Tappar internet flera gånger under spelsession

Permalänk
Medlem

Tappar internet flera gånger under spelsession

Hallå där.

Jag har ett mycket irriterande problem vilket är att jag flera gånger under en spelsession tappar uppkopplingen när jag spelar League of Legends. Ibland får jag bara fryslagg i cirka 10 sekunder och sen kommer allting tillbaka och flyter på som vanligt, och ibland får jag starta om spelet.
Detta händer mellan 5 till 20 gånger per match.

Problemet kom utan att jag har ändrat på något, i alla fall inget jag kommer ihåg. Jag har kört viruskoll med AVG, bör jag installera Norton 360 och viruskolla med det?

Hur som helst har jag (efter att problemet uppkom) prövat öppna portar i routern, prövat koppla förbi routern och prövat spelet på en annan dator. Jag har även spelat cs och där flyter allt på som vanligt utan att jag tappar uppkoppling.

Jag ringde support igår men det enda de hade att komma med var att jag tydligen hade "fel router" och jag behövde den routern de hade att erbjuda. Det låter i mina öron väldigt konstigt att man bara ska kunna ha en speciell router för att internet ska fungera som det ska.

Och ja, jag använder sladd, inte trådlöst.

Hoppas verkligen ni kan hjälpa mig!
Tack på förhand.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3 Nätagg: Corsair VX550
Mobo: MSI 870A-G54 CPU: PH2x4 965@4,0GHz - NH-U12P
GPU: 560Ti DirectCUII HDD: Spinpoint F3 500GB, WD Green 2TB
Minne: Corsair XMS3 1600MHz 4GB

Permalänk
Rekordmedlem

Kanske inte har "fel" modell,men en som inte är bra nog, vad har du och har du kollat vad som händer utan den ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Kanske inte har "fel" modell,men en som inte är bra nog, vad har du och har du kollat vad som händer utan den ?

Som jag skrev har jag prövat koppla förbi routern, dvs att helt och hållet inte använda routern alls, problemet kvarstår.

Det har fungerat bra med routern i ett år och problemet kom för en vecka sedan.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3 Nätagg: Corsair VX550
Mobo: MSI 870A-G54 CPU: PH2x4 965@4,0GHz - NH-U12P
GPU: 560Ti DirectCUII HDD: Spinpoint F3 500GB, WD Green 2TB
Minne: Corsair XMS3 1600MHz 4GB

Permalänk
Medlem

Testa att uppdatera dina drivers för nätverkskortet alternativt även en bios uppdatering. Vet att Realtek driver va lite skum för ett tag sen, så ifall du har realtek på ditt moderkort kan det hjälpa med nya drivers.