Visa era Windows 7-skrivbord!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Breddas:

Det är inte fult, det är "funktionellt"

Tvärtom skulle jag vilja säga Tycker det är fint, men det är ju inte alls funktionellt. Det är ju inte som om ikoner gör det mindre funktionellt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Tvärtom skulle jag vilja säga Tycker det är fint, men det är ju inte alls funktionellt. Det är ju inte som om ikoner gör det mindre funktionellt!

Skrivbordet är för mig som en arbetsyta, och ska därmed störa det man arbetar med så lite som möjligt. Ikoner på skrivbordet kan vara ivägen och sno uppmärksamhet.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Ser ut så här idag, Har inte hunnit ändra så mycke bara bilden typ.

Uploaded with ImageShack.us

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk

wallpaper och rainmeter på laptopen, speldatorn har jag inte orkat arbeta på så den är fortfarande ful

Permalänk
Medlem

Mitt då!

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3D | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RX 7900 XT | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M | Noctua NH-U12S PnP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Skrivbordet är för mig som en arbetsyta, och ska därmed störa det man arbetar med så lite som möjligt. Ikoner på skrivbordet kan vara ivägen och sno uppmärksamhet.

Nu har jag inaktiverat alla funktionallitet på skrivbordet också, ända skrivbordet kan göra nu förutom att visa wallpaper och hantera fönster är att öppna startmenyn om man dubbelklickar på det.

För att göra det måste man köra "Edit group policy" från startmenyn, sedan klickar man på "user configuration" - > "Administrative tools" - > "Desktop". Under desktop finns en sak som heter "Hide and disable all items on the desktop", dubbelklicka på den, ändra från "not configured" till "enabled" och reboota. För att återfå funktionallitet på skrivbordet ändra simpelt tillbaka till "Not configured" eller "disabled" och reboota.

Visa signatur

100% PASSIVT

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Nu har jag inaktiverat alla funktionallitet på skrivbordet också, ända skrivbordet kan göra nu förutom att visa wallpaper och hantera fönster är att öppna startmenyn om man dubbelklickar på det.

För att göra det måste man köra "Edit group policy" från startmenyn, sedan klickar man på "user configuration" - > "Administrative tools" - > "Desktop". Under desktop finns en sak som heter "Hide and disable all items on the desktop", dubbelklicka på den, ändra från "not configured" till "enabled" och reboota. För att återfå funktionallitet på skrivbordet ändra simpelt tillbaka till "Not configured" eller "disabled" och reboota.

Tycker ditt skrivbord inte verkade särskilt funktionellt eller snyggt. Bara för att det är cleant behöver det inte vara funktionellt. Själv har jag många program i Aktivitetsfältet eftersom och jag behöver aldrig gå in i några menyer när jag ska öppna program, det tycker jag är funktionellt.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

En arbetsbänk är inte användbar så länge den är full av skit.

Visa signatur

100% PASSIVT

Permalänk
Skrivet av Breddas:

En arbetsbänk är inte användbar så länge den är full av skit.

Hur tänker du nu när du jämför en arbetsbänk mot ett windows 7 skrivbord?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Ja, men absolut.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3nl0l:

Äntligen orkade jag fixa om mitt skrivbord, så mycket snyggare
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e0e8ffbb449d_Untitled.png

Wallpaper pls i 1080p helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Hur tänker du nu när du jämför en arbetsbänk mot ett windows 7 skrivbord?

Hur tänker du när du inte jämför ett Windows 7 skrivbord mot en arbetsbänk? Jag ser det som arbetsyta, och på arbetsytan ska jag köra mina applikationer.

Visa signatur

100% PASSIVT

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Hur tänker du när du inte jämför ett Windows 7 skrivbord mot en arbetsbänk? Jag ser det som arbetsyta, och på arbetsytan ska jag köra mina applikationer.

Haha detta börjar ju bli kul

I windows 7 används ju dina applikationer flytande ovanför skiten på skrivbordsytan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Wallpaper pls i 1080p helst.

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e10fa0ebcbb1_konachan-com-...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7 5700G / 48GB RAM / RX 7900 XTX / 2TB SSD / Arch Linux
Server 1: i5-7400T / 32GB RAM / 88TB HDD / Proxmox
Server 2: i5-6500T / 32GB RAM / 1TB SSD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Haha detta börjar ju bli kul

I windows 7 används ju dina applikationer flytande ovanför skiten på skrivbordsytan

Att det flyter betyder bara att det kan sjunka Jag föredrar att skrivbordet aldrig någonsin kommer ivägen för datoranvändandet än att det ska "hjälpa" men riskera att ligga ivägen. Längsta jag kan gå är ett wallpaper.

Visa signatur

100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Tackar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Breddas:

Att det flyter betyder bara att det kan sjunka Jag föredrar att skrivbordet aldrig någonsin kommer ivägen för datoranvändandet än att det ska "hjälpa" men riskera att ligga ivägen. Längsta jag kan gå är ett wallpaper.

Ok jag har inga ikoner på skrivbordet, dock en hel del i Aktivitetsfältet Är det okej att ha lite ikoner där då Mr. Breddas?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Aktivitetsfältet är till för att användas så, så det godkänner jag

Visa signatur

100% PASSIVT

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Aktivitetsfältet är till för att användas så, så det godkänner jag

Vad bra!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av sharkfinz:

Precis spenderat hela kvällen åt att formatera och byta hårddisk för mitt OS, så man har haft o göra ett tag för att få det fint igen
http://img262.imageshack.us/img262/6996/screenshot1j.jpg

Vad heter temat du kör med? Skicka gärna länk!

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3,2 ghz | GIGABYTE P55-USB3 | Corsair 4gb(2x2048MB) XMS3 | XFX Radeon 5850 | Corsair TX 650W | 80GB Intel X25-M SSD | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1TB WDC Green |

Permalänk

Mitt skrivbord, tog sin lilla tid men blev oerhört nöjd.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3,2 ghz | GIGABYTE P55-USB3 | Corsair 4gb(2x2048MB) XMS3 | XFX Radeon 5850 | Corsair TX 650W | 80GB Intel X25-M SSD | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1TB WDC Green |

Permalänk
Medlem

ny look ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonssonPontus:

Mitt skrivbord, tog sin lilla tid men blev oerhört nöjd.

http://img171.imageshack.us/img171/3789/desktopgc.jpg

Tjena nice bild kan du skicka länk till den och vad är det för program du använder till datum circlen nere till höger? Gillar skrivbordet starkt

M v h JJ

Permalänk
Medlem

Väggpapper, tack. 1080p om möjligt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Flash01:

Ser ut så här idag, Har inte hunnit ändra så mycke bara bilden typ.

http://img59.imageshack.us/img59/9134/skrivbordc.jpg

Hahaha, vad är oddsen för att du har exakt samma bild som jag har på mainskärmen? ^^
Min är helt i färg dock ;O

Sad cardboard box man!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Ikoner å sånt är överskattat, använder mig aldrig av skrivbordet iaf, allt jag vill komma åt kommer jag åt lika snabbt med snabbkommandon osv.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Leifson:

Hahaha, vad är oddsen för att du har exakt samma bild som jag har på mainskärmen? ^^
Min är helt i färg dock ;O

Sad cardboard box man!

Den är overused så bli inte förvånad

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon157700:

Den är overused så bli inte förvånad

Inte så konstigt egentligen, är ju en fin bild, som man allt blir lite rörd av. Jag har tre olika av samma figur på mina tre skärmar.. x) Har tillochmed skrivit ut, klippt ut och limmat ihop en alldeles egen gubbe som ser ut sådär, de är för fräcka!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Antec p280 | Msi p67a-gd55 b3 | i5 2500K @ 4.2ghz | Noctua nh-u9b se2 | Asus hd6950 (med upplåsta shaders) | 8gb Corsair 1600mhz | Corsair gs800w | Corsair force 60gb ssd | WD caviar black 1tb | LG W2363D 120hz