
Medlem

Dom Ovard och AntiSmidig linkade ovan slår nog rekord! Lanboy Air får mig att vilja dra en facepalm med.

Permalänk
Proffsmoddare

HAF chassina är inte fina. Tycker chassin ska vara stilrena, inte massa fönster och bling bling.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Alla Antec utom p183
och alla HAF är fula, det är bara fractal design som kan göra snygga chassin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Antec lanboy air.

Håller med jag också.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 XL | Gigabyte X870E Aorus Elite WIFI7 | Ryzen 9950X3D | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL28 Vengeance | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Red Devil | Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 | Seasonic Focus GX 1000W ATX 3.1

Permalänk
Permalänk
Skrivet av cAWPer:

Alla Antec utom p183
och alla HAF är fula, det är bara fractal design som kan göra snygga chassin

Dock är ju HAF till för dom som vill ha bra luftflöde i datorn. Så dom fyller ju en funktion istället för att vara "snygga"(ur din syn, dock inte ur min), och jag ångrar då fan inte att jag sålde mitt fractal och köpte ett HAF 932.

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.