Microsoft köper Skype för 8,5 miljarder dollar

Permalänk

Shit vad alla är negativa och bakåtsträvande, jag tycker allt fungerar bättre både från ex. microsoft och google. Youtube har jag inte märkt någon större skillnad av, inte sämre i alla fall. Msn använder jag knappt mer, men de gångerna jag är inne där så tycker jag det fungerar bra. Windows 7 känns klockrent, har ingen aning om vad som skulle kunna förbättras där. Skype har jag aldrig använt, kör mumble i stället.
Det enda jag inte gillar är att facebook ska integreras i precis allt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Skrivet av Mr. Vico:

Sry för offtopic innan

OnT: Hur har m$ tänkt hur de ska ta itu med teleoperatörerna som inte accepterar den typen av trafik längre? Mutor kanske?

Har för mig att teleoperatörerna måste acceptera voip men jag kan ju ha fel

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 ModerKort: MSI Mag Mortar B550M WiFi Processor: AMD Ryzen 5 5600X RAM:32GB Corsair vengence @3200MHZ Grafikkort: ASUS RTX 3080 TUF OC Nätdel:Corsair RM850 850W Lagring:|Samsung 970 EVO Plus 500GB | Kingston 250 GB SSD | Samsung 850 EVO 250GB |Samsung 750 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Bra att Skype integreras i WP 7! Blir intressant att se fajten mellan Skype, Google Voice och Facetime.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexusswe:

Har för mig att teleoperatörerna måste acceptera voip men jag kan ju ha fel

Skype är blockerat av vissa operatörer på vissa abonnemang. Om det stor IP-telefoni ingår ej så går det inte att köra Skype.

Visa signatur

hardqare.com

Permalänk
Medlem

Aldrig gillat skype ändå så. Detta kommer antingen bli ett fiasko eller så kommer det bli väldigt lyckat. Och jag tror inte dom skulle börja ta betalt för det :S

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Jag ser helt plötsligt en anledning till att köpa en telefon med windows i. Att integrera Facebook är en grym funktion, en stor adressbok där du kan se telefonnummer, skypenamn, facebookprofil, mail och övrig kontaktinformation på samma ställe. Jag använder Skype varje dag.

Dock så vill jag att Microsoft skulle köpa upp Facebook istället. Facebook är alldeles för buggit med att saker inte kan visas, chatter fungerar inte och kommentarer försvinner. Att ha facebook som ett applikationsprogram installerat på datorn är en annan idé.

Permalänk
Medlem

fail?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk

Tror skype kommer tappa lite på detta.. tråkigt nog..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

8,5 miljarder dollar... Är inte det oväntat mycket för Skype?

Permalänk
Medlem

Skype i mobilen och sin xbox, låter smidigt och bättre än det som finns i dagsläget. Släng in direkt stöd i msn istället för MS nuvarande så låter det riktigt bra
Lutar allt mer emot att skaffa en Windows Phone 7, både skype och xbox-stöd ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikrokiwi:

Helt seriöst, ni som säger att "nya msn" är "OMG SJUKT BLOATED", "DOM KOMMER FÖRSTÖRA SKYPE" osv osv.
Har ni ens testat några nya produkter som tar mer än en halv minut att vänja sig vid? Eller vad är det för bakåtsträvare vi har här på sweclockers egentligen? :/
Tycker ni inte att det här är ett stilrent interfance så vete katten vad ni vill ha...
Herregud...

Själv tycker jag det ska bli otroligt intressant hur detta integreras i windows 8/wp7 osv och det är GARANTERAT mycket bättre än om glasogönen (google ) hade köpt skype. DÅ hade ni fått ett inteface FYLLT med reklam, kom ihåg att google är ett företag som lever på reklam.

För att vissa tycker om att ha program med ETT syfte eller någon inriktning. Inte vill jag chatta på msn men samtidigt se en film i samma fönster och kunna chatta om hur idiotiskt dåligt filmen är. Eller hur idiotiskt det är när fönstret blir 10000ggr större pga att någon delar länk med en.

Här har du ett bra exempel på ett enkelt bra chattprogram som uppfyller mina behov.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphonehalo:

Hahaha, skulle det där vara stilrent? Det ser ju minst lika bloated ut som resten av Windows Vista/7 gör.

Ärligt talat, det är inte mkt skillnad. Vill du inte se folks visningsbilder? Det går också att få bort med ett knapp-tryck.

Skrivet av Evilmonkey:

+1 på den! Tycker nya msn fungerar helt ok, har ställt in precis som du har och det fungerar hur bra som helst. Flikar är riktigt skönt då man slipper miljoner konversationsfönster som man måste hålla reda på!

Gick till de äldre versionerna också. Har själv använt Messenger Plus i åratal just för att få flikar.

Skrivet av Heineken89:

Litet roligt inlägg på just detta med microsoft och skype

http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/223454_101501798...

I lol'd so hard

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

För att vissa tycker om att ha program med ETT syfte eller någon inriktning. Inte vill jag chatta på msn men samtidigt se en film i samma fönster och kunna chatta om hur idiotiskt dåligt filmen är. Eller hur idiotiskt det är när fönstret blir 10000ggr större pga att någon delar länk med en.

Här har du ett bra exempel på ett enkelt bra chattprogram som uppfyller mina behov.
http://i.imgur.com/vTHBA.png

Men var det där lite cleant eller? Vilket program är det? Säg bara inte att det är Pidgin för då kommer jag känna mig dum som inte såg det(använt det de senaste åren) Gör precis vad det ska! Förutom att skicka filer fort då.

Vad gäller skype så kommer säkerligen M$ äckla in det i sitt Live Messenger. Jag vrider mig nästan i smärta när jag ser skiten. Blir så ledsen och arg rent ut sagt..

Jag förstår heller inte varför man ska anses som bakåtsträvare bara för att man inte vill att något som kanske inte är helt perfekt, ska tas över av ett företag som med ALL säkerhet kommer integrera det med Retardmessenger. Det i sin tur är som sagt smärtsamt att bara se på....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benkaboy:

Men var det där lite cleant eller? Vilket program är det? Säg bara inte att det är Pidgin för då kommer jag känna mig dum som inte såg det(använt det de senaste åren) Gör precis vad det ska! Förutom att skicka filer fort då.

Vad gäller skype så kommer säkerligen M$ äckla in det i sitt Live Messenger. Jag vrider mig nästan i smärta när jag ser skiten. Blir så ledsen och arg rent ut sagt..

Jag förstår heller inte varför man ska anses som bakåtsträvare bara för att man inte vill att något som kanske inte är helt perfekt, ska tas över av ett företag som med ALL säkerhet kommer integrera det med Retardmessenger. Det i sin tur är som sagt smärtsamt att bara se på....

Empathy, vad jag vet skall den klara att skicka filer kommer inte ihåg om den kör p2p eller genom servern eftersom jag sällan använder det. Oftast är det FTP eller droppbox som funkar bäst.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Hade hellre sett att Google eller Facebook köpte upp det faktiskt. Det har ju tisslats lite om det, de båda företagen har ju visat visst intresse för det. Jag gissar på att MS köpte upp Skype mest för att Google eller Facebook _inte_ skulle göra det. Inte så mycket för att komma åt tekniken eller användarbasen. Nästan allt som Skype erbjuder överlappas att Microsoft nuvarande(tidigare?) produkter, speciellt med MSN, låt vara att Skype gör det bättre. Om Microsoft ville åt tekniken finns det nog betydligt billigare sätt än att köpa ett bolag för 8 _miljarder_ USD. Och användarbasen... kan det vara så mycket värt? Kan kanske vara något sånär värt att de inte hamnar hos Facebook eller Google. Men varför satsar inte M$ på att göra en bättre produkt istället?

Jag tror M$ bara kommer behålla kompatibiliteten med konkurrerande plattformar något år, sedan kommer de fasas ut.

Skrivet av flashen:

Sagt det innan och säger det igen

MSN 8.5 + Apatch + reghack

Ah, version 8.5. Kanske den bästa. Men vad menar du med reghack?

Skrivet av LeVvE:

Årka krånga och använda en flera år gammal klient.

Hellre krångla en gång och få det bra, än att använda den nya och få "krångel" alltid.

Skrivet av Mr.Borka:

Flera år gammal, ja. Men det är klart den bäst fungerande MSN-klienten.
Live 2009/2010 funkade betydligt mycket sämre och mycket av den nya GUI:n är så ologisk att det är helt otroligt.

Live 2011 går inte att använda. Det är ett manifest av alla världens dåliga idéer och världens sämsta programmering.

Haha, fantastisk beskrivning!

Skrivet av KTL:

En del verkar bra på photoshop här. Hittar inga inställningar för att få bort reklamen bl.a. Kanske har apatch uppdaterats. Får kolla det.

Jag undrar samma sak. Men man ska inte behöva leta igenom menyer och inställningar i timmar för att skala bort alla störande element som inte behövs. Eller ja, alla mer eller mindre onödiga element, där vissa av dem faktiskt kan vara användbara eller roliga ibland, men när de läggs på hög och går över en viss gräns för vad som anses acceptabel "stöld" av utrymme, resurser och uppmärksamhet, buntas de ihop till kategorin "onödiga störande element". Då är det helt enkelt bloatat.

Allmänt: jag har nog iofs alltid ogillat när det kommit en ny version av MSN/WLM som man har blivit tvingad att tanka ner. Men såhär lite i backspegeln var väl 8.5 en av de bästa. Eller kanske någon 7:a Eller 6.5. Eller 5... Skämt åsido. WLM 2009 gav mig kraftig avsmak på det, använde det mer och mer sällan. Och efter att ha läst specen i en nyhet för 2011, där en av de nya "featuresen"var att man inte längre kan använda smeknamn, liksom fundamentet för den typen av chatt, började det sakta växa fram under en period av långt uppehåll, att jag nog inte vill tillbaka till MSN/WLM. Många har gått över till Facebook, men den är rent ut sagt kass. Har förbättrats något senaste året, men funktionaliteten är väldigt begränsad, och buggarna fortfarande för många och stora. Chatten är död.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Ibland är tekniknördar mer bakåtsträvande än talibaner. Grundar inte detta antagande på denna topic endast utan överlag, folk älskar att gnälla.

Permalänk
Medlem

@gibbe
facebook ägs av google

Visa signatur

GIGABYTE GA-MA790X-UD3P | VX 550W CORSAIR | AMD ATHL 2 X4 640 OC 3.3 GHZ | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | 2GB DDR2 800MHz | 250 GB HDD | 20"Syncmaster 2033HD | WIN 7 |

MacBook 2010 | 13´3" | 2GB 1067MHz DDR3 | 250GB HDD | 2.4 GHz C2D | nVIDIA 320m 256MB | @ BootCamp WIN 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av mayoren:

@gibbe
facebook ägs av google

Nej? Vad pratar du om?

Visa signatur

Intel Core i7 920 @2.67 GHz // Asus P6T Deluxe v2 // OCZ Platinum XTC DDR3 1333MHz 6 GB // GTX 275 896 MB // Cooler Master 932 HAF // 2,3 TB hdd // Corsair TX 650W PSU // Creative SB X-Fi Xtreme Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av mayoren:

@gibbe
facebook ägs av google

Absolut inte

Däremot äger Microsoft några procent av Facebook. Facebook har nära samarbete med Microsoft, bland annat integrerat i Windows Phone 7 och Xbox 360. Facebook har även nära samarbete med Bing (som är Microsofts sökmotor).

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikrokiwi:

Helt seriöst, ni som säger att "nya msn" är "OMG SJUKT BLOATED", "DOM KOMMER FÖRSTÖRA SKYPE" osv osv.
Har ni ens testat några nya produkter som tar mer än en halv minut att vänja sig vid? Eller vad är det för bakåtsträvare vi har här på sweclockers egentligen? :/
Tycker ni inte att det här är ett stilrent interfance så vete katten vad ni vill ha...
Herregud...

Själv tycker jag det ska bli otroligt intressant hur detta integreras i windows 8/wp7 osv och det är GARANTERAT mycket bättre än om glasogönen (google ) hade köpt skype. DÅ hade ni fått ett inteface FYLLT med reklam, kom ihåg att google är ett företag som lever på reklam.

För mig är det mest att jag hade massa folk på MSN som jag kanske spelade med nån gång ibland men som inte behövde veta vad mitt namn var etc men med nya MSN kan vem som helst fan se allt.

Permalänk
Skrivet av Mixan:

ajdå google och microsoft tar över. Bill Gates är inte en god man så detta är mycket negativt i mina ögon, gates som vill minska jordens befolkning med vacciner och spenderar enorma summor inom den branshen. bye bye freedom u will see

Vill han minska jordens befolkning med vacciner, är du hög eller bara full?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Spindel:

Absolut inte

Däremot äger Microsoft några procent av Facebook.

"Några" känns väl nästan övervärderat. Ligger inte deras ägande fortfarande närmare 1 än 2%?

Permalänk

hoppas dom inte ändrar något med skype, det duger som det är nu:)

Permalänk
Medlem

Doublepost.

Permalänk
Medlem

Haha, vadå vinkla det.

Lite ärligare, Tack...
Bing:

Google:

(JA, det ser likadant ut när man loggar ut.)

Phone 7:

Android:

Får bara hålla tummarna att det utvecklar skype till något utav det bättre och inte gör som de gjort med MSN klienten - Windows Live. Som är totalt sönderprogramerat.

Skype är mycket smidigare. Vill inte se det gå till spillo.

Helst av allt hade det kunnat se ut och kräva lika mycket som pidgin. Då vore det fint!

Permalänk

får la hoppas att det inte blir som MSN, sönderbloatat och massor reklam överallt
och när man installerar msn ska vi inte tala om

jag kör med skype 4.2 inget onödigt där

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Skrivet av kinnunen4321:

får la hoppas att det inte blir som MSN, sönderbloatat och massor reklam överallt
och när man installerar msn ska vi inte tala om

jag kör med skype 4.2 inget onödigt där
http://i711.photobucket.com/albums/ww111/kinnunen4321/derpder...

Du verkar ha en bra HDD med lagom läshastighet

OnT: Man kan spekulera i all oändlighet. I vilket fall kommer fanboys vara fanboys och haters vara haters Det får gå som det går!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

så, dagarna att använda skype helt gratis är räknade. Vi kommer nog se en 100kr månadsavgift läggas till inom kort samt att samtal mellan skypeanvändare troligtvis inte heller kommer vara gratis. Det är ju Micro$oft trotts allt.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Skrivet av Fritjof92:

Du verkar ha en bra HDD med lagom läshastighet

OnT: Man kan spekulera i all oändlighet. I vilket fall kommer fanboys vara fanboys och haters vara haters Det får gå som det går!

lite OT srry:
en "SSD" om de ska va exakt

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem

Axon Dolby verkar vara ett bra alternativ, förutom att det mest är inriktat på gaming.