Permalänk
Medlem

Firewire HDD

Frågan är... skall man köpa en firewire hdd (denna till exempel) eller ska man köpa en sån liten låda som finns på JME o Clas o skaffa en IDE till den...

Visa signatur

Apple PowerBook G4 12" 1GHz // 1260MB DDR-RAM (266MHz) // 80GB 7200RPM HDD
Ghettoburk 7k // Arch Linux 64bit // AMD 64 3000+ // 1024MB DDR // GeForce 4 Ti4800

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad* -> Lagringsmedia - Övrig hårdvara

Köp gällande datorkomponenter tas i respektive forumsdel.

Permalänk
Medlem

Vi har precis en sån på jobbet (full med divx & mp3 ).. Den är mycket trevlig.

Permalänk
Medlem

Asså jag är me inne på att köpa en extern hdd till laptopen..
Men dom är ganska dyra..
Har kollat lite å de finns ett chassi på komplett för både USB 2 och fierwire som man kan klämma in en disk i.. kostar dock 1600 ca sen ska man ha en disk på de så blir de samma pris som för den du länka till dock föredelen med både fierwire och USB 2.0
Sen har dom en låda på www.kyling.com som har bara USB 2 men är för 5.25 enheter.. tänkte att man kanske kan ha den å så fall ha en vagga i den, och man kan byta till en Brännare/CD/DVD om man behöver de.
Funderar starkt på lådan från kyling.com.. inte nån som vet en billigare i samma klass ? och eller nån sån 5,25 som har USB och Fierwire ?

Permalänk
Medlem

Skaffa ett externt chassi och en vanlig HDD. Det tjänar du på i längden i och med att du kan uppgradera den enklare och det blir lite billigare från början. Jag har ett externt Firewire-chassi för 2,5"-hdd till min extra-hdd till den bärbara på 30GB. Det finns svarta varianter och de med USB2.0. Hade jag hittat det skulle det blivit en svart med både USB 2.0 och Firewire, men den finns inte att få tag på i Sverige. Det fina är att det är aluminium i övre delen av chassit och inte silverfärgad plast:

http://www.manntec.com.tw/ieee-1394.htm

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.