Går det att installera Battlefield Bad Company 2 utan DVD?

Permalänk

Går det att installera Battlefield Bad Company 2 utan DVD?

Om jag köper spelet, går det att installera det utan skivan? Alltså ladda ner online. Antar det medföljer en kod i förpackningen som man sedan aktiverar spelet med... Eller?

Permalänk
Avstängd

Steam? Annars är det installation med skiva.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Keeper of the Bamse
Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av typewriter:

Om jag köper spelet, går det att installera det utan skivan? Alltså ladda ner online. Antar det medföljer en kod i förpackningen som man sedan aktiverar spelet med... Eller?

Det ska gå om du aktiverar spelet i Steam. För då laddar du ner de genom steam, spelar ingen roll vilken dator du är på, bara du är inloggad på ditt account.

Permalänk

Om du köper dvd från webhallen kommer du inte kunna aktivera den i Steam, men du kan ladda ner det från EAStore.

Permalänk

tack. Köper direkt från EA-Store. Skönt att slippa alla skivor

166,50 kr känns helt ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av typewriter:

Gör det. Jag fick Vietnam-expansionen till när jag gjorde det
Aktiveringsnycklarna får du på mailen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av typewriter:

166,50 kr känns helt ok.

Helt ok? Ja det får vi hoppas, en annan punga ut 450 för sitt.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Jag köpte mitt vid relaese för 170kr EA downloader ftw!

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Hej, har ett litet problem. Sökte i forumet och hittade den tråd. Det är dock inte riktigt det svar jag söker. Jag har köpt BF BC2 när det kom men efter en flytt och en formatering så är själva DVD:n försvunnen. Jag har dock instruktionsboken och koden kvar. Finns det något sätt att installera spelet utan skiva om jag har en cd-key?

Kan man i värsta fall kontakta nån och få en ny skiva skickad?

Visa signatur

[JDG] pvt. Ghost_Dog -the way of the samurai (Klantagg från -02 som jag inte har hjärta att ta bort)

Permalänk
Skrivet av Joham:

Hej, har ett litet problem. Sökte i forumet och hittade den tråd. Det är dock inte riktigt det svar jag söker. Jag har köpt BF BC2 när det kom men efter en flytt och en formatering så är själva DVD:n försvunnen. Jag har dock instruktionsboken och koden kvar. Finns det något sätt att installera spelet utan skiva om jag har en cd-key?

pröva att activera det på steam eller ladda ner EA downloader

Visa signatur

MSI P67A-GD65 REV B3,Intel Core i5 2500K 3,3GHz, Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB,Fractal Design Newton R2, 1000W,Fractal Define XL Svart,Optiarc AD-7263S LabelFlash Svart SATA, OEM,Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM, SP1,Corsair SSD Nova Series 32GB
,1.5TB Samsung Ecogreen F3EG,Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3
,LG 23" TFT W2363D-PF 120hz,

Permalänk
Medlem

Joham, har du ingen vän du kan låna skiva av till installationen?

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Supermicro A2SDi-HLN4F | Atom C3758 | Fractal Design Define C | 64GB ECC RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 14 | AP: 2pcs Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joham:

Tror iofs att det kanske inte kostar dig så mycket mer att ladda ner det ifrån EA, plus att du slipper vänta
Kan tänkas att dom tar ut avift för frakt om dom skall skicka en skiva. Men testa att kontakta dom och se vad dom säger, kan vara bra för oss andra att veta

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quim:

Joham, har du ingen vän du kan låna skiva av till installationen?

Nej, de har tyvärr köpt sina spel genom steam.

Visa signatur

[JDG] pvt. Ghost_Dog -the way of the samurai (Klantagg från -02 som jag inte har hjärta att ta bort)

Permalänk
Skrivet av Joham:

Ladda ner från EA Downloader.

Skrivet av mackan242:

pröva att activera det på steam eller ladda ner EA downloader

Det går inte att aktivera på Steam om du köpt retail dvd.

Permalänk
Skrivet av Lullebulle:

Ladda ner från EA Downloader.

Det går inte att aktivera på Steam om du köpt retail dvd.

hmm ok, funkade för mig när jag köpte black ops ..

Visa signatur

MSI P67A-GD65 REV B3,Intel Core i5 2500K 3,3GHz, Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB,Fractal Design Newton R2, 1000W,Fractal Define XL Svart,Optiarc AD-7263S LabelFlash Svart SATA, OEM,Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM, SP1,Corsair SSD Nova Series 32GB
,1.5TB Samsung Ecogreen F3EG,Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3
,LG 23" TFT W2363D-PF 120hz,

Permalänk
Skrivet av mackan242:

hmm ok, funkade för mig när jag köpte black ops ..

Skillnad på Black Ops och BC2.
Black Ops är ett Steam-spel.