Microsoft presenterar Windows Phone "Mango"

Permalänk
Medlem

Synd att de är så jäkla sega med updates... Annars funkar det jäkligt bra

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Riktig ostig presentation men det är det väl alltid med fjäskfilmer av det här slaget. Annars gillar jag verkligen gränssnittet i Windows Phone, skulle inte säga nej om jag fick en sån mobil.

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

Få se... apps som ska hjälpa mig hitta bok, app som ska söka boken online, app som pinpointa vars jag är, app som berättar vars bok finns, app app app app.... Vars är telefonen? Hur är kvaliten på ljudet, stödjer den signal förbättring, signalkvalité, mic i bullrig/tyst miljö, headset, högtalarfunktion (denna vet väl alla att den som lyssnar hör sig själv 99% av ggr).

Visst är det gulligt med en leksak som har en massa appar som inte funkar i Sverige, men seriöst å göra en reklam snutt som inte handlar de minsta alls om att det faktiskt är en telefon du håller i.

Touch screen är "wow" men total flopp i verkligheten å jobb miljöer. Även i fritid så möter du på oändligt antal tillfällen som "TS" är ett misslyckande... du äter den goda flottiga hamburgaren *ring* *ring* ... F # N, fort hitta nå å torka bort flott från fingrar innan du kan svara för att slippa polera skärmen 10m.

Om vissa vill tycka att jag är negativ eller trollar så får ni göra det, men dessa leksaker fortsätter å lysa med sin funktion att inte kunna använda dom som en vanlig telefon!

Då kanske du inte ska ha en smartphone, men som tur är finns det fortfarande gamla hederliga telefoner också.

Nåt sånt här kanske passar dig om du är ute efter en ny telefon?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=515407

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg1:

Då kanske du inte ska ha en smartphone, men som tur är finns det fortfarande gamla hederliga telefoner också.

Nåt sånt här kanske passar dig om du är ute efter en ny telefon?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=515407

Leksak gillar alla, å säljer man en produkt under kategori "telefon" ska den inte innehålla minst den funktionen?
Ställer om min post till en fråga istället. Vilka telefoner har massa roliga funktion men tävlar samtidigt om kvalité å signal?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Skrivet av Spindel:

Så om jag köper en Android eller iPhone, menar du att dessa kollar om den jag ringer till/skickar sms till/chattar med är inloggad på Facebook, MSN, Skype osv?

Tror du har missat grejen lite vad Windows Phone Mango klarar av. Den håller reda på t.ex. MSN, Skype och Facebook. Är din vän inne på Facebook, japp då skickar den till Facebook. Är din vän inne på MSN? Jo, men då skickar den dit. Är din vän varken inne på Facebook eller MSN? Ja men då skickar vi väl ett kostsamt SMS då! Har din vän Skype? Då ringer vi dit gratis istället för dyra vanliga telefonnätet.

Grejen med Mango är att integrera alla dessa tjänster så att de bara fungerar. Som Andy nämde på press eventet, iPhone och Android består idag av massa appar. Istället för att gå från Vardagsrummet till Köket måste du gå ut ur köket, ut i ytterdörren och sedan gå in genom ytterdörren till vardagsrummet.

Bing Sök-funktionen på Windows Phone Mango kommer även söka efter info inom installerade appar. Så har du installerat t.ex. Spotify och söker efter en låt på Bing kommer den visa upp om låten finns på Spotify (Eller Zune, Last.fm eller andra musikappar på Windows Phone).

Ja det finns Android-telefoner som integrerar allt på nästan exakt samma sätt.

Du överdriver något fruktansvärt.

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

Leksak gillar alla, å säljer man en produkt under kategori "telefon" ska den inte innehålla minst den funktionen?
Ställer om min post till en fråga istället. Vilka telefoner har massa roliga funktion men tävlar samtidigt om kvalité å signal?

Jag kan garantera att det finns funktioner för att ringa och ta emot samtal i WP7. Det brukar liksom ingå i telefoner, så det brukar man inte riktigt skryta med.

Permalänk
Medlem

Ser trevligt ut, hatar dock "bing" lite grann, sökmotorn för internet är värdelös.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Microsoft är bra på att integrera tjänster och det märks. Android är trevligt (har jag suttit med i något år nu), iOS med (om än väldigt tråkigt att använda), men Phone 7 ser klart snyggast ut av de tre och har löjligt mysigt flyt. Kudos Microsoft.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Videosamtal är så överskattat så de finns inte. Jag pratade bara en gång via videosamtal när jag hade en Tre-telefon, och det var bara för att testa den nya tekniken och han jag ringde var inte ens 1m ifrån mig. Frågar du mig så kunde dom lika gärna ha struntat helt och hållet med Facetime, speciellt när det bara fungerar via wifi.

Jo jag håller med, aldrig använt det Menar bara att...dem är inte så snabba som alla tror Inte direkt orginella heller...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Bra video!
Detta ser intressant ut. När man fick se deras multitask tänkte jag direkt på Multifl0w till iPhone. Fungerar precis likadant men det fanns för cirka 2år sen, sjukt vad det kan ta tid för vissa att utveckla en stabil multitask.

Jadu.. det har Android haft från början. Så ja det är helt sjukt hur långtid det kan ta för vissa utvecklare. Så som Apple och MS.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spindel:

Så om jag köper en Android eller iPhone, menar du att dessa kollar om den jag ringer till/skickar sms till/chattar med är inloggad på Facebook, MSN, Skype osv?

Tror du har missat grejen lite vad Windows Phone Mango klarar av. Den håller reda på t.ex. MSN, Skype och Facebook. Är din vän inne på Facebook, japp då skickar den till Facebook. Är din vän inne på MSN? Jo, men då skickar den dit. Är din vän varken inne på Facebook eller MSN? Ja men då skickar vi väl ett kostsamt SMS då! Har din vän Skype? Då ringer vi dit gratis istället för dyra vanliga telefonnätet.

Grejen med Mango är att integrera alla dessa tjänster så att de bara fungerar. Som Andy nämde på press eventet, iPhone och Android består idag av massa appar. Istället för att gå från Vardagsrummet till Köket måste du gå ut ur köket, ut i ytterdörren och sedan gå in genom ytterdörren till vardagsrummet.

Bing Sök-funktionen på Windows Phone Mango kommer även söka efter info inom installerade appar. Så har du installerat t.ex. Spotify och söker efter en låt på Bing kommer den visa upp om låten finns på Spotify (Eller Zune, Last.fm eller andra musikappar på Windows Phone).

Om polaren är inne på alla 3 då? ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Bra video!
Detta ser intressant ut. När man fick se deras multitask tänkte jag direkt på Multifl0w till iPhone. Fungerar precis likadant men det fanns för cirka 2år sen, sjukt vad det kan ta tid för vissa att utveckla en stabil multitask.

Personerligen hade jag multitasking redan för 5 år sedan på min WP 6,1 nalle. Så det är inte direkt nytt.

Permalänk
Medlem

Hoppas bara de har en vettig adress bok. För det har INTE Android och INTE Iphone senaste jag kollade.
Saknar fortfarande min wp 6.1 och 6.5 och deras kontaktbok.

Permalänk
Medlem

i want one

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb

Permalänk
Medlem

Har man inte prövet WP7 så tror jag inte man inser hur fantastiskt gränssnittet är, sjukt smidigt!

Permalänk

Det största problemet med mango är att den inte är ute än. Tycker då att den här uppgraderingen skulle har kommit i julas och inte till hösten. Det hade gett os:et lite mer push som det behöver för att ta igen Android och iPhone.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Bra funktioner, fult GUI.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Ser mycket lovande ut. Har väntat länge en som konkurrerar med Nokia N900 multitasking. Alla andra android ios multitasking är skit gemfört med N900 och nu nya win phone, Man kan inte ens kalla Iphone eller android mobiler för multitasking. Grymt gjort Win. Det blir min nästa tel.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem

gillar hur integrerade alla funktioner verkar vara. undrar om det funkar lika smidigt när man har massor av appar installerade.

Permalänk
Skrivet av Triton242:

Personerligen hade jag multitasking redan för 5 år sedan på min WP 6,1 nalle. Så det är inte direkt nytt.

+1 på den. Men känns som skiter i vem som är först eller sist. För mig handlar det om vem som är bäst. Små steg framåt sker hela tiden. Alla olika företag o OS snor av varandra. Kolla in HTC sense 3.0 hur lång tid kommer det ta innan andra har deras system att unlocka telefonen in i en app direkt. Inte så lång tid.

Så jäkla trött på hur alla tänker när det kommer till gadgets o teknik. Kolla in ALLA andra branscher typ Bilar, bara för att någon var först med en grej det gör ingen en deal av att det sen finns i andra, eller Mode. Jag va först med kavaj med tre knappar nu får ingen annan göra såna buhu... Ne i andra branscher börjaar man bara att perfektera sina egna produkter för att de ska sälja. Och ja vi konsumenter vet redan att Apple e extremt bra på ta det lugnt med nya hårdvarufunktioner. Ja Microsoft e inte så otroligt sexiga osv...

Det enda vi som konsumenter borde göra är ge beröm för det som på riktigt är bra istället för att alla ska sitta här och kukmäta sinsemellan OS. Själv sitter jag och utvecklar webb o appar till flera olika OS vilket gör att jag har alla tre iOS, android o W7, alla har unika bra grejer o dåliga men ingen är bäst.

Visa signatur

INTEL 6950X@ 4,2Ghz, GTX 1070Ti gigabyte SLI, 64GB DDR4, 1TB SSD, 1200w , 3x24" 5760x1080

Permalänk
Medlem

Undrar hur många som kommer kalla det Windows Phone Mongo. Höhö

För genast tankarna till detta gotteklipp:
http://www.youtube.com/watch?v=aacTBX9oqAE

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

Trevlig presentation men man ska nog inte vara allt för blåögd, presentationen är gjort av Microsoft och naturligtvis redigerad till deras fördel.
De verkar iaf. ha skärpt till sig sen Windows Mobile träsket och det var inte en dag för sent.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cwittler:

Såg precis hela live presentationen, mango springer varv runt IOS4 och Android!
Samspelet mellan allt är helt sjukt och det gör konceptet mycket bättre.

Du kan tex pointa specifika funktioner från program direkt till"skrivbordet" som en live title. Åker du mycket med SL och vill hem kan du bara länka din hemadress och din nuvarande position till skrivbordet och alltid få fram närmaste vägen hem. Detta funkar i teorin till vilken funktion som helst vilket känns ACE som satan.

Sen att de samanfogar alla chattar så om någon skriver till dig via msn chatten och du ser det senare så ser du vilka sociala medier de är inloggade på. Du kan svara genom facebook eller tom. SMSa i samma dialog och även byta till msn när de loggar in där och spara pengar (dialogen är kvar).
Sen att du kan få applikationer att samarbeta med varandra och webbläsaren är ju riktigt SMUTT!
Säg vad ni vill det här utklassar allt ute just nu, tvivlar dock inte på att IOS5 kommer med bra uppgraderingar men just nu lutar det STENHÅRT åt WP7 eftersom att den knäcker allt ute idag i och med mango.

Människor...
Jag hoppas att du är sarkastisk annars e det väl bara att gratulera Microsoft till deras första största fan!

Aja, lite konkurrens skadar inte någon.t. Nej, iOS och Android spöar wp idag.

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

min chef skaffade sig en HTC 7 Trophy i förra veckan, har kikat lite på den och jag är impad av smidigheten i telefonen!
själv har jag en Galaxy S som jag är helnöjd med pga att jag kan ställa in den som jag själv vill, efter att ha testat chefens mobil en stund begav jag mig ut på market för att hitta en WP7 Launcher, så nu sitter jag med den, upplägget känns helt suveränt faktiskt

men när jag tröttnat på den kan jag alltid hitta någon annan, och efter det och efter det osv..
Nja, än så länge går android före, men man för se vad som händer när 7.5 kommer, då kanske man blir köpsugen igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sockan:

Människor...
Jag hoppas att du är sarkastisk annars e det väl bara att gratulera Microsoft till deras första största fan!

Aja, lite konkurrens skadar inte någon.t. Nej, iOS och Android spöar wp idag.

Eller så har du inte testat WP telefoner tillräckligt bra eller så har du bara en dålig "feel" för telefoner. Har kört WP idag och inser att den saknar funktioner, vilket är därför jag inte har köpt en och fortfarande kör på iPhone.
Men UI i dagens WP är fan mycket bättre speciellt med de nya funktionerna, du kan ju kolla MIX och den senaste live presentationen innan du snackar (inte den som var postad på SWEC).

Kommunikation är framtiden och det är just vad den här telefonen gör utan 15 appar.

Permalänk
Medlem

Mango är så klart en mycket godare frukt än äpple.

Permalänk
Skrivet av Sockan:

Människor...
Jag hoppas att du är sarkastisk annars e det väl bara att gratulera Microsoft till deras första största fan!

Aja, lite konkurrens skadar inte någon.t. Nej, iOS och Android spöar wp idag.

Måste hålla med killen du klankar på. Hade han menat vaniljversionen av WP7 hade jag förstått dig. Men du är för partisk och det visar att även om du har kollat videon så har du bestämt i förväg vad du kommer tycka om uppdateringen oavsett om det är bra eller dåligt. Med sådan inställning hela livet kan jag bara säga du kommer ha tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Personerligen hade jag multitasking redan för 5 år sedan på min WP 6,1 nalle. Så det är inte direkt nytt.

Nokia sedan 2002 på deras första s60 7650.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk

Det är fan fruktsallad på mobilmarknaden atm...

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Leksak gillar alla, å säljer man en produkt under kategori "telefon" ska den inte innehålla minst den funktionen?
Ställer om min post till en fråga istället. Vilka telefoner har massa roliga funktion men tävlar samtidigt om kvalité å signal?

Jag tror du missade HELA upplägget med pressentationen.
Detta var en pressentation av MJUKVARAN till smartphones och inte telefonen i sig.
Vill du ha reda på det du efterfrågade så får du nog vända dig till Nokia, Samsung, LG osv... för att få svar.

ett TIPS.
Det kan vara en fördel att tänka efter, lyssna o se innan man skriver nått.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar