Behöver tips för uppgradering av min dator

Permalänk

Behöver tips för uppgradering av min dator

Hej!

Jag har fått tag i en dator som har några år på nacken men tänkte se om man kan få nytt liv i den genom uppgradering eller om det bara är bortkastade pengar. Alla tips är högst välkomna!

På datorn står följande: dc7600C/P4-630/80hnc/512K/4 NOR
Minitower från HP

Jag har hittat lite mer information om datorn här:
http://h18000.www1.hp.com/products/quickspecs/12253_div/12253...

Det var ett tag sedan jag var insatt i det här med processorer och minnen osv men jag har inga problem att skruva lite o kan lägga några tusenlappar på detta....verkar som att det är 775 socket i datorn.

jag skulle villja att datorn klarade lite tyngre spel samt 3d programmet autodesk inventor.

tacksam för all hjälp....

Permalänk
Medlem

Svårare att uppgraderar en "fabriksdator"

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk

okej...

vad jag själv har kommit fram till efter en del surfande är att vad man max kan uppgradera processorn till verkar vara en "PENTIUM 4 D 950, 3.4GHZ DUAL CORE PROCESSOR, 4MB, SL95V"

Minnet kan man max sätta in 4GB

Grafikkortet som sitter i just nu "ATI FireGL V3100"

Hur skulle en sådan dator stå sig idag? om man byter till ett bättre grafikkort oxå då kanske...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Om jag var du hade jag gjort så att du säljer av Cpu:n, minnena och moderkortet på tradera exempelvis brukar gå för en 500 hundring sen köpa nytt, finns inte mycket som finns att uppgradera utan kör allt på nytt

Permalänk

Ja det är ju en idé.....men själva lådan håller än idag då? har du nått bra tips på komponenter?

"365-watt power supply with power harness cable incorporating 4 SATA, 3 PATA and 1 FDD device power connectors"