Geforce GTX 590 brinner i SweClockers testlabb – drivrutin boven i dramat

Permalänk
Medlem

Har den magiska röken som får elektronik att fungera väl släppts ut kan man aldrig få in den igen

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk

bah! det är bara amd som har dåliga drivisar det har jag läst på intrawebben!

för övrigt så är det ju tråkigt med sånt här, det är ju inga fika pengar vi pratar om direkt..

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk

tråkigt att ni inte hade kameran redo fast ni kan ju alltid återskapa det om ni känner för bacon eller vad man nu annars steker.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Dance:

Har den magiska röken som får elektronik att fungera väl släppts ut kan man aldrig få in den igen

Det är en inspärrad ande i grafikkortet som gör allt jobb, den trivs bäst i frihet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mollemannen:

tråkigt att ni inte hade kameran redo fast ni kan ju alltid återskapa det om ni känner för bacon eller vad man nu annars steker.

Dom fick ju det på film? Eller vad menar du nu?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Hahaha, shit vad värdelöst, blir fan ett GTX580 istället

Skrivet av Rickard11:

... Och där tystades alla Nvidia fanboys som påstår att AMD's drivrutiner är buggiga.

Haha skillnaden är väl att nvidias driver gör att kortet sprängs.
Tycker dock det ATIs drivers som gör att man måste ha massa fläktprofiler är sämre

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Medlem

Frågan är om folk som råkat ut för detta får ersättning.
Jag kan tänka mig att en herrans massa personer redan råkat överklocka med medföljande drives innan de fick reda på detta?

Kan bli jävligt dyrt för Nvidia. Om dom nu tvingas ersätta. Vetefan om dom blir det dock om det är under överklockning :S

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Hehe sådant som kan hända när ett kort är lite för ineffektivt med hög värmeutveckling som följd. Där fick sig också nvidias ryckte om goda drivare en törn.. underligt att de inte upptäckt detta själva i tester.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Jävla bra lansering av Nvidia

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

... Och där tystades alla Nvidia fanboys som påstår att AMD's drivrutiner är buggiga.

Båda företag har buggiga drivrutiner då och då, sen förstärks det av okunnighet.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Avstängd

Och folk gnäller på AMD/ATI Hahahahaha

Ska RMA mitt GTX580.Värsta skiten jag köpt för pengar! Får vara glad att det fungerar i något spel för UT2004 samt BFBC2 fungerar det inte alls i.
No more Nvidia

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Hehe sådant som kan hända när ett kort är lite för ineffektivt med hög värmeutveckling som följd. Där fick sig också nvidias ryckte om goda drivare en törn.. underligt att de inte upptäckt detta själva i tester.

Ehm de överklockar väl inte i deras testlabb. Det är upp till 3 part att göra det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DataNusse:

Båda företag har buggiga drivrutiner då och då, sen förstärks det av okunnighet.

Användaren eller Nvidia?

Visa signatur

Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Hjälpsam

Kortet lanserades ju två dagar senare än beräknat, undrar om det hade med detta att göra?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs

Permalänk
Skrivet av Wiruz:

Användaren eller Nvidia?

Användaren.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

det ska va dunder och brak när ett nytt värstingkort lanseras, starkt jobbat nvidia

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DataNusse:

Användaren.

Right

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Är absolut ingen fanboy men dendär kommentaren är ju bara idiotisk.
AMD har haft dåliga drivrutiner i åratal. Nu dock har de ändrats de senaste/två senaste åren.
2-10 dåliga vs 30-60dåliga
hmm..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Frågan är om folk som råkat ut för detta får ersättning.
Jag kan tänka mig att en herrans massa personer redan råkat överklocka med medföljande drives innan de fick reda på detta?

Kan bli jävligt dyrt för Nvidia. Om dom nu tvingas ersätta. Vetefan om dom blir det dock om det är under överklockning :S

"Den som planerar att överklocka bör dessutom se till att ha god ventilation i chassit och vara medveten om att garantin inte gäller om frekvenserna höjs över specifikationerna."

Permalänk
Medlem

Första grafikkortet som släpper magisk rök på Sweclockers Testlabb?
Nån gång måste det ju hända

Visa signatur

. Computing happiness.

Permalänk
Medlem

Ooops, sköt sig själv i foten..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Det sved lite i själen att se ett kort i sånn hög prislapp bara ryker, men men sånt händer

Visa signatur

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asrock Z270M Pro4 | i5 6600k | Cooler Master Hyper 212 | 2x8GB Corsair Vengeance CL16 3000Mhz | MSI RTX2060 AERO 6GB | Samsung 830 256GB | Seagate 1TB SSHD <<<

Spela så mycket du orkar, och helst lite till ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianen:

"Den som planerar att överklocka bör dessutom se till att ha god ventilation i chassit och vara medveten om att garantin inte gäller om frekvenserna höjs över specifikationerna."

Gissade det!
Tror det blir jävligt dyrt ändå.

Jag vet ju själv att hade jag köpt ett kort för 6k och det gick sönder med 10% OC så hade jag aldrig någonsin mer köpt ett Nvidiakort förmodligen. Men det är jag.

Tycker synd om det som råkat ut för det.

Ang att det är upp till 3dje part att testa:

Ni kan ju inte vara allvarliga? Tycker ni verkligen inte att Nvidia ska testa att överklocka sina egna kort innan de kommer ut på marknaden?

Tror fasiken de testar. När en så stor skara användare idag överklockar sina kort vore allt annat idiotiskt. Frågan är väl bara hur det har gått igenom.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

alla som klagar på amd/atis drivisar, rofl i ansiktet på er!

Permalänk
Medlem

Hahaha haaahaah aahahah aha ha....

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Hjälpsam

För oss som spelat Fallout 3

I don't want to set the world on fire
I just want to start a flame in your heart
In my heart I have but one desire
And that one is you no other will do

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

varför visa det räcker inte text?

fick tårar i ögonen

och för dem som säger saker som att ati är bättre pågrund av detta har fel ati brukar ta tid på sig att reparera sina drivrutins problem nvidia brukar ta högst en dag att reparera sina problem för övrigt så har jag ALDRIG haft problem med nvidia det enda problem med nvidia jag har haft var i 2008 windows vista dream scene krashade hela tiden

detta är bara min åsikt finns självklart problem med nvidia också

så inga flamewar tack

Permalänk
Skrivet av Swebbe:

Hahaha, shit vad värdelöst, blir fan ett GTX580 istället

Haha skillnaden är väl att nvidias driver gör att kortet sprängs.
Tycker dock det ATIs drivers som gör att man måste ha massa fläktprofiler är sämre

om du har fläkten på manuell måste du det. Men om du har det på auto som jag har så behövs det bara 1 fläkt profil;)

Permalänk
Medlem

O herre jävlar, båda lagen har gjort ett par underhållande fails på senare åren men detta tar ju priset. Dera bästa kort som de har "jobbat med i två år" kommer med drivrutiner som får 6K+ att gå upp i rök.

Permalänk

Första gången jag ser ett kort från nVidia göra detta direkt vid lansering.
Nu gäller det ju verkligen att dom trycker ner fixad drivrutin redan i kartong.

Dom där 2 extra dagarna för lanseringen kanske skulle gått till att köra ut med nya drivisar som default?

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |