CrossFire på, ingen prestandaökning

Permalänk
Avstängd

senaste bios på moderkortet?
pci-e i 16x?

pröva att köra msi afterburner, och gör 2 profiler, en för 2D en för 3D,
om crossfire inte körs max kanske det beror på en bugg med power play, och detta kan undvikas med att klocka korten så de körs i 3D läge.

notera att du måste ändra i msi afterburner för överklockning.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

verkar inte bara vara du som har problem med cf på detta mobo, evulme i andra tråden har också "problem", du kan hitta den nästan högst upp, crossfire=bad... nånting.

Jo jag såg det. Här har vi ännu en. Nästan samma system, samma problem.

AMD Game Forums - 6850 crossfire low fps problem

Skrivet av Flopper:

senaste bios på moderkortet?

Ja.

Skrivet av Flopper:

pci-e i 16x?

Båda körs i 8x under CF.

Skrivet av Flopper:

pröva att köra msi afterburner, och gör 2 profiler, en för 2D en för 3D,
om crossfire inte körs max kanske det beror på en bugg med power play, och detta kan undvikas med att klocka korten så de körs i 3D läge. notera att du måste ändra i msi afterburner för överklockning

Verkar mer ha att göra att GPU Load under CF inte är den högsta. Under Ungine Heaven, där jag märker av en stor skillnad mellan ett och två kort, går dess GPU Load i närmare 100% genom rundan. Annars när jag spelar ligger den knappt över 50%. Dock endast min amatörmässiga gissning.

Visa signatur

Intel 9700K // EVGA RTX 2080 XC // Corsair LPX 16GB 3200MHz // Samsung 860 EVO 500GB // GIGABYTE Z390M // Corsair RM750X // Noctua NH-U12S // Asus 27" ROG PG278QR // Logitech G Pro // Ducky One 2 TKL

Permalänk
Medlem

Så ni med 5k & 6k kan köra/starta crysis utan problem, mina 4k kort har inte kunna starta eller köra spelet på flera månader, atidxx64 krashar 90% av gångerna man laddar skiten, har installerat om & patchat om spelet, drivrutiner... verkar som ATi droppar support för 4k serien :S