Permalänk
Medlem
Skrivet av pösk:

Lite fult när fienderna kommer ifrån luften såhär

http://i25.photobucket.com/albums/c51/ripe73/DragonAge22011-0...

Stör mig enormt mycket på det... Striderna känns som striderna i Diablo, bara kommer mer och mer från ingenstans i drösor våg efter våg... och man ser alltid när en strid kommer... Känns liksom inte som att det finns någon mening med mer än hälften av striderna tack vare detta.

och killar använd spoiler taggar när ni postar saker ur storyn, snälla!

Som när ni skriver vilka ni sätter på

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att detta inte är spelbart på very high och på high får jag "bara" 80 fps med datorn i sign?
Antar att det är problem med drivrutinerna eller är det enu en dålig konsol port?

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Harakiri:

Finns mer info här: http://arstechnica.com/gaming/news/2011/03/forum-user-gets-ba...
Tydligen en klantmiss från EA som de fixat nu , men fortfarande rätt läskigt att man blir bannad från att skriva = ban på alla spel.

Testade med nyaste Betadrivarna från Nvidia 267.24 , fixade de flesta grafikbuggarna men rätt seg ibland i det läget med dippar i fps då man slår på allt grafikgodis på max.
Så jag har gått tillbaka till High där man har stabil framerate tills de har ordnat till problemen.

Måste säga att det e skitkul spel , gillar alla småstorys man upptäcker och kommer på mig själv att panorera över miljöerna i stan bara för o titta på folk & rustningar samt vapen.
Nackdelen är ju sättet de spawnar in fiender ur tomma intet , trodde sånt var tabu att göra i moderna spel , å andra sidan har man inga som helst problem att kötta sönder hela bunten

Nu blev man sugen att satsa på lite romantik under helgens spelande hehe.

Redan bekräftat att det där är PR lögn från EA.
Var inget misstag.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Redan bekräftat att det där är PR lögn från EA.
Var inget misstag.

Länk?

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Harakiri:

Alltid detta "Länk?"

Vad tror ni själva? Det kom ut publikt till folket, klart som fan dom gör nåt åt det och säger "det var en bugg i systemet" står ju även klart och tydligt i deras nya EULA att man kan bli temp bannad om man svär, och perma bannad från alla sina EA spel om man inte håller med EA / individer på forumen.

EA bans player from playing Dragon Age 2 for calling them “Devil”

In what appears to be a tottaly unfair practice, it appears EA are banning people from accessing their legally purchased copies of Dragon Age 2 if they were vocal about their displeasure regarding the game over at the official Bioware forums.

One particular case in point is of VWARE, a user who got banned for accusing Bioware of “selling their souls to the EA devil”. He agreed that it was fair to ban him from the forums for 72 hours, however was shocked when he realized that he can’t access his Bioware social account and activate his recently purchased copy of Dragon Age 2.

Here’s the complaint he posted as a result of that:

Citat:

So.
My other account got suspended yesterday for 72 hours. My suspended v_ware account has all my Bioware games registered to it. My other games are Mass Effect 2, Dragon Age: Origins and Awakening. I have played every game off Bioware since KOTOR, which is my favourite game of all time.

Since I have these other games and off course have played the DA2 demo, my previously unlocked DA2 content is assigned to this account.

When I got the mail I was curieus. I wanted to know what I did that was offensive. The mail stated that I was suspended for inappropriate content. There was no further explenation to what the particular reason was.

On EA Live Chat they told me that that I said: “Have you sold your souls to the EA devil?” (This is a quote, don’t suspend me again)

Now, those are the words I said, you can’t argue with that. I’m not going to try and sugarcoat that, let me just say in my defense, I have always been a pretty reasonable person on this forum. So I agree that you guys suspended my account from the forums for 72 hours. Btw, this is the first time I got suspended.

What I don’t agree with is that I can’t activate my new DA2 game.

This is the deal. I just got my Bioware Signature Edition from the store. I allready knew I was going to play it without the extra content since I can’t activate my extra codes. What I did not know was that I needed to activate the game before being abble to play it. So now I’ve got a dead game for 50 euros. Pity.

So for your consideration. Please let someone who payed for his game at least play it.

In response, a Bioware mod said the following:

Citat:

Please review the EA Community Terms of Service, particularly sections #9 and #11. There are two levels of enforcement here:

1. BioWare community bans are forum-only and can be for as little as 24 hours. These bans should have no effect on your game, only your ability to use all the features of this website/community. these bans are handed out by BioWare Moderators as the result of our travels around the forum and/or issues reported by fellow community members.

2. EA Community bans come down from a different department and are the result of someone hitting the REPORT POST button. These bans can affect access to your game and/or DLC.

Because the BioWare community now operates under the same umbrella as all EA Communities, community members here have all explicitly agreed to abide by and be governed by both sets of rules. Consider it an added incentive to follow the rules you say you’re going to follow.

If there are further questions or concerns, please send them to me via private message. Thank you.

End of line.

As you can see, they admitted that the forum ban had resulted in not being able to activate his copy of Dragon Age 2. We think this is a unfair practice on EA’s part as banning someone from accessing the game just because he didn’t think too kindly of them isn’t the right thing to do.

We hope the ban gets lifted soon and the user can finally play the game he paid money for.

Och bannen blev endast lyft för att det kom ut på diverse större nyhetssidor (spelrelaterade..)
EA bryr sig inte alltför mycket om PC plattformen ändå, Freemium is the future!

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Att bli bannad sådär är fan sjukt, okej från communityn, det finns ju även på andra forum etc. Men från sina köpta spel?:s

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Provat sökt men inte lyckats finna något här eller riktigt via google.
Stödjer DA2 Crossfire samt SLI?
Enda jag lyckats googla fram är någon som skriver att det planeras stödjas senare framöver men ej gör det i dagsläget. Någon som vet hur det ligger till?

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem

Är det nått speciellt man behöver göra med sin sparfil från ettan när man ska överföra den till tvåan?
Klarade av spelet och fick en sparfil när man står i tronrummet med alla men tvåan säger att jag inte har klarat av ettan helt? o.O

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Är det nått speciellt man behöver göra med sin sparfil från ettan när man ska överföra den till tvåan?
Klarade av spelet och fick en sparfil när man står i tronrummet med alla men tvåan säger att jag inte har klarat av ettan helt? o.O

Jag hade inte klarat av hela ettan men det gick ändå stod bara att spelet kommer att använda "standar storyn" för det jag inte hade gjort.

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Discokungen

Jag är fortfarande extremt tveksam till det här spelet. Det är inte i närheten lika bra som ettan men det är ju lite underhållning, om inte annat. Ska köra slutet så snart som möjligt!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingren:

Jag hade inte klarat av hela ettan men det gick ändå stod bara att spelet kommer att använda "standar storyn" för det jag inte hade gjort.

Jo det stod det med men jag vill ha hela min historia.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Jo det stod det med men jag vill ha hela min historia.

kollat igenom alla dina sparfiler? tog en stund för mig att hitta den rätta då den inte var högst upp.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

kollat igenom alla dina sparfiler? tog en stund för mig att hitta den rätta då den inte var högst upp.

Aha, får ta mig en titt och kolla nogrannare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Alltid detta "Länk?"
Vad tror ni själva? Det kom ut publikt till folket, klart som fan dom gör nåt åt det och säger "det var en bugg i systemet" står ju även klart och tydligt i deras nya EULA att man kan bli temp bannad om man svär, och perma bannad från alla sina EA spel om man inte håller med EA / individer på forumen.

EA bans player from playing Dragon Age 2 for calling them “Devil”

Jag håller i princip med dig 99% att visst är det sannolikt att det är så , att jag skrev "länk" var för jag ville se källan till att detta var en PR lögn.
Inte det man själv drar slutsatser till , mao PR Fiasko överslätning.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingren:

Hur kommer det sig att detta inte är spelbart på very high och på high får jag "bara" 80 fps med datorn i sign?
Antar att det är problem med drivrutinerna eller är det enu en dålig konsol port?

Jag har samma problem. Öppnar jag dxdiag så står det att jag har dx10.1 trots att jag har HD5850. Någon som har en lösning på detta?

Permalänk
Medlem

Shit...råkade precis köpa spelet och läste lite om CrossFire problem :s
Hoppas att det finns en lösning på det.

Och så detta...fattades bara det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mocka:

Shit...råkade precis köpa spelet och läste lite om CrossFire problem :s
Hoppas att det finns en lösning på det.

Och så detta...fattades bara det.

Inte det första spelet som blivit bombad av dålig user rating, oftast så betyder det ingenting och man ska hellre kolla på recensionerna när user ratingen är full utav troll som röstat. Bra spel, 4.1? Förtjänar knappast så lågt betyg.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Inte det första spelet som blivit bombad av dålig user rating, oftast så betyder det ingenting och man ska hellre kolla på recensionerna när user ratingen är full utav troll som röstat. Bra spel, 4.1? Förtjänar knappast så lågt betyg.

Läste en FZ-tråd om spelet och det var inte många som tyckte om det.
Aja, bara det är spelbart så blir det säkert skoj. Har alltid gillat hack-n-slash (D2, Torchlight, Titan Quest osv) och om jag förstår det rätt är DA2 ett H-n-S deluxe (fast ändå inte deluxe).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Citat:

Läste en FZ-tråd om spelet och det var inte många som tyckte om det.
Aja, bara det är spelbart så blir det säkert skoj. Har alltid gillat hack-n-slash (D2, Torchlight, Titan Quest osv) och om jag förstår det rätt är DA2 ett H-n-S deluxe (fast ändå inte deluxe).

Folk gnällde enormt mkt på Mass effect II när det släpptes också, ett spel som jag bara älskade! Så man får nog skaffa sig en egen uppfattning. Tror det är mkt som det nämnts innan i tråden att det är mkt troll och nerdragande P12or som spelar 1 timme blir besvikna för att det inte är precis som 1:an och sågar spelet direkt (No offense P12or)

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Tror du har rätt, det är nog många arga fans som inte tycker om att det har ändrats. Dem som bör litas på är dem som lyckats bibehålla objektivitet.

Permalänk
Skrivet av Hamzta:

Kan ju vara så att folk önskar bevis annat än bara något slags påhitt från dig.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Står ju "can affect" ("Kan påverka" på svenska). Alltså behöver den inte påverka varje fall av banning. Och lär endast göras i väldigt grova överträdelser, i detta fall vart det en mindre och han råkade bli bannat från båda. Inget konstigt, de rättade till sin miss.

Känns lite gammalt att klaga på allt och konspirera om EA.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Älskar verkligen storyn i detta. Dock är combat systemet fördummat enligt mig och de saknas en del som gjorde ettan bra. Varje strid känns repetativ och något som jag måste göra för att komma längre i storyn

Helt värt mina pengar dock och rekommenderas varmt!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Folk gnällde enormt mkt på Mass effect II när det släpptes också, ett spel som jag bara älskade! Så man får nog skaffa sig en egen uppfattning. Tror det är mkt som det nämnts innan i tråden att det är mkt troll och nerdragande P12or som spelar 1 timme blir besvikna för att det inte är precis som 1:an och sågar spelet direkt (No offense P12or)

Mvh J

Bra sagt Dåså, blir förhoppningsvis en trevlig spelhelg. Tankade även ned Hi-Res pack och skall installera Cat 11.4 Preview för att slippa crash2desktop.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Conditioned:

Kan ju vara så att folk önskar bevis annat än bara något slags påhitt från dig.

Har man en hand och en halv hjärna så kan man faktiskt googla också.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jaxione:

Mvh J

Är väl snarare tvärtom?
Äldre som tyckte 2an är sämre. 2an är ju riktad mot småbarnen som älskar action och shoot'em up.

Precis som med Dragon Age 2. Titta på nyaste Invisible Walls som är på Gametrailers och lyssna på dom tala om Dragon Age 2 samt Mass Effect 2, så kanske du lär dig något.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

väl snarare tvärtom?
Äldre som tyckte 2an är sämre. 2an är ju riktad mot småbarnen som älskar action och shoot'em up.

Precis som med Dragon Age 2. Titta på nyaste Invisible Walls som är på Gametrailers och lyssna på dom tala om Dragon Age 2 samt Mass Effect 2, så kanske du lär dig något.

Jag väljer att spela spelen istället och skaffa mig en egen uppfattning. Men visst jag ska kolla på gametrailers och "lära" mig där istället, det låter mkt vettigare..............

Det är 100% en smaksak, därför kan man inte stirra sig blind på vad andra människor tycker hela tiden.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Om man vuxit upp med spel som Baldur's Gate och Neverwinter Nights då kan jag fatta om man inte gillar gameplayet i DA2. Dock tycker jag att Bioware hanterar action bra och gillade exempelvis Mass Effect 2, dessutom var det länge sedan man började smälta ihop action med rpg.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Har man en hand och en halv hjärna så kan man faktiskt googla också.

Då är det konstaterat att det enda fakta du har i detta är , inget alls eftersom det bara finns orginalposten och sedan dementin från Bioware/EA och ingen fortsättning där man får se dina fakta att det var skitsnack. Förutom den dåliga eftersmaken man har i munnen att sådant ens sker i första hand förstås.

http://www.rockpapershotgun.com/2011/03/11/ea-retracts-game-b...

Tillbaka till topic:
Många som sågar spelet vilket verkar vara alla som haft för höga förväntningar på spelet , det är ju därför man kallar det Dragon Age 2 och inte Dragon Age Origins - Expansion2
Det sker förändringar , sen är det upp till var och en att bedöma om man gillar dem eller inte.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Harakiri:

Då är det konstaterat att det enda fakta du har i detta är , inget alls eftersom det bara finns orginalposten och sedan dementin från Bioware/EA och ingen fortsättning där man får se dina fakta att det var skitsnack. Förutom den dåliga eftersmaken man har i munnen att sådant ens sker i första hand förstås.

http://www.rockpapershotgun.com/2011/03/11/ea-retracts-game-b...

Tillbaka till topic:
Många som sågar spelet vilket verkar vara alla som haft för höga förväntningar på spelet , det är ju därför man kallar det Dragon Age 2 och inte Dragon Age Origins - Expansion2
Det sker förändringar , sen är det upp till var och en att bedöma om man gillar dem eller inte.

Varför googlar du inte?
Enkel sak. Fast du verkar ju vara en EA fanboy eller helt enkelt av någon anledning så vill du skydda EA eller så gillar du dom. Trots allt dåligt dom gör för dator spel idag.
99% av allt vettigt folk som läser det där förstår att det är PR bullshit.
Tror du det bådar gott för EA ifall folk får höra att en person blev bannad från sitt spel pga att han kallade EA "devil" på deras forum? Nej. Klart som fan dom städar upp och gör nåt åt det och ber om ursäkt.

Visa signatur