Permalänk
Skrivet av Kakkeman:

har ett 6950 och ja har skumma resultat i fps spel, ibland ligger det på 250 fps och ibland dropar det till 80-70, spelet i frågan är league of legends främst, inget lagg eller så men lite irreterande är det, vsync av och har klockat upp kortet så mycke det går i CCC
fattar att den dropar i teamfights men när man bara går runt o chillar så kan det också hända. nån ide vrf det blir så?

Skriv vad du har för rigg. Ett 6950 inte har några problem i LoL även om du låter det vara stockclock.

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Ingen öppen webbläsare eller videospelare i gång samtidigt?
Installera om directX.
Kolla i CPU-z att PCIe går i 16x och HT link runt 2000MHz.

Hittar inte HT men PCIe ligger på 16x

Skrivet av SweSparky:

har du kört driver sweep i felsäkert läge?
Jag har läst så många som har detta problem.. och endel måste formatera för att åtgärda de..

Nej det har jag inte gjort ska testa det senare.

EDIT: För dem som vet vad Magicka är för spel så till och med det får FPS drop... För dem som inte vet vilket spel det ärladda ner demot och kör för det är sjukt kul ändå

Dock så tror jag det är skärmen som är en del av problemet. Att jag inte får bild ibland, så jag ska göra RMA nu i veckan.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Skrivet av SweSparky:

Du har ett 6950.. har inga problem med mina 6950 heller.. och inte läst någon som har problem med coil whine heller.. endast 6970 som verkar ha de problemet...

Jag sitter på ett XFX 6950 med coilwhine. Hördes under win exp-testet och under introt i första dead space (försvann dock efter att jag slog på Vsync).

Visa signatur

Asus p8p67 PRO | i5 - 2500K med NH-U12P | MSI R6950 Twin Frozr III | Silverstone FT02B | Corsair AX850W | Corsair XMS3 8GB | Intel 320 120gb | Samsung Spinpoint f3 1TB | BenQ XL2410t | Logitech g9/g13/mx3200/z4 | Siberia v2

Permalänk
Medlem

Kan någon visa vart man ställer in vsync i CCC? Har närmare 4000fps när loggorna flashas i crysis känns inte lönt

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Inga nyheter kring 6990?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Kogster:

Kan någon visa vart man ställer in vsync i CCC? Har närmare 4000fps när loggorna flashas i crysis känns inte lönt

CCC->Spel->3D Inställningar->Vänta på Vertikal uppdatering.
Högsta eller näst högsta kvalitén.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vildarawk:

Jag sitter på ett XFX 6950 med coilwhine. Hördes under win exp-testet och under introt i första dead space (försvann dock efter att jag slog på Vsync).

Vilken tur.. önskar att dt var så med mitt 6970...

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

CCC->Spel->3D Inställningar->Vänta på Vertikal uppdatering.
Högsta eller näst högsta kvalitén.

kommer inte vsync att orsaker att kortet låter(coil whine) om du har ett 6970??

Visa signatur

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av remru218:

Coil Whine brukar minska med V-sync på, men jag kan givetvis inte garantera någonting.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Skrivet av remru218:

Det är långt ifrån alla som får coil whine, även om dom har 5000fps+, bara vissa som har oändlig otur.
Iaf så lyckades jag returnera nätagget & få pengarna tillbaka (dyker väll upp snart), räcker gott&väl till ett corsair ax1200. inget nytt från webbhallen om grafikorten, sen kommer samsung med tvn(skärmen) i morrn, vart inne på lagning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Det är långt ifrån alla som får coil whine, även om dom har 5000fps+, bara vissa som har oändlig otur.
Iaf så lyckades jag returnera nätagget & få pengarna tillbaka (dyker väll upp snart), räcker gott&väl till ett corsair ax1200. inget nytt från webbhallen om grafikorten, sen kommer samsung med tvn(skärmen) i morrn, vart inne på lagning.

Va?? Har inte webhallen hört av sig??
Jag har liksom hunnit köpa två kort å köra rma på de. Tror du få var på de så att de inte bara dra ut på tiden.
Sj skickade jag iväg mitt asus kort idag å hoppas på att den nya inte har coil whine.

En fråga, vad ska du med all watts??

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Coil Whine brukar minska med V-sync på, men jag kan givetvis inte garantera någonting.

Ok visste inte det..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av remru218:

Va?? Har inte webhallen hört av sig??
Jag har liksom hunnit köpa två kort å köra rma på de. Tror du få var på de så att de inte bara dra ut på tiden.
Sj skickade jag iväg mitt asus kort idag å hoppas på att den nya inte har coil whine.

En fråga, vad ska du med all watts??

Nää, webbhallen är ju inte så snabba får man väll nämna :/

Ang agget så skulle jag införskaffa en värstingdator en gång i tiden, men sen vart jag besviken på korten som kom ut då så behåll hårdvaran förutom agg & chassi. Hade ett 850w som skrek som senare la av, testade ett antal toughpower 1200w efter det som var rena skiten, skickade tillbaka ett efter ett. Efter det tänkte jag köra på kvalitetsagg & skaffade silverstone 1500 och tänkte det skulle räcka för all framtid, men icke... så tänkte nu köra på ett ax1200 när kosingen halkar in från returneringen, lär räcka ett tag och dom verkar ha fått dö på coil whine som var känt i de första versionerna (om man inte har otur igen).

Grejen är att kosingen börjar sina så här års och prioritet är inte datorkomponenter året runt, och datorn rullar inte äns, annars hade jag betalat allt för att få en tyst dator igen, står inte ut med uffljuden längre... Hoppas bara ax1200 samt grafikkorten (vilka jag nu får) fungerar bra separat och ihop. har inte lirat ett spel seriöst på 2 månader+ och inhandlade flertalet spel i julas.

Otroligt man ska råka ut för sånt oljud i dessa prisklasser, ett kort för 500, visst, ett prestandakort för 3500 (x2), nej, inte heller nätagg i 4000kr klassen. Känns lite tråkigt att samsung lyckas leverera nya paneler med pixelfel hela tiden också, 10000kr+ för tvn :/ dom har nu bytt hela innehållet utom ramen och droppar in i morrn, hoppas allt ska fungera med den också.

Det känns som man får mera skitgrejer nuförtin, i princip 90% är bara att köra till tippen på en gång, men självklart måste man gå igenom returneringen som oftast inte går fort.

Permalänk
Medlem

Nää, webbhallen är ju inte så snabba får man väll nämna :/

Ang agget så skulle jag införskaffa en värstingdator en gång i tiden, men sen vart jag besviken på korten som kom ut då så behåll hårdvaran förutom agg & chassi. Hade ett 850w som skrek som senare la av, testade ett antal toughpower 1200w efter det som var rena skiten, skickade tillbaka ett efter ett. Efter det tänkte jag köra på kvalitetsagg & skaffade silverstone 1500 och tänkte det skulle räcka för all framtid, men icke... så tänkte nu köra på ett ax1200 när kosingen halkar in från returneringen, lär räcka ett tag och dom verkar ha fått dö på coil whine som var känt i de första versionerna (om man inte har otur igen).

Grejen är att kosingen börjar sina så här års och prioritet är inte datorkomponenter året runt, och datorn rullar inte äns, annars hade jag betalat allt för att få en tyst dator igen, står inte ut med uffljuden längre... Hoppas bara ax1200 samt grafikkorten (vilka jag nu får) fungerar bra separat och ihop. har inte lirat ett spel seriöst på 2 månader+ och inhandlade flertalet spel i julas.

Otroligt man ska råka ut för sånt oljud i dessa prisklasser, ett kort för 500, visst, ett prestandakort för 3500 (x2), nej, inte heller nätagg i 4000kr klassen. Känns lite tråkigt att samsung lyckas leverera nya paneler med pixelfel hela tiden också, 10000kr+ för tvn :/ dom har nu bytt hela innehållet utom ramen och droppar in i morrn, hoppas allt ska fungera med den också.

Det känns som man får mera skitgrejer nuförtin, i princip 90% är bara att köra till tippen på en gång, men självklart måste man gå igenom returneringen som oftast inte går fort.

Ah, jag lider med dig. Känns som att desto högre en produkt/komponent kostar desto sämre kvalitet den håller nuförtiden.
Hoppas att mitt nya kort inte är utger samma ljud som de andra två innan annars så ger jag upp å gå över till det gröna laget även om det inte är precis jag vill, liksom man har inget val lr tid å sitta slunkas runt.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av remru218:

Ah, jag lider med dig. Känns som att desto högre en produkt/komponent kostar desto sämre kvalitet den håller nuförtiden.
Hoppas att mitt nya kort inte är utger samma ljud som de andra två innan annars så ger jag upp å gå över till det gröna laget även om det inte är precis jag vill, liksom man har inget val lr tid å sitta slunkas runt.

Nvidias kort kan också drabbas av coil whine vilket gör att ett byte till Nvidia nödvändigtvis inte löser ditt problem. Otroligt drygt när det väl händer händer och det är bara att försöka hitta komponenten som orsakar problemet och åtgärda problemet. Hjälper det inte med att byta grafikkort så kan det vara dags att se över nätdelen (igen). 3st grafikkort på raken med samma problem innebär antingen att man har en rejäl otur eller tar tag i problemet i fel ände.

Mitt Gigabyte HD6970 köpt på lanseringsdagen fungerar iallafall fortfarande utan problem och coil-whine ihop med mitt nästan 3 år gamla Corsair HX 520W i såväl under 100 FPS som tusentals FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Nvidias kort kan också drabbas av coil whine vilket gör att ett byte till Nvidia nödvändigtvis inte löser ditt problem. Otroligt drygt när det väl händer händer och det är bara att försöka hitta komponenten som orsakar problemet och åtgärda problemet. Hjälper det inte med att byta grafikkort så kan det vara dags att se över nätdelen (igen). 3st grafikkort på raken med samma problem innebär antingen att man har en rejäl otur eller tar tag i problemet i fel ände.

Mitt Gigabyte HD6970 köpt på lanseringsdagen fungerar iallafall fortfarande utan problem och coil-whine ihop med mitt nästan 3 år gamla Corsair HX 520W i såväl under 100 FPS som tusentals FPS.

Ja dt har jag tänkte på åxå å nu undra vilken nätagg jag ska ha eftersom jag fick pengarna tillbaka för mitt gamla. Läste någonstans igår att genom byta ut nätagg kunde man lösa problemet, så jag har tänkt att testa detta å se vad man åstadkommer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av remru218:

Ang att byta till nvidia, visst om du vill, dock kan det mycket väl dyka upp med nvidiakort också som ovanstående nämnde, ännu större chans kanske när du har ett system som orsakar ljudet... kolla in på nvidiaforumdelen & sök där, rätt många som har problem med coil whine... Printa gärna ner vilket nätagg du hade tänkt dig!

Annat: Den dagliga (o)turen som vanligt, nyss var samsung här med en 90% utbytt tv som dom testat i flera veckor efter att första reparationen skett, så vi kopplade in den och en blå rand dyker upp på skärmen, har dykt upp förr men väldigt sällan och bara vid kallstarter. Ner i lådan igen och iväg...

Lika (o)tur som när jag nyligen köpte ett busskort för upp mot tusenlappen som är spårlöst försvunnet nu efter helgen, så var det med resekosingen...

Kommer jag har samma (o)tur med nätagg & graffar? förmodligen!
Edit: beställde corsair ax1200 från webhallen, då har man korten & nätagg från samma ställe iaf, kanske underlättar i framtiden.

Permalänk
Medlem

@Dalton Sleeper
Läst igenom din otur nu och i början tänkte jag "vilken perfektionist som bara gnäller och skickar tillbaka för minsta lilla"
Nu efter att ha läst igenom allt och ditt senaste inlägg om TVn känner jag mer att jag vill skicka pengar till dig eller något liknande!
Hoppas det löser sig till det bättre! och fortsätt gärna rapportera om dina ärenden här som jag hoppas slutar till det bättre!

Gl hf!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Threenipples:

Skriv vad du har för rigg. Ett 6950 inte har några problem i LoL även om du låter det vara stockclock.

Amd phenom x4 970
powercolor 6950
corsair xms3 4 gb 1600mhz
gigabyte moderkort, kmr inte ihåg exakt men ligger i 1000+ kr klassen,
cm GX 650w ( vet skit agg men inväntar cash så kan köpa bättre, )

Nej det ja också funderade på, men testade klocka upp lite bara för att kolla om det blev nån skillnad,
just nu är moderkortet tillbaka skickat till försäljaren, Men bara lite allmänt, vad kan orsaka denna fps drop, som sagt kortet ska ju inte ha några alls problem, inte proccesorn heller för den delen.

Permalänk
Hedersmedlem

Har börjat märka coil whine på ett Gigabyte 6950, ska prova sätta in ett annat likadant imorgon och se om det kvarstår.

(HX750)

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Ang att byta till nvidia, visst om du vill, dock kan det mycket väl dyka upp med nvidiakort också som ovanstående nämnde, ännu större chans kanske när du har ett system som orsakar ljudet... kolla in på nvidiaforumdelen & sök där, rätt många som har problem med coil whine... Printa gärna ner vilket nätagg du hade tänkt dig!

Annat: Den dagliga (o)turen som vanligt, nyss var samsung här med en 90% utbytt tv som dom testat i flera veckor efter att första reparationen skett, så vi kopplade in den och en blå rand dyker upp på skärmen, har dykt upp förr men väldigt sällan och bara vid kallstarter. Ner i lådan igen och iväg...

Lika (o)tur som när jag nyligen köpte ett busskort för upp mot tusenlappen som är spårlöst försvunnet nu efter helgen, så var det med resekosingen...

Kommer jag har samma (o)tur med nätagg & graffar? förmodligen!
Edit: beställde corsair ax1200 från webhallen, då har man korten & nätagg från samma ställe iaf, kanske underlättar i framtiden.

I efter tanke så stämmer dt så jag får håller mig till 6970 å hoppas att den här gången inte resultera i samma problem.

Just nu har jag tittat på några nätagg i 800-1000W klassen. De här är dem jag har forskat på
CORSAIR HX 850W, Cooler master silent pro 850 å 1000W, fractal design newton R2 1000W.
Som tur var så fick jag pengarna tillbaka för mitt nätagg och den nya nätagg som jag har nu en cooler master silent pro 700W ska säljas så att jag kan köpa en ny.

Frågan är hur mkt kan man sälja den för?? Den är jo använd max i en vecka

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakkeman:

Amd phenom x4 970
powercolor 6950
corsair xms3 4 gb 1600mhz
gigabyte moderkort, kmr inte ihåg exakt men ligger i 1000+ kr klassen,
cm GX 650w ( vet skit agg men inväntar cash så kan köpa bättre, )

Nej det ja också funderade på, men testade klocka upp lite bara för att kolla om det blev nån skillnad,
just nu är moderkortet tillbaka skickat till försäljaren, Men bara lite allmänt, vad kan orsaka denna fps drop, som sagt kortet ska ju inte ha några alls problem, inte proccesorn heller för den delen.

Intresserade i ett Cooler master silent pro 700W modular som är max använd i en vecka?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hello boys! Nu är jag också med i 6950-klubben! Köpte ett Sapphire 6950 2 gb referenskort.
Nu vill jag låsa upp mina shaders, men när jag läst runt lite så avråder folk från att använda ett 6970-bios eftersom minnena tydligen kan ta stryk över tiden.
Men vart tusan hittar jag ett 6950-bios med upplåsta shaders? Det enda jag hittar är det här: http://www.techpowerup.com/vgabios/88971/Sapphire.HD6950.2048...
Och det verkar vara exakt samma som mitt kör som default.
Vilket bios ska jag använda om jag vill låsa upp shaders "safe"?

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk
Medlem

Tänkte bara uppdatera här om någon mot förmodan haft samma problem som mig i BFBC2 (rosa prickar, fyrkanter som blinkar i olika färger).

Har inte testat det någon längre tid ännu men problemen tycks ha löst sig efter att jag installerade om Bad Company 2 från scratch, jag hade formaterat och installerat om Windows när jag bytte grafikkort, men spelet låg på en annan hårddisk och jag brydde mig inte om att installera om spelet..

Uppdaterar det här inlägget lite längre fram om det skulle visa sig att problemen kvarstår.

EDIT: Verkar tyvärr som att kortet är kört trots allt, problemen kom tillbaka idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av paesha:

Hello boys! Nu är jag också med i 6950-klubben! Köpte ett Sapphire 6950 2 gb referenskort.
Nu vill jag låsa upp mina shaders, men när jag läst runt lite så avråder folk från att använda ett 6970-bios eftersom minnena tydligen kan ta stryk över tiden.
Men vart tusan hittar jag ett 6950-bios med upplåsta shaders? Det enda jag hittar är det här: http://www.techpowerup.com/vgabios/88971/Sapphire.HD6950.2048...
Och det verkar vara exakt samma som mitt kör som default.
Vilket bios ska jag använda om jag vill låsa upp shaders "safe"?

Okej skriver en liten Guide, 1. Ladda ner Mod BIOS HD 6950: http://www.techpowerup.com/wizzard/Mod_BIOS_HD_6950.zip

2. Öppna GPU-Z och Spara ditt Original BIOS -> "BIOS Version ikonen"
3. Lägg den i Mod BIOS HD 6950 mappen och välj run.bat
4. Välj sedan modded.bin och lägg den i ATI Winflash mappen

5. Kör igång cmd som administratör och följ detta:

- Save the Modded BIOS in your Winflash folder and name it modded.bin
- Click Start Button
- Type "cmd"
- Right click the entry and select "Run as Administrator"
- Black command prompt windows opens
- Type "cd %USERPROFILE%\desktop\winflash"
- Type "atiwinflash -unlockrom 0" <-- the 0 means first adapter, if you have multiple cards, physically uninstall all but the one you want to flash
- Type "atiwinflash -f -p 0 modded.bin"
- It should complete the flashing process with a message saying something with "verified".

6.Klart

Nu kommer du köra med det moddade 6950 BIOS som sägs vara bättre än 6970 BIOS.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Okej skriver en liten Guide, 1. Ladda ner Mod BIOS HD 6950: http://www.techpowerup.com/wizzard/Mod_BIOS_HD_6950.zip

2. Öppna GPU-Z och Spara ditt Original BIOS -> "BIOS Version ikonen"
3. Lägg den i Mod BIOS HD 6950 mappen och välj run.bat
4. Välj sedan modded.bin och lägg den i ATI Winflash mappen

5. Kör igång cmd som administratör och följ detta:

- Save the Modded BIOS in your Winflash folder and name it modded.bin
- Click Start Button
- Type "cmd"
- Right click the entry and select "Run as Administrator"
- Black command prompt windows opens
- Type "cd %USERPROFILE%\desktop\winflash"
- Type "atiwinflash -unlockrom 0" <-- the 0 means first adapter, if you have multiple cards, physically uninstall all but the one you want to flash
- Type "atiwinflash -f -p 0 modded.bin"
- It should complete the flashing process with a message saying something with "verified".

6.Klart

Nu kommer du köra med det moddade 6950 BIOS som sägs vara bättre än 6970 BIOS.

Tack tack! Det funkade perfa att låsa upp Shaders. Dock går det inte att mäta prestandavinsten för mitt 3DMark06 krashar nu varje gång på samma ställe (i sekvensen med vattendraken och luftskeppet).
Ska göra lite stabilitesttest i spel och se hur det funkar överlag. Annars blir det nog att byta tillbaka =(

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av paesha:

Tack tack! Det funkade perfa att låsa upp Shaders. Dock går det inte att mäta prestandavinsten för mitt 3DMark06 krashar nu varje gång på samma ställe (i sekvensen med vattendraken och luftskeppet).
Ska göra lite stabilitesttest i spel och se hur det funkar överlag. Annars blir det nog att byta tillbaka =(

Du kan så gott som glömma 3DMark06, den är utdaterad sedan länge. Testa med 3DMark 2011 eller exempelvis Heaven Benchmark istället. Dessa ger korrektare resultat då nyare funktionalitet också testas.

Permalänk
Medlem

Ah okej. Testade en trial på 3Dmark11 och det kraschade inte. Synd bara för jag har inget resultat från innan jag flashade kortet, jag hade velat se prestandaökningen på min maskin före och efter.
Och 3dmark06 har funkat fin-fint i ett halvår nu, men kraschade för första gången nu precis när jag flashat om, så jag vart lite orolig.

Fast egentligen, visst borde jag bara kunna stänga av datorn, slå om bios-switchen på GPUn och sen boota upp i läge 2? Sen köra ett varv 3dMark11, stänga av, slå tillbaka till läge 1 på GPUn och sen boota upp som vanligt? För det är väl bara shaders i "läge 1" spm är moddade nu?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av paesha:

Ah okej. Testade en trial på 3Dmark11 och det kraschade inte. Synd bara för jag har inget resultat från innan jag flashade kortet, jag hade velat se prestandaökningen på min maskin före och efter.
Och 3dmark06 har funkat fin-fint i ett halvår nu, men kraschade för första gången nu precis när jag flashat om, så jag vart lite orolig.

Fast egentligen, visst borde jag bara kunna stänga av datorn, slå om bios-switchen på GPUn och sen boota upp i läge 2? Sen köra ett varv 3dMark11, stänga av, slå tillbaka till läge 1 på GPUn och sen boota upp som vanligt? För det är väl bara shaders i "läge 1" spm är moddade nu?

Exakt, du kan i princip byta kort genom att ställa om switchen. Bara att ändra dess läge och bencha igen så har du ursprungsvärdena igen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TheDaemon:

Har börjat märka coil whine på ett Gigabyte 6950, ska prova sätta in ett annat likadant imorgon och se om det kvarstår.

(HX750)

Samma skit med kort #2, kul.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.