Jailbreakad Iphone 4 vägrar ladda

Permalänk
Medlem

Jailbreakad Iphone 4 vägrar ladda

Nu är det så att min Iphone 4 vägrar att ladda varken via eluttaget eller via usb. Stoppade i laddningskabeln via usb när batterinivån var runt 2%, märkte dock senare att telefonen hade dött. Tänkte först att usb-uttaget inte ville med sig riktigt, så jag kopplade i den via eluttaget, men ingen skillnad där heller. Försöker man starta den blinkar ikonen för att den vill ha laddning. Har någon stött på liknande problem?

Nu vet jag inte om det är kabeln eller om det är telefonen, men det låter väldigt konstigt att kabeln bara skulle sluta fungera sådär hux flux utan att man rört den. Samma sak borde iof gälla telefonen, men det känns som att mer kan gå fel där. Problemet är att telefonen är jailbreakad, vilket förmodligen inte har något att göra med problemet, men garantin? Det finns väl inget sätt att återställa den när jag inte kommer in i telefonen?

Det jag tänkte göra imorgon är att gå till närmaste teliabutik och be dom testa med en kabel där. Skulle det funka vore det kanon, men om inte? Känns väldigt risky att skicka in en telefon som är jailbreakad då garantin ryker. Vad kan hända och kommer förmodligen att hända om jag skickar in den?

Permalänk
Medlem

Kan vara så att du har en tetherd jailbreak vilket kräver att du måste starta den med datron. Mer info hittar du på google! Om du väljer att skicka in den bara koppla in den i itunes få den i rebootmode (emu?) och välj resetta den till farbriksinställningar i itunes så finns det inga spår kvar av en jailbreak !!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zvone:

Kan vara så att du har en tetherd jailbreak vilket kräver att du måste starta den med datron. Mer info hittar du på google! Om du väljer att skicka in den bara koppla in den i itunes få den i rebootmode (emu?) och välj resetta den till farbriksinställningar i itunes så finns det inga spår kvar av en jailbreak !!

Jag kanske glömde nämna att den vill inte bara ladda, utan den får ingen kontakt med datorn heller, på varken min Macbook eller min stationära med W7. Så inget av det är väl aktuellt om det visar sig vara telefonen som felar?

Permalänk
Medlem

testa få den i emu läget där man enligt instuktioner när den är avstängd trycker på på-knappen i tre sekunder. Sen efter det trycker du in home knappen också och håller in båda i 15 sec sen så släpper du powerknappen i 15 sekunder så borde datorn känna av den

Permalänk
Medlem

Händer inte ett dyft förutom att ladda-ikonen kommer upp efter 3 sekunder där i början. Var för övrigt in på Telia idag och det är telefonen som felar, så det blir att skicka in den när jag fått en följesedel. Dom lär ju behöva fixa felet innan dom ser att den är jailbreakad, med tanke på att det lär vara batteriet, eller iphonens anslutning som spökar. Frågan är vad dom gör när dom väl märker det sen?