Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk

Bästa 560 Ti för SLI

Sitter och försöker plocka ihop GPU-uppsättning till mitt matx-bygge. Jag ska få in allt i antingen Fractal Design Define Mini eller alternativt Fractal Design Arc Mini om det första blir för varmt vilket gör att jag måste välja mellan 1x stort kort eller 2x små(under 260mm längd). Eftersom jag försöker göra det prisvärt tittar jag framför allt på CF/SLI där både 6850 från XFX med dual-fan och 560 Ti från Asus med Direct CU II står ut som de bästa valen på pappret. 560 Ti känns väl lite vassare framför allt då man kan klocka ganska bra och köra singel-gpu på de spel som inte stödjer SLI/CF eller saknar stöd vid release.

Tror ni Asus version av 560 Ti skulle klara sig bra i SLI i ett mindre chassi? Finns det något 560 Ti som skulle passa bättre in och lättare hålla en rimlig temperatur och ljudnivå? Och är det möjligt att hålla det rimligt i Define-modellen eller behövs Arc-modellens förbättrade luftflöde?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tror att det hade varit ett katastrofalt misstag att köra ASUS-versionerna i SLi. Dessa kylare är ju enorma, och tar upp tre kortplatser var, vilket bara det kan bli ett problem i ett litet chassi och på mATX. Sedan så blockerat ju garanterat det övre kortets fläktar ganska rejält av det undre kortet, vilket inte på något sätt är optimalt för luftflödet. ASUS själva avrekommenderade kunder ifrån att köra deras kort i SLI.

Försök hitta kort med radialfläkt som dumpar varmluft på baksidan.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Jag tror att det hade varit ett katastrofalt misstag att köra ASUS-versionerna i SLi. Dessa kylare är ju enorma, och tar upp tre kortplatser var, vilket bara det kan bli ett problem i ett litet chassi och på mATX. Sedan så blockerat ju garanterat det övre kortets fläktar ganska rejält av det undre kortet, vilket inte på något sätt är optimalt för luftflödet. ASUS själva avrekommenderade kunder ifrån att köra deras kort i SLI.

Försök hitta kort med radialfläkt som dumpar varmluft på baksidan.

3slots är bara för 6950, 6970, 570, 580 resten är 2slots men håller med dig om att radialfläkt är bäst, och vad jag vet är det bara referens som har det.

fel information
Visa signatur

2600k @3,8 med stockkylare, msi p67-gd55, sparkle gtx580, FD newton r2 650w, nzxt phantom, seagate baracuda 7200rpm 500gig, xms3 1600mhz 4gig, episk doftgran!
Kringutrustning: Packard-Bell Viseo 240DX, Razer Deathadder, Sidewinder X6, SteelSeries QcK Iron.lady(budget..),SteelSeries Siberia V.2 blå, Kenwood KRF-V6100D, Proson Libra 653(x2), MDS FSB300(x2), sunkiga fronthögtalare(x2), sunkig center. kolla gärna här

Permalänk

Hade det här varit en bättre lösning? Enligt en av de få texterna jag hittade angående det kortet så hade den en lösning som passade för SLI.

Länk dit.

Citat:

Rather than using a fan shroud with a deep chamfer depression paired to a blower motor fan, the GeForce GTX 560 Ti keeps fresh air moving to the fan with a concave-shaped plastic shroud. This design, paired with a fan that extends out past the surface of the shroud, allows more air to reach the intake whenever two or more video cards are combined in close-proximity SLI configurations.

Permalänk
Medlem

Det verkar vara att föredra kort med referenskylare. Jag kör 560 Ti i SLI utan referens och jag kan säga att det märks. Det blir väldigt varmt i chassit måste jag säga detta till trots av mina 7 fläktar som jobbar för att ta in ny luft och puffa ut den igen. Kanske ska nämnas att mitt chassi och dess fläktar dock är anpassat för låg ljudnivå snarare än optimal kylförmåga. Mina fläktar går på låg rpm och flyttar då heller såklart inte lika mycket luft som starkare/snabbare/högljudare fläktar.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |