Permalänk
Medlem

Serverkö?

Hur ser folks serverköer ut?
Så extremt trött på stormscale... Har kört där sen dag #1, så inte mkt val, alla polare osv.

Men, 1600 pers i serverkö nu
Finns ju andra servrar där man kunde komma in dirr...

Visst att det är prime-time delucks nu, men faan att blizzard tillåter folk att skapa nya chars i sån extrem mängd, inte kul med 1-2h i kö

Hur ser det ut överlag för er andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Hur ser folks serverköer ut?
Så extremt trött på stormscale... Har kört där sen dag #1, så inte mkt val, alla polare osv.

Men, 1600 pers i serverkö nu
Finns ju andra servrar där man kunde komma in dirr...

Visst att det är prime-time delucks nu, men faan att blizzard tillåter folk att skapa nya chars i sån extrem mängd, inte kul med 1-2h i kö

Hur ser det ut överlag för er andra?

600person i Frostmane Vänta på 66min

Min bror har just nu 229person med 30min

Visa signatur

╔═══════════════════════╗
║ _Vill du ha svar? Tryck på CITERA!! _║
╚═══════════════════════╝

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Hur ser folks serverköer ut?
Så extremt trött på stormscale... Har kört där sen dag #1, så inte mkt val, alla polare osv.

Men, 1600 pers i serverkö nu
Finns ju andra servrar där man kunde komma in dirr...

Visst att det är prime-time delucks nu, men faan att blizzard tillåter folk att skapa nya chars i sån extrem mängd, inte kul med 1-2h i kö

Hur ser det ut överlag för er andra?

Argent Dawn är det också hemskt till! 50min så här långt.. minns inte mitt start nummer dock, men 1100 något.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

2900 pers outland. evigheter tills man kommer in.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

1800 på Grim Batol free migrate från där nu som jag allvarligt funderar på att ta.

Permalänk
Avstängd

Thunderhorn respektive Shattered Hand har varit kö-fria änsålänge.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Aerie Peak, aldrig någonsin stått i kö. Visste inte att det fanns förrän jag läste den här tråden...

Permalänk
Medlem

Förstår inte att folk orkar spela på fulla servrar mina 3 senaste servrar har varit low-low och nu medium Vad är för <-> nackdelar tycker ni?

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1mike20:

Förstår inte att folk orkar spela på fulla servrar mina 3 senaste servrar har varit low-low och nu medium Vad är för <-> nackdelar tycker ni?

Gått från en high pop till en low pop. Big mistake.
Miggade tillbaka till en high pop inför cata...

Går inte få tag på bra spelare, inga pug raids som lyckas...
Mer saker på AH.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Mainstream is the shit

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Inaktiv

340 kvar i min kö just nu, suttit o väntat i 25 min
Spelar på Auchindoun som i nuläget är Locked.

Permalänk
Medlem

~2000 i kö på Sylvanas...

Rätt löjligt egentligen. Men tror inte det är värt det att övergå till en low pop om man tänker på nackdelarna det medför.

Köerna lär väl lugna ner sig så småningom också.

Första gången jag spelar runt en expansionsrelease dock. Hur har det sett ut tidigare gånger?

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem

Har min main på kazzak, var 2600 i kö för 40 minuter sen nu är det 1200 kvar och det står 173 minuter kvar
men på min alt som är på emeriss (världens sämsta server) så är det ingen kö

Visa signatur

MSI GX740

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

2900 pers outland. evigheter tills man kommer in.

var glad hade 3200 i kö för att komma in på outland

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A Gpu: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: FD Power Supply Integra M 650WHd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

1800 på Grim Batol free migrate från där nu som jag allvarligt funderar på att ta.

Uppdatering från Grim Batol 2500 för en halvtimme sedan när min kompis skulle logga in.

Ang. free migrateon så har jag spelat på många servrar men inte hittat någon bättre än Grim Batol,det är oftast för lite folk på dom andra servrarna och det syns direkt när man vill pugga eller köpa något från AH.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk

En kompis va nyss 2400 på frostmane

Permalänk

Ca 4600 i kö på Frostmane nu

EDIT: Enligt en kompis som loggar in nu. 9H wating time

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av olga32:

~2000 i kö på Sylvanas...

Rätt löjligt egentligen. Men tror inte det är värt det att övergå till en low pop om man tänker på nackdelarna det medför.

Köerna lär väl lugna ner sig så småningom också.

Första gången jag spelar runt en expansionsrelease dock. Hur har det sett ut tidigare gånger?

Brukar vara KAOS varje gång, man tycker att Blizz borde lärt sig vid det här laget.

Spelar själv inte längre, men har erfarit fyrasiffriga köer vid tidigare expansioner.
Värst brukar de nya "raserna" vara, där kan det vara iallafall 100 pers som jagar samma skara mobs.

Expansionsreleaser är ovärda som fan.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Började spela WoW för cirka 1 månad sedan, och var lyckligt ovetande om att sådant här existerade...

1500 före i kön på Twisting Nether... suck

Hur kommer det sig att det ens kan bli så här ?

Permalänk
Medlem

Därför att i regel brukar folk sprida ut sig över dygnet Nu, däremot, sitter maaaaassa ners och folk som inte vill bli kallade nerds och lirar 24/7 för att försöka bli realm-first 85 eller något. Inte helt oväntat att det skulle bli kö, men hade tio timmar på Ravencrest... Jag flyttar fram min Cata-premiär till helgen iaf

Permalänk
Medlem

1800 i kö till Draenor ~90 min estimated kö-tid

längesen man såg köer på Draenor

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk

plats 1489 och 53 min på Twisting Nether

Permalänk
Medlem

Frostmane : fick köa 3 timmar och ~20min

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

på stormscale har jag väntat i ungefär 2 och en halv timme och det är 1000 ppls kvar innan mig....

Visa signatur

Silverstone TJ07-B-W. I7 980x "Gulftown" @ 4.2. GTX 580 SLI Msi Big Bang Xpower 720 mm vatten med T-balancer Big NG.
SSD Corsair 64GB P3 Raid0

Permalänk

va glada att ni har erat spel , failhallen är inte den bästa kan jag säga så fortf inget cata

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

jag väntar också på mitt från failhallen

Visa signatur

Silverstone TJ07-B-W. I7 980x "Gulftown" @ 4.2. GTX 580 SLI Msi Big Bang Xpower 720 mm vatten med T-balancer Big NG.
SSD Corsair 64GB P3 Raid0

Permalänk
Avstängd

Skulle aldrig sagt något. 800+ kö på Shattered Hand nu

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Ah, gott med low pop Laughing Skull då

Permalänk
Medlem

Bloodhoof som jag ALDRIG sett några köer på hade vid 16.30 snåret runt 300~ pers i kön före mig så jag är ganska glad då jag spelat på Al'akir som hade mer i kö varje dag..

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk

på outland hamnade jag i possition över 5000 idag...tog 4 timmar att komma in*yippiiie*
snacka om allvarliga problem spelet kommer fåom detta fortsätter.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer