Corsair förbereder vätskekylarna Hydro H100 och H80

Permalänk
Medlem

Frågan är om det är möjligt att sätta den utanför chassit, man vill ju kunna ha så sval luft som möjligt, att kyla H100 radiatorn med

Äsh i värsta fall får jag dra fram dremeln å kapa lite, har ändå inga slanghål på mitt gamla antec p180 ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Hur många procent ligger kroppsfettet på hos en vanlig man?

Finns ingen definition för vanlig

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av burken_swe@yahoo:

Har ni nån statstick på Internet trafiken dom senaste timmarna? skulle vara intressant att se. Det är en massa stor forum som har länkat till sweclockers om just denna nyhet!

Några

http://www.overclock.net/hardware-news/1019349-sweclockers-ne...

http://futuremark.yougamers.com/forum/showthread.php?p=155520...

http://www.gamefaqs.com/boards/916373-pc/59163250

Ja, posta gärna en statstick. Intressant detta är ju en nyhetskälla nu

Kompletts länk är ju borta men om man söker på google så hittar man fortfarande
dem under sökresultaten.

Till och med techsweden får krypa till korset ^^

http://www.techsweden.org/nyhet/FNLn-corsair-h80-och-h100-sna...

Permalänk
Medlem

Hoppas slangarna e ganska långa på H100 ^^

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

Fy fan vad underbart, har gått i tankarna att byta ut min H50 mot en NH-D14 men för att den ska på plats så är jag tvungen att köpa nya minnen också >.<
Och så kommer denna "lilla" skönhet, hoppas bara den kommer nu snart innan sommar värmen kommer igång riktigt

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Fy fan vad underbart, har gått i tankarna att byta ut min H50 mot en NH-D14 men för att den ska på plats så är jag tvungen att köpa nya minnen också >.<
Och så kommer denna "lilla" skönhet, hoppas bara den kommer nu snart innan sommar värmen kommer igång riktigt

Tror inte du behöver det, sätt fläkten som sitter vid minnena på andra sidan flänsen. Har läst om flera som gjort så som har vengeance eller dominator med airflow-fläkten på olika forum. Det rapporteras om tempskillnader på 1-2 grader ungefär. Men ja, H100 är extremt lockande. Jag är dock helnöjd med H70. Men kommer nog garanterat köpa H100 ändå.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem

Om pumpen är ganska tyst så är jag intresserad.

Permalänk

Är nyfiken på varför Corsair har valt att gått från Asetek till Coolit? För så vitt jag vet, så tillverkar även Asetek kylare med 240 mm-radiator...

Visa signatur

Foxconn QuantumForce Bloodrage | Core i7 920(D0) @ 3.8 | 3x2GB Corsair Dominator 1866 | Gainward GeForce GTX780 | Samsung 840 250GB | 2xWestern Digital Caviar GreenPower 1TB | Plextor PX-B940SA | Tagan BZ 900W | Corsair H70 | Zalman GT1000 | Samsung Syncmaster T260 | Windows 7 Ultimate x64

Permalänk

H100 låter intressant, hur många fläktar blir det till en sån, är det två eller fyra? pnp eller?
Kommer den passa i 650D?

H80 lär väl förmodligen vara tänkt att ersätta H70?

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spaderkung:

H100 låter intressant, hur många fläktar blir det till en sån, är det två eller fyra? pnp eller?
Kommer den passa i 650D?

H80 lär väl förmodligen vara tänkt att ersätta H70?

det finns plats för 4 st

Permalänk

Får hoppas denna lyckas ta luftkylare, ingen av deras nuvarande modeller gör ju det, känns rätt meningslöst.

Permalänk
Skrivet av burken_swe@yahoo:

det finns plats för 4 st

Ja men är det rekommenderat att köra fyra stycken för en 240? Känns som väldigt mycket..
Kan man köra två i taket som blåser ut och suger luft genom radiatorn?

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jexmark:

Tror inte du behöver det, sätt fläkten som sitter vid minnena på andra sidan flänsen. Har läst om flera som gjort så som har vengeance eller dominator med airflow-fläkten på olika forum. Det rapporteras om tempskillnader på 1-2 grader ungefär. Men ja, H100 är extremt lockande. Jag är dock helnöjd med H70. Men kommer nog garanterat köpa H100 ändå.

Kan hända att det går, kommer inte ihåg nu på rak arm vad jag fick till för mått du från centrum på cpun fram till minnerna. Men det var ett par mm för tajt.
Dock så ser jag hellre en H100 i chassit

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av burken_swe@yahoo:

Har ni nån statstick på Internet trafiken dom senaste timmarna? skulle vara intressant att se. Det är en massa stor forum som har länkat till sweclockers om just denna nyhet!

Några

http://www.overclock.net/hardware-news/1019349-sweclockers-ne...

http://futuremark.yougamers.com/forum/showthread.php?p=155520...

http://www.gamefaqs.com/boards/916373-pc/59163250

La själv upp en tråd på overclockers.co.uk när jag såg det. Och hela världen har ju satt SweC som källa till den läckta bilden på ASUS nya AM3+ kort.

EDIT: Ehh, en tråd som nu verkar ha blivit raderad. o_O

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

hmm.. en H100 i toppen på mitt R2 chassie kanske? nice nice:D

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

H100 skulle passa så jävla nice i mitt case att det stör! Och skulle göra min nuvarande beställning på fläktar etc helt ovärd att ens tänka på då H100 skulle frigöra 1x 200mm fläkt och 2x Scythe GT 1850 när den ersätter toppfläkt och CPU-kylningen.

Om det blir bra testresultat med den så kan det bli köp bara för att jag kan bli galen nog!

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Sitter med H50 nu men till hösten stundar förhoppningsvis ett datorbygge och då kanske en sådan skulle kunna få komma in om jag inte väljer att köra med "riktig" vattenkylning

Visa signatur
Permalänk
Medlem

TEST SNART TACK!!!!

Hoppas på en ordentlig genomkörare av SC snart av dessa vattenkylare från antec och corsair,de har kommit med nytt båda två,om det är nån mening med dom...jämför med en hyfsat luftvariant.
Kör en antec 620 som funkar helt ok nu,planerar dozer bygge i höst och var inne på antec 920,men nu verker corsair intressant oxå....

Permalänk

Hoppas verkligen att dessa presterar bättre än nh-d14/thermalright silver arrow.

Vore så skönt att ha ett alternativ på cpu-kylar marknaden som inte var så jäkla fult

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen som känner till specs på pumparna?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Ge oss slutna system med en 360rad samt en liknande för varje grafikkort!

(vi som inte vill pilla med vattenkylning själva måste ju få någon användning för våra stora lådor...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Ge oss slutna system med en 360rad...

(vi som inte vill pilla med vattenkylning själva måste ju få någon användning för våra stora lådor...)

Håller med, sitter på ett 800d och det skulle vara najs med en 360 rad i toppen. Kanske att de skulle göra en lite tunnare RAD så att man kan få plats med PnP i chassit.

Som någon annan skrev, hoppas isf att slangarna också är tillräckligt långa.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillem4n:

Håller med, sitter på ett 800d och det skulle vara najs med en 360 rad i toppen. Kanske att de skulle göra en lite tunnare RAD så att man kan få plats med PnP i chassit.

Som någon annan skrev, hoppas isf att slangarna också är tillräckligt långa.

I det chassit får man ju utan problem plats med en Thermochill TA120.3 men pnp Hade själv så när jag hade det chassit.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ohh, H100 vill jag ha, såg manlig ut

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem
Skrivet av nussse:

I det chassit får man ju utan problem plats med en Thermochill TA120.3 men pnp Hade själv så när jag hade det chassit.

Måste ha varit en tajt fit? Sett att många antingen precis får plats eller får köra med fläktarna utanför chassit i PnP.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillem4n:

Måste ha varit en tajt fit? Sett att många antingen precis får plats eller får köra med fläktarna utanför chassit i PnP.

Visst var det tajt men det går om man vill

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur exakt fungerar dess hydro varianter? går de att köra passivt?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Provade idag att flytta ut min H50 utanför chassit. Det sänkte tempen med flera grader. Kan således rekommendera det till övriga också. Fick dock ta fram dremmeln lite

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Spaderkung:

H100 låter intressant, hur många fläktar blir det till en sån, är det två eller fyra? pnp eller?
Kommer den passa i 650D?

H80 lär väl förmodligen vara tänkt att ersätta H70?

har själv h80 och jätte nöjd med den fick upp min dator till från 3.1 8core@4GHZ ligger runt 37grader i full load
har amd fx 8120