Mappade nätverksenheter lagg

Permalänk
Medlem

Mappade nätverksenheter lagg

Börjar bli liten galen och frustrerad över mina nätverksenheter som jag mappat upp på vår nas. Om jag kör en drag and drop från ex. skrivbord till en vilken random mapp som helst. Skulle den där drag and droppen passera över mina nätverksenheter så fryser den till och kollar om nätverksenheten är aktiv. Ibland är som sagt inte nasen online. Då fryser den till i kanske en minut till skillnad från några sekunder om den svarar. Det MÅSTE finnas en lösning på det. För när man i all hast drar en fil tänker man inte på att man måste parera nätverksenheterna! Det kan väll inte bara vara jag som stött på den här skiten

Permalänk
Medlem

Du är INTE ensam.
Har samma problem, men ingen lösning...

Visa signatur

Asus P8Z-77, i7-3770K 32GB DDR3, ATI 5850, Samsug 830-256 H50, 5.5TB HD, LG GGW-H20L blu-ray, Thermaltake 750W, HP 30" 2560x1600.
Intel NUC3217 16GB 256GB Crucial m4 6235 wifi, DiNovo mini
Acer 3830T 8GB (server med 21TB USB disk), HP 8560W 16GB 180GB SSD, HP 2560p 1TB, Asus UX21, QNAP 409Pro 7TB NAS,.

Permalänk
Medlem
Skrivet av birger72:

Du är INTE ensam.
Har samma problem, men ingen lösning...

Skönt att höra att man inte är ensam. Tycker det är lite dåligt att det inte kommit fram i beta och rc tester.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Skönt att höra att man inte är ensam. Tycker det är lite dåligt att det inte kommit fram i beta och rc tester.

Eller så får man vad man betalar för. Vad har Du/Ni för utrustning. Vi kan väl börja där innan vi fortsätter spekulera i blindo, eller?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Eller så får man vad man betalar för. Vad har Du/Ni för utrustning. Vi kan väl börja där innan vi fortsätter spekulera i blindo, eller?

Testade på skollaptopen(w7 enterprise 32-bit) nu. Och med skolans mappade enheter som inte finns tillgängliga verkar inte problemet uppstå. Det är datorn i sign. och en readynas duo och även en htpc som är ansluten. Jag kör w7 pro N 64-bit.
edit: Forsakade lite mer i det och när enheterna är gröna dvs. den tror de är kontaktbara laggar det annars om de är röda ( den vet att de är okontaktbara) fungerar det bra. Riktigt dumt system iaf.