Permalänk
Medlem

Garanti?

Jag sitter här med en IBM Deskstar på 40 gig, sedan på labeln står det om garantin. Ska jag bara skicka upp den till ibm, i en låda med lite skumgummi runt om ? .. och kanske polera den lite?

Permalänk
Medlem

Givetvis skall du skicka iväg den, packa den ordentligt bara. Lite skumgummi räcker inte, har för mig att jag läst nånstans om att IBM inte ersätter reklamerade diskar som är dåligt packade.

Egentligen så borde din leverantör sköta om sånt där, så snacka med dom först istället (då slipper du också frakten ner till Holland).

/havoc

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Okey..

Men frakt & sådant crap skiter jag i.

Men, var står det på ibm's sida vart jag
ska skicka paketet & ska det vara lapp
med felet på eller? .. lite noob på det här.

Permalänk
Medlem

Snacka först med leverantören av disken om de kan fixa det åt dig. Om inte så går du in på denna sida hos IBM och skaffa ett RMA nummer som du måste ha för att skicka tillbaka den. Där står det också hur du skall göra. http://www.storage.ibm.com/hdd/support/pre_rma.htm

Sedan är det bara att skicka in den väl förpackad helst med garantikvitto till adressen som du får.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

det kostade 200:- att skicka in min 30gigs disk. Den ska packas i antistatpåse, sedan skumgummi runt, var noggrann för du får ingen ny disk om packningen är dålig.

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k

Permalänk
Medlem

Tack.

Men, jag har ingen sådan, påse.

Permalänk
Medlem

Re: Tack.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzII
Men, jag har ingen sådan, påse.

Snacka med den du köpt den av då, så hjälper de dig säkert.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

Nej jag skickat tillbaka döda hårddiskar till ibm har jag inte behövt vara så där jätte noga med förpackningen. Det kan ju vara smart att snacka med dem eller skicka mail till dem innan. Då har du ju en kontakt person.

Sedan brukar inte en halv sekund i micron skada heller så du är riktigt säker på att den är riktigt död (Fast det gör du naturligtvis på eget bevåg).