Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nvidia Tegra 2 3D släpps till våren

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Tegra 2 3D släpps till våren

Nvidias satsning på den mobila plattformen Tegra 2 fortsätter i oförminskad styrka. Till våren utrustas kretsen med stöd för 3D-skärmar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mobil eller netbook med 3D???!!! wtf!

Permalänk
Medlem

Vi vill inte ha 3D-displayer! Satsa på bättre vanlig 2D-grafik istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DraXula:

Vi vill inte ha 3D-displayer! Satsa på bättre vanlig 2D-grafik istället.

Kommer antagligen leda till bättre 2d också. kolla bara på dagens grafikkort som stödjer 3d är ju inte direkt så att dom har sämre prestanda än dom gamla bara för det.

Men jag hoppas det går att stänga av 3D om dom ska börja med sånt på mobilerna.

Permalänk
Medlem

Hade vart ganska roligt med 3d i mobilen men hade nog stängt av funktionen så snart jag tröttnat på den, typ efter 1min användande.
Snabb stabil mobil är allt man är ute efter.
Alt vanlig klasisk 3d utan den där hoppa ut ur rutan effekten.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Kommer antagligen leda till bättre 2d också. kolla bara på dagens grafikkort som stödjer 3d är ju inte direkt så att dom har sämre prestanda än dom gamla bara för det.

Men jag hoppas det går att stänga av 3D om dom ska börja med sånt på mobilerna.

Ja, självklart. Jag vill bara inte att de ska satsa på 3D som egentligen bara är "en cool grej" när vanlig prestanda borde vara det självklara målet. Hårdvaruaccelerad film-uppspelning t.ex, där har du en funktion som det borde läggas fokus på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DraXula:

Ja, självklart. Jag vill bara inte att de ska satsa på 3D som egentligen bara är "en cool grej" när vanlig prestanda borde vara det självklara målet. Hårdvaruaccelerad film-uppspelning t.ex, där har du en funktion som det borde läggas fokus på!

Fast behöver man verkligen det tegra klarar ju redan av 1080p tror jag iaf eller om det bara var 1080i då får man jobba mer. men du har rätt finns mycket man borde prioritera före 3D. Strömförbrukning t ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DraXula:

Vi vill inte ha 3D-displayer! Satsa på bättre vanlig 2D-grafik istället.

+1, så länge jag inte kan spela Robot unicorn attack lagfritt på en mobil så är jag inte nöjd

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Fast behöver man verkligen det tegra klarar ju redan av 1080p tror jag iaf eller om det bara var 1080i då får man jobba mer. men du har rätt finns mycket man borde prioritera före 3D. Strömförbrukning t ex.

Jag tror mig ha läst att den får problem när den kör någon tyngre ljudprofil som AC3 vilket är förståeligt, hur som helst skulle det vara jättesmidigt att bara köra i mobilen hos någon polare med en film på.

Skrivet av hakuni:

+1, så länge jag inte kan spela Robot unicorn attack lagfritt på en mobil så är jag inte nöjd

Haha, tänk större! Robot Unicorn Attack online MMORPG!!

Permalänk
Inaktiv

Batteri?

Och hur länge kommer batteriet räcka?

Permalänk
Medlem

De sägs alltid att presentationsbilderna är läckta. Är de verkligen det? Är säkerheten kring need-to-know presentationer så dålig? Imo känns det bara som ett PR-trick.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142576:

Och hur länge kommer batteriet räcka?

vad jag förstått så ska tegra inte vara nämnvärt mer energikrävande än tidigare mobiler iaf.

Permalänk
Medlem

Yes :)

Mmm... en Notion Ink Adam 3D... *drägla*

Visa signatur

[Atari 400|600XL|800XL|XEGS|ST|STe|Mega ST|Mega STe|Portfolio][Commodore VIC20|64|116|128|+/4|8032|Amiga 500|Amiga 1200][BBC Micro][Sinclair QL|ZX81][TI 99/4A][Sord M5][Spectravideo 328|728][Cambridge Z88][ABC80][MFP-II][IBM RS/6000 59H][Apple LCII][Zaurus SL5000D][PDP 11/34][...massor av bråte...]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakuni:

+1, så länge jag inte kan spela Robot unicorn attack lagfritt på en mobil så är jag inte nöjd

Fast jag kunde spela robot unicorn attacl på min 3GS :€

Jag vill bara ha Robot Unicorn Attack 3D nu, så 3D får gärna utvecklas tills det kommer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Fast behöver man verkligen det tegra klarar ju redan av 1080p tror jag iaf eller om det bara var 1080i då får man jobba mer. men du har rätt finns mycket man borde prioritera före 3D. Strömförbrukning t ex.

Tegra 2 klarar t.o.m att koda 1080p för video-inspelning.

Tegra 2 är en väldigt kraftfull arkitektur, gjord för att användas i allt möjligt t.ex. mobiler, video-kameror och digital-boxar. Så det finns även behov av kraftfulla 3-d funktioner, t.ex. för meny-system i digital-boxar.
Med utökat 3-d stöd så öppnar det även möjligheter att bygga spel-konsoler på chipet.

Strömförbrukningen på chipet är väldigt bra, behöver 100-200 mW för att avkoda 1080p video, hur många andra chip klarar det?

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem

3D utan glasögon fasen va najs, ser fram emot detta

Permalänk
Medlem

Hade varit sinnes med 3d mobiler, får lite sci fi känsla när jag tänker på hur man pratar med en person som "står" på skärmen när mobilen är horisontell. 3d kamera finns, hoppas att dem kommer till mobiler snart.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Hade varit nice om det var samma utveckling på batterier.
Hatar att behöva ladda mobilen 1-2 gånger om dagen.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Najs om dom Sony satte detta i PSPhone då! 3 i psp är inte fel!

Visa signatur

SG09, 760g, FX8350, H80i, HD7870, 8Gb, 2Tb, 630watt

Permalänk
Medlem
Skrivet av houze:

Tegra 2 klarar t.o.m att koda 1080p för video-inspelning.

Tegra 2 är en väldigt kraftfull arkitektur, gjord för att användas i allt möjligt t.ex. mobiler, video-kameror och digital-boxar. Så det finns även behov av kraftfulla 3-d funktioner, t.ex. för meny-system i digital-boxar.
Med utökat 3-d stöd så öppnar det även möjligheter att bygga spel-konsoler på chipet.

Strömförbrukningen på chipet är väldigt bra, behöver 100-200 mW för att avkoda 1080p video, hur många andra chip klarar det?

ett billigt grafikkort från amd klarar nog av att avkoda 1080P med riktigt låg watt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Hade varit sinnes med 3d mobiler, får lite sci fi känsla när jag tänker på hur man pratar med en person som "står" på skärmen när mobilen är horisontell. 3d kamera finns, hoppas att dem kommer till mobiler snart.

http://www.youtube.com/watch?v=TeGb4jey09U
Tänker på nåt sånt här då

Skrivet av Defeat^:

ett billigt grafikkort från amd klarar nog av att avkoda 1080P med riktigt låg watt!

Jo men inte milliwatt.