Heaton och Elmor säljer överklockade datorer för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av loaded1mbimage:

Äh sluta nu, man vet ju inte innan man har prövat. Bra att det finns folk som vågar sig på saker! Tror inte heller det kommer bli lätt att lyckas men vem vet den som lever får se. Lycka till, hoppas det går bra för er. Själv har jag ett 850W nätagg till mitt 6950 + i5 2600k, räcker det eller blir det problem om jag ska hålla på med folding?

Nej.

Permalänk
Medlem

Nej tack en del av överklockningen är ju att man själv ser förbättringen med egna ögon
Och känslan: ååhh fan, jag har hittat guld läget! ^^

Permalänk
Medlem

Hur funkar detta? Rätta mig om jag har fel, men är det inte så att bioset "nollställs" efter ett visst antal dygn utan ström till mobot? Fast batteriet i ett nytt mobo håller nog längre än mitt 1år gamla som tappade överklockningen efter 3 dygn..?

Visa signatur

~ Asus P8P67 Deluxe B3 - Intel i5 2500k 4,4Ghz - Gainward GeForce GTX 460 SLI - Corsair XMS3 4x4gb 1600Mhz - Corsair 1000w HX - Intel SSD 510 120gb - Rasurbo BC-10 Härligt moddat ;) ~
~ Sony Vaio VPCEB1M1E - Inte Core i3 2,13Ghz - ATI Mobility Radeon HD5650 1024mb - 2x2gb 1066Mhz - 500gb 5400rpm ~

Permalänk
Medlem

Gäller ju på priset, man vill ju inte köpa oprisvärt skit som alienware etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av burken_swe@yahoo:

Det gör ingen skillnad när det är 2 bestar som slukar ström. 24pin kontakten grillas ändå

Jag tror nog inte att den kommer grillas direkt, jag körde en i5 760 3.8ghz @ 1.3v och två st GTX480 770/2000 på ett maximus III formula utan extra strömförsörjning utan att det hände något speciellt. Körde dom klocksen i några månader då.

Permalänk
OC-guru

Då var vi igång Som många märkt är det en del barnsjukdommar med sajten men det åtgärdas eftersom. Vi garanterar givetvis att datorerna fungerar som de ska (stresstestas i ett dygn innan leverans) och ger full garanti precis som vanligt. Vissa har även förstått att dessa burkarna inte främst riktar sig till den typiske Swec-medlemmen utan är väl tänkt att vara ett lite exklusivare/häftigare alternativ jämfört med tex Inet och Komplett. Vi försöker givetvis hålla priserna nere men innan vi fått upp några volymer blir det svårt att konkurrera på den fronten.

Har ni frågor nås jag enklast via mail på jon (snabel-a) heat-gaming.com.

Permalänk

engelska eller svenska, bestäm er!
sen trodde jag aldrig att elmor skulle få för sig att sälja överklockade gamingriggar med freezer7 cpukylare och ett r3
kör på ett HAF ist och dra upp klockningen ännu mer!

Permalänk

Jag önskar elmor och HeatoN lycka till på marknaden!

Permalänk
Medlem

Lycka till!
Men som nån skrev tidigare, varför öppna egen webbutik, när man kanske kan erbjuda produkterna via nån redan känd e-handlare (inet,komplett, alina etc) ?
Produkterna är verkligen nischade MEN skall de leva på det måste de nog sälja 10-20 datorer i veckan. Kan det vara breakeven tro?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Tar betalt för något som inte är speciellt svårt att göra sjelv är tragiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Tar betalt för något som inte är speciellt svårt att göra sjelv är tragiskt

Som att lämna in bilen på verkstad, eller få din dator felsökt? Tänk på att alla kanske inte kan eller vill hålla på med det utan bara betalar för sig för att någon annan skall göra det åt dig?

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk

Äh sluta nu, man vet ju inte innan man har prövat. Bra att det finns folk som vågar sig på saker! Tror inte heller det kommer bli lätt att lyckas men vem vet den som lever får se. Lycka till, hoppas det går bra för er. Själv har jag ett 850W nätagg till mitt 6950 + i5 2600k, räcker det eller blir det problem om jag ska hålla på med folding?

Ja det räcker för tusan!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Jag gillar initiativet, det finns folk som inte kan eller vill klocka själva. Varför inte då köpa en av dessa datorer med full garanti och få mer för pengarna? Dessutom slipper man dras med all j*vla skit HP, Dell mfl skickar med.

Bra jobbat, men sluta med att blanda swe/eng eller ha språkalternativ på sidan.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

#1: 5700X3D, 4070, B550-I, 64GB 3600MHz, SF600, 34”
#2: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”
#3: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”

Permalänk
OC-guru
Skrivet av _MmattiasS_:

engelska eller svenska, bestäm er!
sen trodde jag aldrig att elmor skulle få för sig att sälja överklockade gamingriggar med freezer7 cpukylare och ett r3
kör på ett HAF ist och dra upp klockningen ännu mer!

Sett till vad den kostar är Freezer 7 en riktigt bra kylare, även om den inte ser ut att kunna erbjuda mycket.

http://www.anandtech.com/show/2429/8

Standardkylningen till i5/i7 är inte mycket att hänga i julgranen däremot. Vi vill givetvis erbjuda bra grejer så konstruktiv kritik uppskattas!

Skrivet av cheddar_bob5:

Jag gillar initiativet, det finns folk som inte kan eller vill klocka själva. Varför inte då köpa en av dessa datorer med full garanti och få mer för pengarna? Dessutom slipper man dras med all j*vla skit HP, Dell mfl skickar med.

Bra jobbat, men sluta med att blanda swe/eng eller ha språkalternativ på sidan.

Ska se till att den delen åtgärdas, håller med om att det ser taffligt ut.

Permalänk
Medlem

hmm ibland blir man sur på swec medlemmar..det finns en värld utanför SWEC oxå...har ni glömt bort det?..ja ni som sitter på denna hära sidan kan nog klocka själva o har läst hur man gör osv osv..men det finns faktiskt MÅNGA därute som inte orkar/vill/kan whatever klocka sin dator och vill säkert ha en dator som är riktigt snabb endå och som kanske köper såna tjänster färdigt då. som man ibland säger.."finns folk som göra såna saker"..istället för att göra det själv. och det är lite för tidigt o säga om det kommer gå bra för dom eller ej.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Vilket jävla gnäll det är på folk. Det finns otroligt många som har stålar men inte en susning om hur man överklockar eller helt enkelt inte har tid/ork att överklocka själv.

Om Inet eller Komplett hade börjat med liknande produkter hade det inte alls varit samma gnäll, men just att det är, framför allt heaton som ger sig på detta sticker nog i ögonen på många. Patetiskt.

Det är väl ungefär samma sak att det finns bilmodeller mer "R-tillägg" med extra hästkrafter m.m. för ett par tusenlappar extra. Klart att det går att fixa själv, ofta genom en enkel mjukvaru-uppdatering men hur många gör det?

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Inte så svårt o överklocka längre. Behöver inte använda jumprar på moderkortet eller knappt ha kunskaper.
Asus mfl skickar tom med program som autoöverklockar åt dig.
Gäller bara att ha snabba minnen och bra kylning så är du fit.
Ungf som att någon på statoil skulle ta betalt för att fylla på kylarvätska åt dig.
Det hade kanske funnits en marknad för detta för tio år sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Inte så svårt o överklocka längre. Behöver inte använda jumprar på moderkortet eller knappt ha kunskaper.
Asus mfl skickar tom med program som autoöverklockar åt dig.
Gäller bara att ha snabba minnen och bra kylning så är du fit.
Ungf som att någon på statoil skulle ta betalt för att fylla på kylarvätska åt dig.
Det hade kanske funnits en marknad för detta för tio år sen.

På msi moderkortet som de har i paketet behöver man bara trycka på en knapp på moderkortet så drar den upp en 2600k i 4.2ghz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av INCSlayer:

bryr sig någon än om heaton längre?

Varumärket HeatoN växer för varje år, så ja, det är en del som bryr sig

Visa signatur

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

***Gammla goda minnen med ovanstående som burk :) ***

Permalänk
Discokungen

Klart att det räcker! Jag kan ju slänga in ett 570 till med mitt 750W-nätagg utan att det skulle dö. Jag förstår inte riktigt den här watt-hetsen.

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk

Antar att ni har något slags avtal med Fractal, men hade det inte varit smartare att även gå samman med en e-handelsaktör och erbjuda större variation i produktserien? Hjälper förmodligen mycket med en etablerad kundbas. Inet har ju t.ex. sin "taurus"-serie vilken utan problem skulle kunna verka samman med en Heat-serie där kunden får välja mellan kompatibla produkter som sedan överklockas för en viss premie. Ökar försäljningen av samma komponenter man ändå säljer, men skulle även nå en annan nischad marknad. Vinstmarginal på originalprodukterna samt vinstmarginal + riskpremie på överklockningen.

Affärsidén är väl helt okej, men känns inte riktigt färdig?

Permalänk
Medlem

Haha vem vet det kanske är ett aprilskämt detta !? hahah

Permalänk
Medlem
Skrivet av MauseRR:

hur är det med garanti? Finns den kvar trots att det är överklockat?

Jag kan tänka mig att den här frågan säkert är avgörande för de flesta.

Permalänk
Medlem

Jag håller med om att det verkar lite små sjukt att Heaton som är mest känd för CS skall bedriva verksamhet med överklockade datorer då man inte behöver en värstingburk för just CS. Men det är lite som att inte börja gå på Fatality för att han har sitt namn på massa brutala moderkort när han i grund och botten är en Quake spelare. Visst han har lirat mer spel än så och blivit duktig men vad säger inte att Heaton gör det samma. Undantaget med heaton är väl att han inte lagt ner lika mycket krut på nått annat spel än just CS.

Sen till datorerna och affärsidén, i grund och botten är det en bra tanke men med vissa mindre problem. Hur går det med garantin från tillverkare om delarna först skickas oklockade från fabrik till distributör sen till heat gaming som i sin tur klockar upp hårdvaran för att sedan sälja till kund. Vem av dessa parter står för garantin om delarna failar. Kan aldrig tänka mig att tillverkaren går med på det och är högst tveksam att distributions firman är så sugen på det heller. Isf kommer heat gaming att stå för garantin och det kan lätt bli en dyr historia =/

Sen kommer man till systemen dom satt ihop, det känns som en blandning mellan "Vi vill bara tjäna pengar" och "Dessa fungerar bra ihop", skall man satsa på att bygga och överklocka datorer för kunder som vill ha det lilla extra så borde Heaton & Elmor satsa på aningen tyngre hårdvara och inte dra ner på delar som nätagg/kylare etc. Varken FD Tegra eller artic cooling känns som nått självklart val för varken Elmor eller Heaton i en egen rigg för dom. Skall man sälja klockade värstingdatorer med kända namn på så tycker iaf jag att man skall stå för dom, vill säga att man enbart bygger datorer som de själva skulle kunna sitta med privat. Då kommer det hela kännas mer gediget och inte få stämpeln att "Vi vill bara tjäna pengar".

I vilket fall så är det en bra idé och önskar dom all lycka i framtiden men dom borde tänka om på vissa punkter.

Permalänk
Entusiast

Verkar som om folk virrar ihop det lite med garanti och reklamationsrätt här nu. En garanti är alltid helt frivillig. Herrarna här behöver alltså inte lämna några garantier alls på sina produkter om de inte vill och om de lämnar garantier får de ställa vilka krav de vill i stort sätt. Det är till exempel inga datortillverkare som har några garantier att tala om då de skyller på tredjepartsmjukvara så fort det krånglar. Att haka upp sig på garantier är lite konstigt när vi har så stark konsumentlagstiftning som vi har i Sverige. För konsumentköplagen kommer ingen undan och det är säljaren som bär ansvaret här så levereras datorn med ett ursprungligt fel så är det säljarna som vackert får lösa problemet. Tillverkarna har inget ansvar alls.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangler:

Lite lustigt att de valde just 4.2ghz. det är nämligen den klockfrekvens som man får med en 2600k om man använder msi oc genie.

Kan dock inte hålla med om att ett 800w nätagg är på gränsen för den där konfigurationen.

Och man ska inte behöva extra strömförsörjning för två kort.

Detta är dock skrattretande:

Kylning processor: Arctic Cooling Freezer 7 Pro
Lägger man ut så mycket på en färdig dator som är överklockad så tycker jag att man ska kunna förvänta sig att den har en ordentlig kylfläns.

Det där är väl en av de billigaste flänsarna man kan köpa.

Håller med dig. Sitter med den kylaren själv och är inte speciellt imponerad av kylningen.
Och då oklockat!

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem

känns som 10år för sent? kommer ihåg när datorbutiken.com höll på med sånt, men tog inte många dagar innan dom slutade... lycka till iallafall

Permalänk
Medlem

Ända anledningen som skulle kunna få mig att trycka på köp när det gäller "färdig klockat" så är det att monster burken står färdig maxxad med vattenkylt system. Dock skulle jag hellre försöka ge mig på det själv. Kul att exempelvis sitta på DH med en "Heat Gaming" burk där du slitit bort den fula klister lappen och sedan när någon undrar hur du klockade sitter du som ett frågetecken med tungan mitt i munnen och inte har en aning?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Varför köpa en färdigklockad dator? trodde dom flesta här hade som hobby att överklocka själva.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Detta gjorde Datorbutiken.com tidigare minns jag, rätt länge sedan.
Tror de var en AMD XP2500+@XP3200+ moderkort, cpu och kylare bundlat.

Rolig idé.

Visa signatur

Emkill, mannen med Lådan =)