Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Surf/Hemanvändnings AM3 processor

Vad ska man satsa på?
Athlon II X2/X3 eller Phemon II X2? vilken presterar bäst, håller sig kallast osv?
Flaskhalsar någon av dom en ssd?

eller några andra förslag på vad som är prisvärdast kanske? datorn kommer mest användas till att betala räkningar, surfande och vardags användning (gamla lättdrina spel/Word osv)
Datorn ska kännas fräsch i några år iallafall, så vill ha något som inte blir sämra med tiden!

Tack på Förhand

Permalänk
Medlem

Dom presterar olika bra beroende på vad man ska göra.(pga antalet kärnor) vilken som känns prisvärdast för just surf och svensson stuff är jag inte helt säker på... men Athlon II X2 borde fungera fint tror jag.. men vänta på svar från någon mer.

Permalänk
Hedersmedlem

Athlon X2 funkar utmärkt för min surfdator, men när det kommer till tyngre grejer så sviktar den.

Men allt som man gör i desktopmiljö, surfa, kolla lite film, såna grejer - det rullar på en Athlon X2.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Jag skulle personligen om jag skulle investera satsa på en phenom II, antal känor väljer du själv. Med en viss tur om du konsumerar en två kärnig kan du unlocka den till en fyra Gjorde så med broshans dator, fungerar utmärkt.

Phenom är att föredra framför Athlon tycker jag i allafall.