Permalänk
Medlem

Fick precis hem Nano Edition o helvete va finnt. Hoppas nu spelet lever upp till mina förväntningar också! Crysis 1 var skitskoj!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Fick precis hem Nano Edition o helvete va finnt. Hoppas nu spelet lever upp till mina förväntningar också! Crysis 1 var skitskoj!

Meddela gärna om du kan aktivera spelet idag. Jag får först spela i natt 01:00 (den 25:e).

Permalänk
Inaktiv

jag hade inga problem att köra igång spelet men jag köpte det igenom steam så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik/Out:

Meddela gärna om du kan aktivera spelet idag. Jag får först spela i natt 01:00 (den 25:e).

Samma här! Va i helvete. Värdelös utgåva. Gör rätt nästa gång. Synd att ingen crack är ute.

MVH

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kul, kommer inte in på nån multiplayer server, folk har haft problem hela dagen tydligen.
Sen så fungerar inte crossfire, kan det bli bättre. -.-

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik/Out:

Om du vill lira Single-Player idag skriver du bara in Limited Edition serie numret. Dom har tabbat sig rejält. Läste det igår funkade för folk som fick det i fredags från Elgiganten.

MVH

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För er som har Nano Edition och vill ha det aktiverat idag:

Skriv in koden som det står Limited Edition på. För att spela multiplayer idag: Skriv sedan in den riktiga nyckeln in-game. Logga in/skapa konto och spela.

MVH

Visa signatur

Permalänk

är helt förvånad...

hur klarar mitt GTX 260 oklockat av crysis 2 på extreme? mjo inte @ konstant 60 fps men det är fan spelbart, trodde aldrig det skulle funka.

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elmoth:

Jäklar vad spelet är snyggt på PS3! Jag som trodde Kill Zone var snyggt!
Kan bara tänka mig hur vackert det är på en high end PC!

Njaa, just nu får du ett epileptiskt anfall om du kör crossfire.

http://www.youtube.com/watch?v=GuCkh9CL5tM&feature=player_det...
http://www.youtube.com/watch?v=FrJnIr1t28M#t=231s

Skrivet av emildooooo:

är helt förvånad...

hur klarar mitt GTX 260 oklockat av crysis 2 på extreme? mjo inte @ konstant 60 fps men det är fan spelbart, trodde aldrig det skulle funka.

Som de flesta inklusive jag säger, konsolport.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Freezer 36 A-RGB - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Köpt och sitter och tankar från Steam just nu. Bara att Hans Zimmer gjort musiktemat gör spelet värt att köpa! http://open.spotify.com/album/5cLFYkE77PajbU7sDJznfd för best of Hans Zimmer.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

För er som vill tweaka settings lite

Skapa en config.cfg fil i rooten under Crysis mappen.

"IMPORTANT! IF YOU PUT THESE CONFIGS INTO SYSTEM.CFG, YOU WON'T NEED THE "+" BEHIND, ONLY THE COMMAND, FOR EXAMPLE - sys_spec_shading=3

1 = Enabled; 0 = Disabled; x = Enter the desired value; 1/2/3 = 1 is smallest setting and 3 is highest

To execute these commands, you either put them in system.cfg ( if existent ) or you put them on the command line.

It is not a strict command line, it is called, under properties, "Destiny".

Right Click on the .exe, and select properties. Go for "Shortcut" tab, and you should see ( for example ) :

Destiny ( or how it is in English, it's under "File Location" ) : "D:\Electronic Arts\Crytek\Crysis 2\Bin32\Crysis2.exe"

And then, to add commands, let's say you want to turn off Motion Blur and increase the FOV, it will be :

Destiny : "D:\Electronic Arts\Crytek\Crysis 2\Bin32\Crysis2.exe" +r_MotionBlur=0 +cl_fov=90 +r_DrawNearFoV=90 +pl_movement.power_sprint_targetFov=90

Understand? Basically, after the destiny, just put the commands you want, with a + behind.

This thread/post will be constantly updated.

Here are the available tweaks/configs:

sys_spec_gameeffects = 1/2/3 -> Changes Game Effects such as body-related stuff like when they disappear

sys_spec_objectdetail = 1/2/3 -> Changes the quality of the detail of the objects

sys_spec_particles = 1/2/3 -> Changes the quality of the particles

sys_spec_physics = 1/2/3 -> Changes how you interact with the world ( higher is more CPU-intensive )

sys_spec_postprocessing = 1/2/3 -> Changes the quality and amount of post processing used

sys_spec_shading = 1/2/3 -> Changes the quality of the shaders

sys_spec_shadows = 1/2/3 -> Changes the quality of the shadows

sys_spec_sound = 1/2/3 -> Changes the quality of the sound

sys_spec_texture = 1/2/3 -> Changes the quality of textures

sys_spec_water = 1/2/3 -> Changes the quality of the water

+cl_crouchToggle=0/1 -> Disables/Enables crouch toggle

+cl_zoomToggle=0/1 -> Disables/Enables Zoom toggle

+i_mouse_accel=0 /1 -> Disables/Enables mouse acceleration

+g_skipIntro=0/1 -> Disables/Enables Intro Skipping

+cl_fov=x -> Enter your desired value for the Field of View

+r_DrawNearFoV=x -> Enter your desired value for the Field of View of nearby objects

+pl_movement.power_sprint_targetFov=x -> Enter your desired value for the Field of View while sprinting

+r_motionblur=0/1 -> Disables/Enables Motion Blur

+g_radialBlur=0/1 -> Disables/Enables the Radial Blur, which gives you the effect of speed

+r_Flares=0/1 -> Disables/Enables Flare effects around certain dynamic lights

+r_Glow=0/1 -> Disables/Enables Bloom effects

+r_HDRRendering=0/1 -> Disables/Enables HDR Rendering

+r_SSAO=0/1 -> Disables/Enables Screen Space Ambient Occlusion

+q_ShaderHDR=0/1 -> Disables/Enables Shader HDR effects

+r_ColorGrading=0/1 -> Disables/Enables Color Grading

+r_MultiGPU=0/1 -> Disables/Enables SLI/CrossFireX

+r_MultiThreaded=0/1 -> Disables/Enables Multi-thread support

+g_useHitSoundFeedback=0/1 -> Disables/Enables Sound feedback of a hit

+e_shadows=0/1 -> Disables/Enables shadows

+r_FSAA=0/1 -> Disables/Enables Full-scene Anti-Aliasing

+r_UseEdgeAA=0/1 -> Disables/Enables Edge Anti-Aliasing

+r_TexMaxAnisotropy=1/2/3/4/5/6/7/8/9/10/11/12/13/14/15/16 -> Select the desired value for Anisotropic Filtering ( from 1x to 16x )

+d3d9_TextureFilter=bilinear/trilinear -> Chooses between bilinear and trilinear texture filtering

+cl_sensitivity=x -> Enter your desired value for mouse sensivity
"

Källa.

http://forum.notebookreview.com/gaming-software-graphics-card...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

För er som har Nano Edition och vill ha det aktiverat idag:

Skriv in koden som det står Limited Edition på. För att spela multiplayer idag: Skriv sedan in den riktiga nyckeln in-game. Logga in/skapa konto och spela.

MVH

Tack för tipset! Funkade!

Permalänk
Medlem

Jag gillar det riktigt mycket! Det är varierat, fantastiskt snyggt och flyter ändå på bättre än ettan.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk

Funkar MP för er? Jag får bara 0 servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emildooooo:

är helt förvånad...

demot funkade utmärkt med 3d påslaget dessutom

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | death adder chroma | cherry tkl

Permalänk
Inaktiv

Köpte.min limited edition nyss, kan ikte spela förnst imorrm då jag är borta. Hoppas att mitt 6970 drar rätt så bra men ändå spelbart

Permalänk
Skrivet av anon157700:

Köpte.min limited edition nyss, kan ikte spela förnst imorrm då jag är borta. Hoppas att mitt 6970 drar rätt så bra men ändå spelbart

du lär inte ha några som helst problem ^^

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Proffsmoddare

Jag kan inte logga in på mycrysis för att aktivera min limited edition kod spelet säger "no network connection" gick in via web och skapade konto men kan ändå inte logga in genom spelet. FAIL

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Inaktiv

jag fick gå igenom spelet sen när den inte kommer till sidan så kopiera jag länken och la in den igen. annas så kan du vara inlogad sen går du in i spelet och klickar på att du vill lägga till sen åker du ut igen men då hitta den för mig i allafall

Permalänk
Medlem

Då vare beställt då Limited Edition för 333kr ifrån ELgiganten online, jäkla bra pris

Får hoppas att nån släpper ett "tweak" program snart så man slipper editera en massa filer.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik/Out:

Tack för tipset! Funkade!

Dock står det när jag joinar en server: Serial Key is in use.

Hoppas de funkar imorgon annars går jag berserk.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Alltså, jag ser ju massa spel och kan joina, men kommer bara till nån chat - spelet startar aldrig?

För övrigt är server browsern sämst, pingen stämmer inte... wtf is this shit?

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Så någon crossfire fix?

En annan sak som stör mig är.

Förhelvetet crytek det här är 2011 men ni har inte fixat hudden för oss? Dumt dumt dumt.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag osm måste slå in min serial varje gång jag ska spela online? Sjukt irriterande!

Permalänk
Medlem

Alltså spelet är ju snyggt, otroligt mkt detaljer, men det är inte så "crisp" skarpt som ettan.

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av el30:

Är det bara jag osm måste slå in min serial varje gång jag ska spela online? Sjukt irriterande!

Testa detta:

Citat:

We are aware that some people are experiencing an issue with their Crysis 2 multiplayer key receiving two different errors;

- Multiplayer key will not save and needs to be re-entered
- “Serial number in use”

A patch to fix issue will be made available soon but in the mean time here is an easy work around solution to both of this issues;

1. Load Crysis 2, go to multiplayer and type in your key
2. Navigate back to Single Player
3. Go back into multiplayer and re-enter your key

After completing these 3 steps your multiplayer key will be saved and you will not be required to re-enter it. If you complete these steps and it still does work post here and let us know. Please ensure carefully that you follow the steps above before reporting an issue.

Jag vet inte om någon annan har märkt det men det är otroligt mycket problem med att logga in.
T.ex om man registrerar ett nytt konto i spelets meny så verkar det gå till en separat databas eller vad man ska säga, för att kontot man skapat kan man inte använda för att logga in på mycrysis.com eller gamespy.

Jag loggar in med gamespy kontot jag hade i första Crysis, men något är helt åt skogen där också, om jag byter lösenord på gamespy.com så byts det inte i Crysis 2 utan bara i Crysis 1.
Alltså går det för tillfället inte byta t.ex lösenord på mitt konto till Crysis 2...
Hoppas de fixar detta snart.

Edit: Här är en som jag tror har förklarat det bättre.

Citat:

I have another update to this strange situation. So I now have an active profile inside Crysis 2 that is using (I think) some strange sub facet of my Crysis 1 login profile. I updated my gamespy profile with a new password (My nickname on mycrysis.com and gamespy/crysis 1 is the same, though the mycrysis.com is a newer registration of that nickname) but Crysis 2 is still only accepting the OLD password as a valid login. When I log in to play the first Crysis I need to use my UPDATED password in order to access the multiplayer.

Whatever the issue is, my active Crysis 2 in-game/Multiplayer profile is caught in some kind of sub-limbo zone that I can't seem to access from anywhere. Even beyond that, I still cannot login to the game using this mycrysis.com profile (I'm assuming because the game is giving priority to this older, but identical, nickname).

As far as I can tell, there are features attached to the multplayer that require the use of the mycrysis.com site. I would really like it if I would be able to get access to those at some point... also if anyone from Crytek would like to say anything more at all about this issue and what they're doing to correct it. Please. Pretty please.

Permalänk
Skrivet av anon157700:

klarar maxat på GTX 260, 6970 kommer bli overkill :<

har väl precis börjat SP... bara jag som tycker att de har ändra spelet totalt? enda crysis som är kvar är ju stealth+armor mode. inte mycket annat som känns crysis imo..

sen console port som innihelvete, MP funkar ju inte hälften av gångerna

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy_johansson:

Hjälp !!!!!! det bara flimmrar i spelet , och när man kommer ut och se himlen för första gången så blir det ännu värre !!!
Nån mer med detta problem eller vet vad det kan vara , kör 5970 (11.4)

Jag antar att du inte har installerat senaste crossfire-profilerna ?!

Här fungerar det klockrent !

( 11.4 & 11.2 CAP4 )

Permalänk

Tycker spelet är underbart. Otroligt bra att det är så snyggt men inte överdrivet krävande.

Har spelat flera timmar på SP och ska köra lite MP så fort d löst serial key inuse problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emildooooo:

är helt förvånad...

Ditt GTX 260 klarar DX9 spel galant vilket just Crysis 2 är.

För att påminna folk om hur gammalt DX9 är så säger jag bara Doom 3.

Är grymt besviken på Crytek...

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies