Permalänk

Sprickor i HD555

Hej!

Har ett par fyra månader gamla HD555. Problemet med dom är att dom har två sprickor, en på vardera sida. Sprickorna sitter i toppen av den gråa delen och fortsätter ner till dom tre prickarna.

Frågan är om jag måste vara orolig? Kommer sprickorna bli större och göra så att den går sönder med tiden? Jag har tappat dom ett par gånger men ingenting som borde ge sprickor! Vad ska jag göra?

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galna_Dvärgen:

Hej!

Har ett par fyra månader gamla HD555. Problemet med dom är att dom har två sprickor, en på vardera sida. Sprickorna sitter i toppen av den gråa delen och fortsätter ner till dom tre prickarna.

Frågan är om jag måste vara orolig? Kommer sprickorna bli större och göra så att den går sönder med tiden? Jag har tappat dom ett par gånger men ingenting som borde ge sprickor! Vad ska jag göra?

Bild?

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Skrivet av nyllet83:

Där är bilden. Identisk spricka på andra sidan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är ingen expert på plast men om det vore mina lurar skulle jag applicera t.ex. superlim på sprickorna för att minska risken att de växer och blir större.

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Medlem

Det verkar vara något vanligt symptom det där! Har det på båda sidor av mina HD555 som är drygt ett år gamla och en polare som även han har dem (bara några månader gamla) har börjat få sprickor på exakt samma ställe. Verkar alltså vara något knas med materialet.

Upptäckte mina sprickor för några månader sedan men har då inte växt något märkbart än så jag tror du kan vara relativt lugn, skadar väl dock aldrig att sätta en klick lim för att vara på den säkra sidan, bara du inte limmar ihop luren helt.

Visa signatur

"Det är aldrig för sent att ge upp!"

Permalänk
Skrivet av Zowoker:

Det verkar vara något vanligt symptom det där! Har det på båda sidor av mina HD555 som är drygt ett år gamla och en polare som även han har dem (bara några månader gamla) har börjat få sprickor på exakt samma ställe. Verkar alltså vara något knas med materialet.

Upptäckte mina sprickor för några månader sedan men har då inte växt något märkbart än så jag tror du kan vara relativt lugn, skadar väl dock aldrig att sätta en klick lim för att vara på den säkra sidan, bara du inte limmar ihop luren helt.

Åh bra då behöver känner jag mig inte så orolig haha. Har du limmat själv? Får gå och rota i lådorna och se om vi har något.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag avverkade precis mina HD555, de var ytterst välanvända och säkert åkt på en och annan omgång när de varit nerpackade. Märket också först sprickor på båda sidorna, de blev bara större och större under en lång tid för att till slut gå av helt. Värt att nämna att jag använde dem i flertalet timmar varje dag i stort sett, under liter mer än två års tid.

Permalänk
Medlem

Haha var bara tvungen att kolla om jag också hade fått sprickor. Och visst fan har det väldigt smått börjat spricka på samma ställe. Fan ta dig!

Permalänk
Medlem

mina har också spruckit på samma ställe, väldigt mkt mer också.
Jag har iaf superlimmat i sprickan och har inte haft några problem sen dess.
Mina är snart 5 år gamla så jag är rätt nöjd

Permalänk

Ni har öppnat dom för mycket när ni tar på dom.

Om dom bara är 4 mån så skulle jag reklamera dom, det är väl 1 eller 3 års garanti på alla såna varor nu.

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galna_Dvärgen:

Åh bra då behöver känner jag mig inte så orolig haha. Har du limmat själv? Får gå och rota i lådorna och se om vi har något.

Nä, har inte tagit mig an att limma dem än, men funderat på det. Bara lite orolig att man ska klanta sig så att det smiter in superlim för långt så hela den sidan fastnar

Visa signatur

"Det är aldrig för sent att ge upp!"

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte läst igenom alla inlägg. Men om dom bara är 4 månader gamla så kan du väl lämna tillbaka dom? Material fel. Har du köpt dom begagnade? Det är inget du har orsakat. Två identiska sprickor kan man inte få till. Prova lämna tillbaka dom. Mina gamla hd555 som jag har haft sen -02 är inga sprickor. Helt felfria.

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem

jag tror inte att det där är en spricka! det är ett hårstrå !

Permalänk
Skrivet av larssa87:

Nu har jag inte läst igenom alla inlägg. Men om dom bara är 4 månader gamla så kan du väl lämna tillbaka dom? Material fel. Har du köpt dom begagnade? Det är inget du har orsakat. Två identiska sprickor kan man inte få till. Prova lämna tillbaka dom. Mina gamla hd555 som jag har haft sen -02 är inga sprickor. Helt felfria.

Jag köpte dom från CDON, drog iväg ett mail till dom. Verkar ju vara ett väldigt vanligt fel. Undrar om dom brukar ersätta?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har ett par 595, har haft precis samma typ av sprickor på bägge sidor i över ett år minst. De verkar inte växa.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600