Apple Ipad 2 har tvåkärnig processor, dubbla kameror

Permalänk
Medlem

243 x 190 x 134 mm
lol, satans va tjock den gamla ipaden var..

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Apple har aldrig lovat något om upplösningen, det var helt byggt på spekulationer. Tror du verkligen de har kunnat erbjuda s.k. retina display på 9,7" med samma pris i dagsläget?

Nepp, men jag har heller inte sagt något om att det skulle vara samma pris.
Men i så fall har jag missförstått, trodde att det var spikat att dem skulle köra högre upplösning.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygfisk:

Finns det några direkta nackdelar att köpa en Ipad i USA, om man ändå bara ska ha WiFi-modellen?

Det enda är väl att du kan tvingas köpa en annan laddare då den som följer med är av amerikansk standard. Som jag har förståt det så gäller Apples garanti var som helst (någon for gärna rätt mig?).

Permalänk

Kändes inte som någon nämnvärd nyhet.. visst tunnare men på bekostnad av annat?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Kändes inte som någon nämnvärd nyhet.. visst tunnare men på bekostnad av annat?

Mig veterligen så försvinner ingen funktionalitet utan snarare så tillkom det flera saker istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Det där skalet/stödet de har, den iden har Apple stulit från InCase och gjort en sämre kopia till högre pris.
Kolla här.
http://www.engadget.com/2011/03/03/apple-ipad-2-smart-cover-v...

Jag har inga problem att man tar ideér från andra, det är så det funkar och alla tillverkare gör så, problemet med Apple att dom försöker ta åt sig all credit för såna här grejer, Lite som om någon gör en cover och sen avfärdar att man tagit låten från någon annan.

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Mig veterligen så försvinner ingen funktionalitet utan snarare så tillkom det flera saker istället.

Men hur kan de göra den ca 33% tunnare om inget har påverkats? så fort har tekniken ändå inte gått fram så att de kan stoppa in mer på mindre yta med bibehållen funktion och dessutom lättare?

Hmm känns som batteritiden kan vara emot en.
Sen så kan de ha snålat på dämpzoner tappar man en sån en gång bör den ju vara rätt sönder då allt är så packat.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Men hur kan de göra den ca 33% tunnare om inget har påverkats? så fort har tekniken ändå inte gått fram så att de kan stoppa in mer på mindre yta med bibehållen funktion och dessutom lättare?

Sen så kan de ha snålat på dämpzoner tappar man en sån en gång bör den ju vara rätt sönder då allt är så packat.

Effektivisering och bättre användande av tillgängliga ytor, bättre batterier, minskad tjocklek på skärmen som sitter i är bara några saker jag tänka mig på rak hand. Skulle tro att de designat om aluminium baksidan.

Batteritiden anges fortfarande till 10h... ingen förändring.

Edit:
Bara att vänta till den 12-13 mars så kommer ifixit ha fått tag på ett exemplar så man kan jämföra skillnaderna från förra generationen.

Permalänk
Medlem

Var inte kameror på tablets heeeeeelt onödigt senast Apple lanserades en surfplatta? Nu ska man ha två?

Samma mjukvara i nytt hårdvarupaket, inte mycket nytt här inte.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk

Varför släpper de tablets med kamera på baksidan egentligen? Vem får för sig att filma eller ta foton med en sådan stor och klumpig sak? Enda egentliga användningsområdet som jag kan komma på är att scanna in koder och liknande, men där känns en telefon betydligt lämpligare till uppggiften.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Du har inte följt processor utvecklingen de senaste åren antar jag?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Var inte kameror på tablets heeeeeelt onödigt senast Apple lanserades en surfplatta? Nu ska man ha två?

Samma mjukvara i nytt hårdvarupaket, inte mycket nytt här inte.

http://www.fvargas.com/officerBarbrady.gif

Det enda jag fick veta om orginalreleasen var från PC World där man angav:

Citat:

Jobs said the iPod Touch camera was cut to reduce costs, though rumor had it that technical problems were to blame. Either reason could be at work for the iPad as well.

Jag har inget minne av att Steve Jobs eller någon annan sa något om att det skulle vara "onödigt".. Källa på det?

Mjukvaran har blivit uppdaterad och det vet du också...

Citat:

Från TMO KOTOR

Varför släpper de tablets med kamera på baksidan egentligen? Vem får för sig att filma eller ta foton med en sådan stor och klumpig sak? Enda egentliga användningsområdet som jag kan komma på är att scanna in koder och liknande, men där känns en telefon betydligt lämpligare till uppggiften.

Ska man tro reklamen och alla visningar från diverse företag så är det för att kunna visa upp den platsen man är på.... Tycker dock det är helt onödigt själv.

Permalänk
Medlem

Kan säga så här har aldrig gillat apple eller deras produkter och...
gillar tyvärr inte denna heller (på pappret då) pga uteblivet stöd för flash vilket för mej skulle vara ovärderligt på en sån här maskin.

Kan dock tillägga att jag inte har hittat en motsvarande maskin jag gillar helt på "pc" hållet heller...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Kan folk sluta sprida falska rykten? HDMI-adaptern stöder visst 1080p och batteritiden är samma, inget har lidit av att den blev tunnare.
SD-kort kan man också använda, iaf till att importera bilder från kameran (via adapter då, men det går).

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Kan folk sluta sprida falska rykten? HDMI-adaptern stöder visst 1080p och batteritiden är samma, inget har lidit av att den blev tunnare.
SD-kort kan man också använda, iaf till att importera bilder från kameran (via adapter då, men det går).

HDMI adaptern kostar dock 500 spänn extra..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

HDMI adaptern kostar dock 500 spänn extra..

Jag sa aldrig nåt om priset på sakerna. Priset ger inte folk rätt att sprida falska rykten.
Och jag vet inte hur du får 39$ till 500kr.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av TMO KOTOR:

Augmented reality appar kräver kamera på baksidan, annars så är det väl rätt så onödigt. Men lyalar eller motsvarande skulle vara kul på en padda.

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Kan säga så här har aldrig gillat apple eller deras produkter och...
gillar tyvärr inte denna heller (på pappret då) pga uteblivet stöd för flash vilket för mej skulle vara ovärderligt på en sån här maskin.

Då säger jag att jag alltid gillat Apple och deras produkter (de flesta i alla fall) och jag gillar denna med (på pappret). Min fråga är vad det är för sajter du surfar på då du har ett sådant behov av Flash? På den iPhone 4 jag kör har det sällan varit ett problem med avsaknaden av Flash, så att kalla det ovärdeligt låter lite märkligt för mig.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Då säger jag att jag alltid gillat Apple och deras produkter (de flesta i alla fall) och jag gillar denna med (på pappret). Min fråga är vad det är för sajter du surfar på då du har ett sådant behov av Flash? På den iPhone 4 jag kör har det sällan varit ett problem med avsaknaden av Flash, så att kalla det ovärdeligt låter lite märkligt för mig.

För mig del så är det inte bara flash utan Apples fördaskade sätt att vara så bakåtsträvande och i någon slags kamp mot allt som de själva inte kommit på. Flash nej det kör Adobe med det kan vi inte använda. Nä tvi vale för avi och alla andra skumma format mp4 ENBART! Nä tusan den appen gillar vi inte, den får användarna klara sig utan. Samarbete är inget som står på kartan överhuvudtaget hos Apple. En av ett par anledningar till att jag inte gillar Apple.

Permalänk
Skrivet av star-affinity:

Håller med. Jag älskar Apples produkter, nästan ännu mer för att de inte stöder Flash, underbart!

Var inställd på en Macbook Air men nu när den klarar att skicka ut video med HDMI så blir denna ett solklart köp!

Skrivet av Massy:

För mig del så är det inte bara flash utan Apples fördaskade sätt att vara så bakåtsträvande och i någon slags kamp mot allt som de själva inte kommit på. Flash nej det kör Adobe med det kan vi inte använda. Nä tvi vale för avi och alla andra skumma format mp4 ENBART! Nä tusan den appen gillar vi inte, den får användarna klara sig utan. Samarbete är inget som står på kartan överhuvudtaget hos Apple.

Så som jag ser det så är det Apple som blickar framåt. Kablar, USB-portar och allt vad alla skriker efter, fysiska lagringsmöjligheter. Det är vad jag ser som 90-tal. Framtiden är trådlös överföring och lagring i molnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av radaradam:

Så som jag ser det så är det Apple som blickar framåt. Kablar, USB-portar och allt vad alla skriker efter, fysiska lagringsmöjligheter. Det är vad jag ser som 90-tal. Framtiden är trådlös överföring och lagring i molnet.

Dem blickar framåt ja men ingen annans mjukvara, prylar duger utan det är vårat eller inget. Hoppa på Windows som om det vore värdelöst i reklamerna och hålla på och fjanta.

Permalänk
Skrivet av Massy:

Dem blickar framåt ja men ingen annans mjukvara, prylar duger utan det är vårat eller inget. Hoppa på Windows som om det vore värdelöst i reklamerna och hålla på och fjanta.

Varför ska de använda någon annans mjukvara när de inte tycker den är bra? Är väl upp till Apple själva att avgöra om de gillar Flash eller inte, och det är upp till dig om du tycker det är bra eller dåligt. Jag tycker det är bra.

Permalänk
Medlem

"30-pin Ipod connector (HDMI)" dvs ingen vanlig hdmi kontakt. det är typiskt apple, de ska alltid skruva till det :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av radaradam:

Varför ska de använda någon annans mjukvara när de inte tycker den är bra? Är väl upp till Apple själva att avgöra om de gillar Flash eller inte, och det är upp till dig om du tycker det är bra eller dåligt. Jag tycker det är bra.

Precis. Jag skrev i inlägget du citerade innan detta att JAG TYCKER så här. Jag tycker det känns som att dem tror dem är bäst på allt vilket jag inte tycker de är. Därav tycker jag inte om deras attityd "vi är bäst".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yarre_k:

"30-pin Ipod connector (HDMI)" dvs ingen vanlig hdmi kontakt. det är typiskt apple, de ska alltid skruva till det :/

Men den kontakten funkar också med andra saker än HDMI (med adapter naturligtvis).

Skrivet av Massy:

Precis. Jag skrev i inlägget du citerade innan detta att JAG TYCKER så här. Jag tycker det känns som att dem tror dem är bäst på allt vilket jag inte tycker de är. Därav tycker jag inte om deras attityd "vi är bäst".

Kommer genast att tänka på den ödmjuke Steve Ballmer.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Medlem

Garageband såg väldigt kul ut på den nya iPaden, det som lockade mig mest

Och skyddet med magneterna, på iPaden då finns det magneter på rätt ställen eller måste man liksom få dit den på rätt ställe själv?

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8
Beyerdynamic DT1990 Pro | Topping E30 II & L30 II | Moondrop Blessing 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m0rk:

Jävlar vilka klagomål... vill höra vad du säger om de andra tillverkarna efter det.

Jag talade om varför jag inte gilla den.

Vad tillförde du ?
Inget.

Jag kritiserar saker som jag inte tycker är bra, om det kommer från apple eller microsoft spelar ingen roll. Jag orkar inte söka igenom dina inlägg men misstänker du hyllar apple vad de än gör utan granskning, bara för det är apple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yarre_k:

Skulle dom göra tvärtom? HDMI med 30-pin adapter? kan du inte bara fatta att Apple tänker på utseendet också, dom vill inte ha 5 kontakter på ena sidan som gör att hela baksidan blir tjockare.

Permalänk
Medlem

Äntligen blir det ett köp. Nästa gen lär få bättre skärm men vem bryr sig. Upplösningen är fullt adekvat för ämnad funktion. Min reseportfölj är snart komplett: Iphone, MBP 15 och Ipad2. Mobilitet utan desslikes.

Visa signatur

InMortumVeritas

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LoTex94:

Och det snacket om att deras skärmskydd ska vara gjort av tyg som är i NASA´s rymddräkter...förmodligen vanlig polyester med ngt snyggt på

Jag tyckte bestämt de sa polyuretan: http://sv.wikipedia.org/wiki/Polyuretan
Stor skillnad mot polyester.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro