Razer Lycosa krånglar och förstör mitt musiklyssnande

Permalänk
Medlem

Razer Lycosa krånglar och förstör mitt musiklyssnande

Hej, jag har problem med mitt Lycosa. Touchpanelen slutar alltid fungera för mig, alltså den reagerar inte längre när man trycker på den. Och när den håller på så, och man har till exempel spotify på samtidigt ska den alltid stoppa låten man lyssnar på och byta låt hela tiden. Den lever sitt egna liv helt enkelt, i alla fall när det gäller, pausa, stoppa, byta låt m.m.

Har haft så en lång tid men det har alltid fixat sig när jag dragit ur USB:n i några sekunder. Nu hjälper inte det längre. Nu är det så att när man slår på touchpanelen ett tag så funkar den igen, men efter en minut så lever det sitt egna liv igen.

Någon med samma problem? Bytte drivers idag till den senaste men den är exakt likadan.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Keeper of the Bamse

Min belysningsknapp muppar lite ibland och ändrar belysningen nån gång per arbetsdag, men jag brukar bara torka touchen med sån här lcd-screen cleaner så skärper den sig i några dagar. Verkar vara alla feta fingeravtryck som sabbar

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Min belysningsknapp muppar lite ibland och ändrar belysningen nån gång per arbetsdag, men jag brukar bara torka touchen med sån här lcd-screen cleaner så skärper den sig i några dagar. Verkar vara alla feta fingeravtryck som sabbar

Hmm, kanske är så. Får testa rengöra helt enkelt, tack för tipset.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

En kompis till mig har samma problem, detta började nästan direkt efter han köpte den. Jag har fått dom här problemen på senare tid, ungefär 2 månader sedan, vi båda har haft tangentborden i ungefär 2 år nu skulle ja tro. Detta verkar vara ett ganska vanligt problem med Lycosa tangentborden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Westerin:

En kompis till mig har samma problem, detta började nästan direkt efter han köpte den. Jag har fått dom här problemen på senare tid, ungefär 2 månader sedan, vi båda har haft tangentborden i ungefär 2 år nu skulle ja tro. Detta verkar vara ett ganska vanligt problem med Lycosa tangentborden.

Och nu när jag fått bort alla fingeravtryck så har den inte stört alls, förutom när jag skulle använda det. Lysknappen och l<< funkar inte, medan l>> är helt tvärtom och går bakåt i spellistan istället.

What the fuck är problemet med Razers prylar!?

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator

Problemet ligger (enligt uppgift jag inte kan minnas varifrån jag fick den) i kretsarna i tangentbordet som ballar ur titt som tätt, lösningen brukar vara att dra ur usb-kontakterna och vänta 5-10 sekunder för att sedan tuta och köra igen. Om det inte längre funkar för dig har de kanske lagt av helt...
Jag gick igenom tre stycken Lycosa som alla krånglade men mitt nuvarande ex fungerar utan problem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Problemet ligger (enligt uppgift jag inte kan minnas varifrån jag fick den) i kretsarna i tangentbordet som ballar ur titt som tätt, lösningen brukar vara att dra ur usb-kontakterna och vänta 5-10 sekunder för att sedan tuta och köra igen. Om det inte längre funkar för dig har de kanske lagt av helt...
Jag gick igenom tre stycken Lycosa som alla krånglade men mitt nuvarande ex fungerar utan problem.

USB:n har jag dragit ur 3 gånger idag men det är fortfarande samma problem..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av H3Nc3:

USB:n har jag dragit ur 3 gånger idag men det är fortfarande samma problem..

Hur länge har du haft tangentbordet? Om du har garanti kvar- Byt ut det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Westerin:

Hur länge har du haft tangentbordet? Om du har garanti kvar- Byt ut det.

I 1,5 år tror jag, garantin har väl inte gått ut än?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av H3Nc3:

I 1,5 år tror jag, garantin har väl inte gått ut än?

Tyvärr tror jag att garantin är på 1 år... Inte helt säker dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Westerin:

Tyvärr tror jag att garantin är på 1 år... Inte helt säker dock.

Det är 1 år... HOES -.-

Ingen av touchknapparna fungerar som de ska längre. Och ibland slutar vissa tangenter att fungera, lär ju bero på samma sak.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Efter lite funderingar så ska jag skaffa mig ett 6Gv2, och aldrig mer köpa något av razers produkter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av H3Nc3:

Efter lite funderingar så ska jag skaffa mig ett 6Gv2, och aldrig mer köpa något av razers produkter.

Tråkigt att höra :/

Till Razers försvar kan jag säga att mitt Lycosa aldrig någonsin krånglat Dock börjar min Copperhead mus bli lite skum (markören hoppar ibland till vänstra hörnet och startar inte alltid när jag startar windows). Iofs är musen 4 år gammal så det är väl vanligt slitage

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

mitt är ganska fucked up också... touch panelen lever att eget liv och bytar låt precis hela tiden. tangentbordet låser WASD emellanåt (utan att själva tangenten sitter fast, så det är ngt tekniskt ) och det är ju inte vad man önskar mitt i en cb match eller något för ett tangentbord som gick för tusenlappen.... ibland skriver den också "_" när jag trycker på "?", börjar bli irriterande. enda sättet att få bort det är at logga in och ut från steam. ( om jag spelar`) eller dra ut USB kontakten i 5 sek....

Visa signatur

"It is not enough that i should succed, others should fail."
- Unkown

Permalänk
Medlem

så vad har ni lärt er av detta...köp inga dyra flashiga tangentbord för tusenlappar gå till en affär o köp ett vanligt standard tangetbord för nån hundring istället o slip problemen

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Å andra sidan så har man två års garanti mot fabrikationsfel vad jag vet. Detta verkar definitivt vara ett problem som fler har, och därför är ett fabrikations problem. Jag skulle råda dig att ta kontakt med försäljaren eller tillverkaren och insistera på att få det utbytt eller reparerat.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2