Permalänk
Medlem

Sleava ?

Tja !

Jag är väldigt ny, med sleaving osv men jag tänkte beställa från sleave och börja sleava lite. Men när man har tryckt ut en sladd ifrån tex 4 pin måste sladden in på exakt samma plats eller kan man bara sätta in den ?

Permalänk
Medlem

Ja, den måste in på samma plats såklart.

Permalänk
Medlem

okej, fan va jobbigt på 24 pin , bara att sätta stickers på dom

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av nanberg8:

okej, fan va jobbigt på 24 pin , bara att sätta stickers på dom

Helt onödigt med stickers ta en i taget bara.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

och ta ett kort med ett vitt papper i mellan raderna utifall att någon lapp lossnar.

Visa signatur

AMD Phenom X4 965 @4GHz 1.5V | Asus 890GPA-UD3H | Corsair DDR3 4GB 1600 MHz | Radeon HD5770 XFX | Samsung Spinpoint F3 1TB | Fractal Design Define R3 | Fractal Design Integra 500W

Här sitter man och säger till alla att man ska citera.
Men vad gör man själv?

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10662718']Helt onödigt med stickers ta en i taget bara.

Håller med, jag har inte fattat denna besattheten över att man ska ha ut alla kablar på en gång? :S

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av LightBlizz:

Håller med, jag har inte fattat denna besattheten över att man ska ha ut alla kablar på en gång? :S

Nej exakt varför ska man göra det svårare än vad det är Tar man en åt gången elimineras risken för att det ska bli fel helt och hållet.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Jepp, så gjorde jag, kabel för kabel, lugnt och metodiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10662718']Helt onödigt med stickers ta en i taget bara.

This.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10662718']Helt onödigt med stickers ta en i taget bara.

Antingen som Wolverine säger med en i taget. Eller så gör du ett enkelt färgschema på ett papper.

_________-------_________
| | | | | | | | | | | | | | | |
|_____________________|

Övre: Svart, rött, gult, tomt, lila etc etc.
Undre: Gul, vit rosa...

Finns många sätt att lösa det på.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

okej tack för alla svar

Permalänk
Medlem

När man ska sleeva sata kabeln är det bara att dra över kontakten eller måste man lossa på kontakterna ?

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enax:

När man ska sleeva sata kabeln är det bara att dra över kontakten eller måste man lossa på kontakterna ?

dra över kontakten !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enax:

När man ska sleeva sata kabeln är det bara att dra över kontakten eller måste man lossa på kontakterna ?

beror på om du vill ha ett bra eller dåligt resultat.

Visa signatur

..old Fart

Permalänk
Skrivet av Enax:

När man ska sleeva sata kabeln är det bara att dra över kontakten eller måste man lossa på kontakterna ?

sata-kablar har ju gjutna kontakter så det blir ju svårt att lossa de. men att dra över är såsom man gör och inga som helst problem.

Permalänk
Medlem

Om alla kablar är av samma färg blir det lättast med en åt gången, men om de är i olika färger så kan man ta ut en eller flera av varje färg samtidigt (Om man nu vill det) och sätta tillbaka dem med hjälp av

.

Permalänk
Medlem

Skulle föreslå sata kablar utan clips, dem är inte speciellt roliga att sleeva.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

Sleevar för närvarande ett AX 750.

Tar en kabel i taget då alla kablar är svarta. Det jag undrar är om det spelar någon roll vilket håll kabeln sätts tillbaka åt. Dvs måste den ena änden av kabeln tillbaks i samma kontakt som man drog ur den ur, eller kan den sättas tillbaka i motsatt från den den drogs ur i?

Notera att vi pratar om att jag bara har en kabel utdragen, blir lite rörigt men ni fattar.

Visa signatur

SilverStone fortress FT02B-W | i7 2600K @ stock | Corsair H70 | 8GB 1,6 GHz VENGEANCE 8-8-8-24 | Corsair Force 120GB | Gainward GTX 570 |
Gigabyte GA-P67A-UD4 | Corsair AX 750W | Samsung 2233RZ + Samsung T220 | Steelseries XAI | Steelseries 6G | Sennheiser PC 360 | Nvidia 3D Vision

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Sealarn:

Om alla kablar är av samma färg blir det lättast med en åt gången, men om de är i olika färger så kan man ta ut en eller flera av varje färg samtidigt (Om man nu vill det) och sätta tillbaka dem med hjälp av http://atxg4.com/images/ATX.jpg
.

Stämmer inte alltid. Bättre att kolla hur de ser ut och göra en egen.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av RGD:

Sleevar för närvarande ett AX 750.

Tar en kabel i taget då alla kablar är svarta. Det jag undrar är om det spelar någon roll vilket håll kabeln sätts tillbaka åt. Dvs måste den ena änden av kabeln tillbaks i samma kontakt som man drog ur den ur, eller kan den sättas tillbaka i motsatt från den den drogs ur i?

Notera att vi pratar om att jag bara har en kabel utdragen, blir lite rörigt men ni fattar.

Om pinsen är likadana så ska det gå bra.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Stämmer inte alltid. Bättre att kolla hur de ser ut och göra en egen.

Man får väl kolla först om det stämmer då