Permalänk
Medlem

Tips på humorserie

Jag skulle vilja ha tips på fler humorserier, då jag inte orkar vänta på att nya avsnitt ska släppas av de jag just nu följer. De ska helst vara 20-minuters avsnitt, och gärna finnas några säsonger.

De serier jag tycker om är (med inbördes rangordning):

  • Top Gear

  • Big Bang Theory

  • Community

  • Mythbusters

  • Scrubs

  • How I Met Your Mother

Någon som har tips på liknande serier?

Permalänk
Medlem

Cougar Town. Oväntat bra i min mening faktiskt Mer en mysserie än regelrätt garv. Och ingen skrattmaskin, så lite mer som scrubs. Plus att Christa Miller från scrubs är med.

Till och med skriven av Bill Lawrence som gjorde Scrubs... antagligen därför hans fru är med även här

Permalänk
Medlem

Några att dra igenom:
Californication
Hung
Castle
Chuck

Förvisso inte 20-minuters allihop, men ja ... Kan vara några värda att kolla upp i vart fall.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Här är de bäst rankade tv-serierna hos IMDB (Internet Movie Data Base). Kolla vilka som går i genren komedi så har du en fin lista

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk

Black Books
The Office UK ( US är också rätt bra )
Family guy
American dad
Its always sunny in philadelphia ( <3 danny devito )
The IT Crowd
M*A*S*H är ganska rolig
Entourage
A bit of fry and laurie
Dead Like me ( Personlig favorit )

Några av de jag ser/sett på!

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Seinfeld såklart

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Skrivet av KniFF:

Seinfeld såklart

Väldigt bra

Two and a half men
Full frys
south park
hjälp
my name is earl

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Modern Family
Louie (Rekommenderas starkt)
It's Always Sunny in Philadelphia

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

The It Crowd
Två hopplösa nördar på en it-avdelning på ett engelsk företag får helt plötsligt en ny chef som inte kan någonting om datorer.
Många tips här, sätter ihop en liten lista med länkar här:

Curb Your Enthusiasm
Larry David (skaparen av Seinfeld) spelar sig själv. Han är en väldigt dryg person som vägrar erkänna att han har fel.

The Office (UK)
Fejkad dokumentär om ett kontor. Prisbelönt brittisk humor.

The Office (US)
Den amerikanska kopian som har fått gå väldigt länge. Mycket är en rak kopia från början men den får en egen stil efter ett tag.

An Idiot Abroad
I vanliga fall är reseprogram trist och mest som en lång reklamfilm. Men när Karl Pilkington besöker jordens underverk får man en helt annan syn på tillvaron. Karls fördommar och attityd är underhållande och ger ett helt unikt perspektiv.

Permalänk
Medlem

Kul med så mycket svar! Har sållat lite och valt det jag tror passar mig bäst, kände att det va bra att begränsa sig till en början. Det blir rätt många säsonger att plöja sig igenom allt som allt.

De jag har valt hittills:

  • Chuck

  • Dead Like Me

  • Its Always Sunny in Philadelphia

  • Louie

  • No Strings Attached

  • The IT crowd

Permalänk
Medlem

That 70's Show såklart!