Apple Ipad 2 har tvåkärnig processor, dubbla kameror

Permalänk
Medlem

Har nu sett hela filmen från lanseringen (70 min), riktigt kul att se Känns som att det kommer bli mer Apple för mig i framtiden.

Däremot tror jag det är lite fel i nyhetstexten, har för mig att iPad har >90% av marknaden, och inte >80% som artikeln säger...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flogger:

Jag talade om varför jag inte gilla den.

Vad tillförde du ?
Inget.

Jag kritiserar saker som jag inte tycker är bra, om det kommer från apple eller microsoft spelar ingen roll. Jag orkar inte söka igenom dina inlägg men misstänker du hyllar apple vad de än gör utan granskning, bara för det är apple.

Du reggade alltså ett konto på SweC för att basha i Apple artiklar? Kollar man på dina 75 inlägg här på forumet så handlar de till väldigt stor del om hur mycket du avskyr Apple som företag och deras produkter.
Du är mycket välkommen att söka igenom mina inlägg om du nu känner för det. Skillnaden på dig och mig är att jag inser att varje plattform har sitt användningsområde.

Och vad jag nu tillförde till denna diskussionstråden? Tja, om du tittar igenom tråden så svarar jag på frågor som folk har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Garageband såg väldigt kul ut på den nya iPaden, det som lockade mig mest

Och skyddet med magneterna, på iPaden då finns det magneter på rätt ställen eller måste man liksom få dit den på rätt ställe själv?

Det är "auto alignment" så magneterna gör så att den sätter sig på rätt ställe själv.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neoplasm:

Var läste du detta? Länk?

Syftas nog på bilden i artikeln?

Permalänk
Medlem

Som personer sågar Ipad. Visst, upplösningen var inget att hänga i granen, men samtidigt så får man tänka lite på alla appar om de skulle ha 3 olika versioner en till, Iphone, en till, Ipad, en till Ipad 2... En dålig ursäkt men finns säkert en baktanke i deras beslut, men känns ändå på något sätt lite tråkigt, skulle själv vilja ha högre upplösning speciellt på 10tum. En annan sak som jag tyckte lät väldigt intressant som fick mig direkt att hitta någon nytta med Ipaden (som jag saknat sen innan) skulle varit hdmi-utgången. Att lite snabbt och smidigt bara koppla Ipaden till en tv och kolla film skulle varit guld värt känns väldigt smidigt på något sätt (Ja, jag vet ”men då måste man köpa en adapter, varför har de inte bara satt en hdmi-port på Ipaden istället” jo, men fråga dig själv vad är snyggast en multiport eller 3st olika för alla olika utgångar? ). Att de tryckt in en a5 processor tycker jag låter mycket intressant sen får man se om det ger en mycket skillnad.

Visa signatur

7700k delid @ 5Ghz ~ Z270 MSI SLI Plus ~ RTX 3070

Permalänk

Har varit väldigt anti apple innan och alltid stått på Android sidan. Men denna verkar väldigt trevlig med dubbelkärnig processor och nio gånger bättre grafik.

Blir nog att köpa in en från USA faktiskt!

Permalänk

Har inte en suck mot Android med Honeycomb. Punkt.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Tips på var man kan se själva eventet? Hittar inget vettigt på youtube.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Har inte en suck mot Android med Honeycomb. Punkt.

Det återstår nog att se..... Lagom till att den stora massan av företag börjar leverera plattor med Honeycomb så är det tid för iOS 5. Själv har jag ganska höga förväntningar med WebOS, dessvärre verkar HP göra sitt bästa med att sabotera för sig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2pac:

Tips på var man kan se själva eventet? Hittar inget vettigt på youtube.

http://events.apple.com.edgesuite.net/1103pijanbdvaaj/event/i...

eller så drar du ner det via iTunes, sök bara på Apple event.

Permalänk
Musikälskare

Kommer säljas som smör!

Blir nog nästa rev för mig

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flogger:

Att de säljer många saker är inget bevis på att de gör bra saker.

Det är ju just det som det bevisar. Säljer ett företags produkter bra så måste det ju ligga nöjda kunder bakom köpen, eller hur? Och nöjda kunder får man inte av att sälja skit.

Bara för att du har valt att vara anti mot Apple-produkter så betyder det inte att Apple gör dåliga saker. Att gå till angrepp mot en Apple-produkt som inte ens har släppts tyder bara på en enda sak, Android fanboy.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

:)

Jag förstår inte varför folk saknar Flashsupport; Flash är skit och är antingen 90% irriterande reklambanners, eller usla långsamma hemsidor utan direktlänkar eller "spel" på Facebook... Apple spelar ju Youtube via en egen app och all framtida 720p/1080p-video är ju ändå inte FLV utan MPEG-4...

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM

Permalänk
Medlem

Glad att jag kunde hålla fingrarna i styr från iPad1 Kommer defininitivt bli ett köp av 2:an när den dyker upp i Sverige.

Det enda mer jag hade önskat är en skärm i iPhone 4 klass vad gäller upplösning men var ju väntat att den inte skulle dyka upp i 2:an sen ett tag tillbaka nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Glad att jag kunde hålla fingrarna i styr från iPad1 Kommer defininitivt bli ett köp av 2:an när den dyker upp i Sverige.

Det enda mer jag hade önskat är en skärm i iPhone 4 klass vad gäller upplösning men var ju väntat att den inte skulle dyka upp i 2:an sen ett tag tillbaka nu.

Kan tänka mig att högre upplösning kommer i iPad 3, dvs när de fått in ännu bättre grafikkrets som klarar av att köra alla spel osv i högre upplösning utan några problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av facedark:

Fast om du kollar på bilden så inser du snart att den Svarta iPaden har en bild på en svart man i sig - dvs måste det vara den vitas (tjejens) ipad. Och vice versa. Så kalla dom rasistiska vetifan.

Haha precis, tvivlar på att de har en storbild på sig själva

Visa signatur

Antec Three Hundred | P6T Deluxe V2 | i7 920 @3,6GHz | GTX 680 Windforce | 20GB 1600 Mhz | Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

Så länge man inte kan köra flash så kommer jag inte köpa en

Permalänk
Medlem

Ser faktiskt rätt bra ut! Kanske lite högre upplösning hade varit fint. Jag är inte så förtjust i apple just för att deras produkter är så dyra men iPaden har ju bra pris jämfört med andra tablets.

citat till borttaget inlägg borttaget
Visa signatur

AMD 9800X3D ▪ MSI B850 Tomahawk Max ▪ Corsair 32GB 6000MT/s CL28 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define North XL ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Skrivet av Lazzar:

Black ipad for black peope and white ipad for white people - jäkligt hopplöst, trodde inte det var sant när jag såg bilden. Därför undviker jag denna bögeri och rasistiska företag...köp nåt annat och skänk bort resten om du måste spendera...

Om du kollar på bilden så ser du att det är facetime igång killen på den svarta iPaden och tjejen på den vita, alltså använder tjejen den svarta och killen den vita. Med andra ord, white iPad for black people, black iPad for white people.

Personligen ser jag inget racistiskt i det hur man än ser på det...

Visa signatur

Min app, Sandpainting, se mer om den på www.technovelty.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av StasIsLovE:

Om du kollar på bilden så ser du att det är facetime igång killen på den svarta iPaden och tjejen på den vita, alltså använder tjejen den svarta och killen den vita. Med andra ord, white iPad for black people, black iPad for white people.

Personligen ser jag inget racistiskt i det hur man än ser på det...

Hehe, själv funderar jag på huruvida den bilden upp i hörnet ska vara spegelvänd

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Skrivet av Dai the Flu:

Hahaha, komik, att du överhuvudtaget drar parallellen. Bögeri och rasism, fifan. Otroligt infekterat ämne detta med Apple, jag kan inte begripa hur det kan röra upp så starka känslor.

iPad 2 verkar win, hade drömt om en retina-display, men det var nog orealistiskt iaf.

Jag tror de ville ha retina men det blev för dyrt för denna version, i nästa version lär det garanterat vara retina, det finns en anledning till att vi helt plötsligt har 9x grafikprestanda i iPad 2, och det är inte för att grafikprestandan i iPad 1 var direkt dålig, en sak i taget, nu har de grafikprestanda för att driva retina iaf

Permalänk

Mycket trevlig nyhet!
Visst kunde de ha bättre skärm, men det hade säkerligen påverkat batteritiden plus priset.

Jag själv skulle köpa en Ipad 3G om:
1: Jag hade bättre inkomst
2: Utbytbar batteri/eller extremt mycket högre inkomst
3: Det mesta i den skulle vara opensource och öppet så man kunde anpassa allt efter eget behov, då genom programmering såklart.
4: Något roligt gränssnitt, usb går att göra mycket skoj genom via en adapter. (alltså koda applikationer som styr olika saker)
*edit*
Ipad har väl bluetooth, detta gränssnitt kan man ju använda. (även om det är att gå över ån för att hämta vatten)

Orsakerna till punkt 2 är att jag är behov av en läsplatta, dock är jag tveksam till alla dagens surfplattor i.o.m. att de drar så mycket ström under läsning. (jämfört emot en ren läsplatta)

Jag tror att konkurrenterna kommer få svårt att konkurrera med denna, men det är bra att Apple lägger ribban högt och sätter press på de andra så att utvecklingen går framåt.

Skrivet av TMO KOTOR:

Varför släpper de tablets med kamera på baksidan egentligen? Vem får för sig att filma eller ta foton med en sådan stor och klumpig sak? Enda egentliga användningsområdet som jag kan komma på är att scanna in koder och liknande, men där känns en telefon betydligt lämpligare till uppggiften.

Smygfilma brudar och låtsats läsa en bok, att man har en appelpryl i handen gör en dessutom mer attraktiv. *skämtåsido*

*edit*
Att köpa en icke 3G/4G och sakna en mobiltelefon som kan dela detta, tror jag resulterar i att man tröttnar fort på apparaten. Utan den bör fungera som en läsplatta, surfplatta samt allmän rolig apparat där man kan fördriva tiden med, samt använda som HID (human interface device) för olika saker, där skärmstorleken kommer till pass.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Kommer inte att uppgradera, är väldigt nöjd med min iPad och jag rekommenderar den verkligen. Som de säger i sin reklam: "You got to experience it to know how good it is" eller något liknande. Batteritiden är <3

Visa signatur

Intel Core i7 920 @2.67 GHz // Asus P6T Deluxe v2 // OCZ Platinum XTC DDR3 1333MHz 6 GB // GTX 275 896 MB // Cooler Master 932 HAF // 2,3 TB hdd // Corsair TX 650W PSU // Creative SB X-Fi Xtreme Audio

Permalänk
Medlem

Nu skall jag inte vara för stor Apple-fanboy. Men rätt så säkra och lätt använda är de. Dock är Ipad mest en leksak. En leksak jag vi ha.

Läsa lite rssbloggar, använda gotomeeting, surfa, testa lite spel. Självklart ha en massa audible-ljudböcker och i nödfall se på film. Helt dumt vore det inte.

Video mirroring är nästan den största nyheten här; i iOS-världen.

citat till borttaget inlägg borttaget
Permalänk
Medlem

Apple är grymma. Blir sugen på en ipad 2, vet inte va jag ska ha den till dock, men den verkar så goo;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Jag har inga problem att man tar ideér från andra, det är så det funkar och alla tillverkare gör så, problemet med Apple att dom försöker ta åt sig all credit för såna här grejer, Lite som om någon gör en cover och sen avfärdar att man tagit låten från någon annan.

Se upp nu allihop! Idéer börjar handla om cred nu!

Eller..neee. Det handlar om att dom vill få fram en lösning som är bra (som dom nu tog).
Och sen kan dom sälja bättre.. vilket är meningen hos varenda j**la företag.

Det handlar om pengar och inte cred xD

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Köpte mig en iPad senast jag var i Malaysia, som ren leksak. Har nog använt den varenda dag sedan dess tror jag!
Slösurfa i soffan, ha föreläsningsanteckningar på, spela lite sköna spel och läsa böcker. Allt jag förväntar mig av en tablet-dator.
Tycker också batteritiden är strålande!
Det har aldrig varit något strul med den, aldrig låst sig eller liknande, finns en uppsjö av appar.
Och säg vad som är så oumbärligt med flash?
Jag ser klart och tydligt vad som står på skärmen och de arga fåglarna skulle inte bli gladare av högre upplösning!

Kan helt klart säga att jag inte är en apple fanboy, har inte ägt en enda appleprodukt innan jag köpte ipaden.

Visa signatur
Permalänk

Har alltid undrat varför man ska köpa en jävla tablet när man kan få en netbook/laptop för mycket bättre pris.
Att argumentera om storleken funkar inte heller, man kan enkelt hitta en 10" netbook och spara många tusenlappar.

Sen så slipper man ju även alla problem med flash osv.

Visa signatur

[CPU] Ryzen 5 5600 [RAM] 16GB DDR4 @ 3600MT/s [MB] MAG B550 Tomahawk [GPU] GeFore RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av nemod:

I second that.
Kommer aldrig stöjda Apple så länge jag lever, heh.
Endast överhypade produkter och tråkigt då alla bär likadana saker.

Och det är lika tråkigt att folk bor i radhus, och har samma komponenter i datorn, och åker samma buss till jobbet, och dricker samma sorts mjölk som är köpt på samma affär. Seriöst, vill man vara "speciell" så får man nog avstå från civilisation, för det spelar ingen roll vad du än köper, någon kommer alltid ha samma sak som du.

Jag har hittills inte sett en enda tablet som slår Ipad. Det är precis som Steve Jobs sa, alla andra tablet-tillverkare fokuserar bara på hårdvara och att släppa den kraftfullaste plattan, men med all fokus på det så glömmer dom det viktigaste, kunderna. Ipad har utan tvekan det största app-biblioteket av alla tablets, och det är de viktigaste för mig som konsument. Jag skiter i om Samsung eller nåt annat företag skulle släppa en tablet som har 5Ghz Quad-core, för jag har ingen användning för sån prestanda då i stort sätt inga utvecklare släpper apps till andra plattor än Ipad, för det är där pengarna finns. Apple lyckas alltid ta fram produkter som håller en jämn balans mellan själva produkten och kunden, och det är därför dom kan låsa sina produkter, för dom flesta känner inget behov att ändra på något.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Blir nog inte en iPad 2 för min del. Är jäkligt nöjd med min nuvarande iPad 3G 64Gb. En av de främsta fördelarna är att den INTE har flash.
Det är riktigt skönt att slippa den animerade reklamen som använder flash. Har inget behov av att spela spel på nätet eller kolla film så jag ser absolut inte behovet av flash med tanke på hur mycket negativt det skulle innebära i form av animerad reklam och därmed försämrad batteritid.

Tycker personligen att det är hög tid att de andra tillverkarna av tablets börjar leverera vettiga konkurrenter till iPad. Det här är ju uppenbarligen för lätt för Apple

iOS 4.3 blir också trevligt för iPhonen!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S