[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Skrivet av Szkar:

Har du överfört pengarna från din pool till ditt konto? Det brukar finnas en knapp vid din balans.

Aha, det visste jag inte att man behövde göra. Hittar dock inget sådant på bitcoinpool Sen förstår jag inte heller hur många BTC jag dragit in. Finns ju estimated earnings, unconfirmed earnings etc...Hade ju hellre kört swepool, men får det inte att fungera

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Aha, det visste jag inte att man behövde göra. Hittar dock inget sådant på bitcoinpool Sen förstår jag inte heller hur många BTC jag dragit in. Finns ju estimated earnings, unconfirmed earnings etc...Hade ju hellre kört swepool, men får det inte att fungera

Du behöver förmodligen vänta tills blocket ni arbetat på blir verifierat innan du kan kamma hem dina coins.
Vissa pools delar ut för varje share vare sig man hittat ett block eller ej (Swepool) och vissa väntar tills man hittar och får ett block verifierat (Bitcoins.lc). Jag vet inte hur det är med Bitcoinpool.

Permalänk
Medlem

...och äntligen sprängde vi den magiska 50GH-gränsen på swepool!

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk

Hejsan, någon som vet hur många BTC man kan få per dag med följande kort?
Nvidia GTX 295
Nvidia 8800GT
ATI 4850

Permalänk

Det är nå fel !

Uppdaterade datorn igår med 2st asus 6870.

När jag kör ett grafikkort i datorn med guiminer får jag ut 270-280mhash/s device (0)

När jag kör 2st i crossfire är det ingen skillnad om jag inte drar igång en till på device (1) men ändå så ligger den bara på 28.8 - 34mhash/s och den andra på 270-280.. Gpuerna belastas ojämnt också. Fixar en dummy plugg så jag får grafikkorten jobbar lika fort ?

cpu device (2)

Snälla hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskmasen_99:

Hejsan, någon som vet hur många BTC man kan få per dag med följande kort?
Nvidia GTX 295
Nvidia 8800GT
ATI 4850

https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison

Permalänk

Aha 75Mhash/s ger hur många bitcoins/dag då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskmasen_99:

Aha 75Mhash/s ger hur många bitcoins/dag då?

http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator.php

Permalänk

Okej, bitcoinpool verkar ju totalt fucked. Estimated bitcoin resettar ju varje gång ett block löses och min history är konstant "N/A"

Så jag tänkte köra swepool istället.. och standard minern som länkas här i tråden spammar endast "Listener for "Default": 13/04/2011 22:16:33, Problems communicating with bitcoin RPC" liknande varianter.

Men så fort jag använder ett annat miner program så öppnas en svart ruta, som försvinner inom 1 sekund..

Fröken, hjälp?

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

Någon som minar med 5870? Vad får ni för hastigheter? Vilka klocks? Och vilken miner?
Jag kör i 415 Mhash/sec @ 945/300 1162mV. Phoenix 1.48, den som någon hade i sin sign här

Hur mycket stabilitetstestar ni era? Jag kör bara igång minern, låter den stå under dagen. Sen håller jag koll på datorn via Teamviewer i mobilen. Klarar den en dag så räknar jag den som stabil

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Någon som minar med 5870? Vad får ni för hastigheter? Vilka klocks? Och vilken miner?
Jag kör i 415 Mhash/sec @ 945/300 1162mV. Phoenix 1.48, den som någon hade i sin sign här

Hur mycket stabilitetstestar ni era? Jag kör bara igång minern, låter den stå under dagen. Sen håller jag koll på datorn via Teamviewer i mobilen. Klarar den en dag så räknar jag den som stabil

är troligen min miner du använder

Jag har bytt grafikkort till 2x 6870 (som jag inte får igång mining med,,,,,,) numer men jag minade med 985/310 dygnet runt innan

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beppothaking:

Det är nå fel !

Uppdaterade datorn igår med 2st asus 6870.

När jag kör ett grafikkort i datorn med guiminer får jag ut 270-280mhash/s device (0)

När jag kör 2st i crossfire är det ingen skillnad om jag inte drar igång en till på device (1) men ändå så ligger den bara på 28.8 - 34mhash/s och den andra på 270-280.. Gpuerna belastas ojämnt också. Fixar en dummy plugg så jag får grafikkorten jobbar lika fort ?

cpu device (2)

Snälla hjälp

1. vilken miner?
2. vad har du för drivrutiner?
Nvm 3an! fick igång mitt :3
4. vad står det för device nmr i Enhetshanteraren? för för mig så står det device 0 på båda korten :s kan man ändra detta på ngt sätt?

Men undrar dock typ samma sak :s får inte samma hastighet på andra kortet jämfört med första

Visa signatur

Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

är troligen min miner du använder

Jag har bytt grafikkort till 2x 6870 (som jag inte får igång mining med,,,,,,) numer men jag minade med 985/310 dygnet runt innan

Mycket troligt!

Du har ingen susning om mV och mhash/sec?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Mycket troligt!

Du har ingen susning om mV och mhash/sec?

mV uuhm nej... oändrat dock, kolla upp Sapphire radeon HD 5870 VAPOR-X standard volt!
Mhash/s..... med ¤!-filen så har jag för mig jag nådde 460Mhash/s men var som sagt ngn vecka sen:P

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

1. vilken miner?
2. vad har du för drivrutiner?
Nvm 3an! fick igång mitt :3

Men undrar dock typ samma sak :s får inte samma hastighet på andra kortet jämfört med första

elr oj hade visst samma... men var det inte ngn som sade att man var tvungen att ta ut CF-bryggan för att det skulle fungera med flera kort?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

elr oj hade visst samma... men var det inte ngn som sade att man var tvungen att ta ut CF-bryggan för att det skulle fungera med flera kort?

Om du kör utan CF-brygga måste du använda dummyplugs på korten som inte har skärmar inkopplade.

Finns enklare varianter men denna funkar garanterat.
http://www.overclock.net/folding-home-guides-tutorials/384733...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

...och äntligen sprängde vi den magiska 50GH-gränsen på swepool!

hörrtu! antingen så har någon stackare lyckats skapa en miner med exakt samma info som jag eller så finns det en bugg på hemsidan...

Jag har pga datoruppgradering inte kunnat mina på ca en vecka, ändå så fortsätter det att rulla in btc (om än långsammare än innan) ska det vara så eller är det att den räknar om och om igen på mina redan befintliga shares?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

hörrtu! antingen så har någon stackare lyckats skapa en miner med exakt samma info som jag eller så finns det en bugg på hemsidan...

Jag har pga datoruppgradering inte kunnat mina på ca en vecka, ändå så fortsätter det att rulla in btc (om än långsammare än innan) ska det vara så eller är det att den räknar om och om igen på mina redan befintliga shares?

Omöjligt då swepool går efter username.workername.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Szkar:

Om du kör utan CF-brygga måste du använda dummyplugs på korten som inte har skärmar inkopplade.

Finns enklare varianter men denna funkar garanterat.
http://www.overclock.net/folding-home-guides-tutorials/384733...

kan man få igång det med CF brygga då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Szkar:

Omöjligt då swepool går efter username.workername.

uhm njaee det gäller inte äldre miners, jag minar på fint med min http://workername:pass@swepool.net:8337/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

kan man få igång det med CF brygga då?

Javisst, bara kör som vanligt. In med bryggan och starta dina miners.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Szkar:

Javisst, bara kör som vanligt. In med bryggan och starta dina miners.

aah, fast jag får bara igång den ena

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Det fanns en sådan i första posten med mod var på mig för att de tyckte det var marknadsföring...

Det ser ut som swepool kommer slå nytt rekord i antal shares för ett block igen btw

Varför inte lägga upp den på Swepool? Där är det du själv som bestämmer vad du får göra och inte

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

uhm njaee det gäller inte äldre miners, jag minar på fint med min http://workername:pass@swepool.net:8337/

Fast andra kan bara skapa username.worker:pass det var bara i början som workername:pass kunde skapas.
Men men, var glad Det enda som kan hända är just att du får mer BTC.

Men om du vill vara säker så pma ditt workername så kan jag titta i databasen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Fast andra kan bara skapa username.worker:pass det var bara i början som workername:pass kunde skapas.
Men men, var glad Det enda som kan hända är just att du får mer BTC.

Men om du vill vara säker så pma ditt workername så kan jag titta i databasen.

äh var mer till erik så han inte ger ut en massa BTC i onödan, känns ju ovärt då det ibland går skamligt långt mellan blocken

Btw, minar du med CF 6870?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

äh var mer till erik så han inte ger ut en massa BTC i onödan, känns ju ovärt då det ibland går skamligt långt mellan blocken

Btw, minar du med CF 6870?

Okej, det var ju snällt tänkt Fast nån minear ju... aja, det får du och Erik göra upp om

Japp 2 st 6870 är det som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Okej, det var ju snällt tänkt Fast nån minear ju... aja, det får du och Erik göra upp om

Japp 2 st 6870 är det som gäller.

vad använder du för miner/drivers/OS? för jag får bara igång mitt ena kort... inga problem what so ever med kort nr1 men får inte igång det andra... Device=0 är grafikkort. Device= 1 är tydligen processorn??. Device=3-11 är okänt. hur gjorde du?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur jag får mina btc från swepool till mitt konto.

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

vad använder du för miner/drivers/OS? för jag får bara igång mitt ena kort... inga problem what so ever med kort nr1 men får inte igång det andra... Device=0 är grafikkort. Device= 1 är tydligen processorn??. Device=3-11 är okänt. hur gjorde du?

*EDIT* HAHHAHAHAHA OMG i fail......... hade glömt att starta kort nr2 i CF :$

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojjeeee:

Fattar inte hur jag får mina btc från swepool till mitt konto.

Du knappar in din Bitcoin-adress under Settings och sedan trycker du på Utbetalningsknappen under Profile, du måste ha över 0.1BTC ihopskrapat dock.