Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Video: Epic demonsterar DX11 i Unreal Engine 3

Permalänk

Åh, låten fick mig att komma ihåg alla roliga stunder med CTF_Face på lan och M-m-m-m-m-monsterkill

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem

Hehe, nu börjar det likna något! Har haft på känn en längre tid att något stort var på väg från dom!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Mocka:

En riktigt UT-fan vet att detta är en specialversion av låten som spelas i Unreal Tournament Facing Worlds CTF kartan <3 :'-)

Angående videon så ser det helt fantastiskt ut och jag har alltid tyckt att Epic gör helt otroliga engines. Personligen hoppas jag på såpass bra PC optimering (som det ändå vart tidigare) att vi får se renodlade PC spel och inga konsollportningar.

Precis, PCspel ska vara PCspel. Renodlade, optimerade och krävande. Sen att man portar till konsoller är ju bara bra, men det ska vara åt det hållet, från pc -> konsol.
Känns lite baklänges annars, då PCversionen alltid kommer se snyggast ut, eller BÖR vara det.

Crysis2 känns lite som när man kör x-fi på en mp3. Att "fixa", eller skala upp grafiken i efterhand istället för att göra den rätt från början och sen skala ner den till konsoller.

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Medlem

Jag spelade UT professionellt en gång i tiden men tycker det är dötrist nu, men det är häftigt att gamla goda Epic fortfarande bygger motorer som är så grymma och populära bland speltillverkarna. Bulletstorm är ett av mina favoritspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluestreakfus:

Precis, PCspel ska vara PCspel. Renodlade, optimerade och krävande. Sen att man portar till konsoller är ju bara bra, men det ska vara åt det hållet, från pc -> konsol.
Känns lite baklänges annars, då PCversionen alltid kommer se snyggast ut, eller BÖR vara det.

Crysis2 känns lite som när man kör x-fi på en mp3. Att "fixa", eller skala upp grafiken i efterhand istället för att göra den rätt från början och sen skala ner den till konsoller.

Ja precis. Tycker det är pinsamt när konsollspelen är snyggare än PCspelen. Man köper ju den senaste hårdvaran för att kunna spela spel på maxgrafik så de ser så snygga ut som möjligt och går så snabbt som möjligt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9