OCZ StealthXStream 2 700W KAMPANJ på Inet

Permalänk

OCZ StealthXStream 2 700W KAMPANJ på Inet

inet kör en kampanj på OCZ agg vet inte hur det är men 80+ certat samt riktigt bra pris.

http://www.inet.se/artikel/6909563/ocz-stealthxstream-2-700w-...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

De har varit ett bra tag

Visa signatur
Permalänk
Medlem

har varit kampanj på det i flera veckor.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem

Och, för 150:- mer så får du ett Seasonic-tillverkat agg med bara Japanska kondigar, 4st PCI-e kontakter för SLI/CF, 50W mer och genomgående bättre kvalitet och stabilitet.
Köp inte OCZ när det finns bättre agg i samma prisklasser.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk

Just det agget verkar vara baserat på FSP Epsilon (liksom GameXstream) och verkar ha problem med högt rippel när det lastas tungt. Om de inte ändrat det sedan version 1 har det taiwanesiska kondensatorer från Teapo, CapXcom och OST och är specat vid 40°C.

Personligen skulle jag tagit XFX Core Edition 650W istället, det är Seasonicbyggt, är specat vid 50°C och har genomgående japanska kondensatorer (Rubicon och Nippon Chem Con), inga problem med rippel ens vid maxlast och kostar bara en femtilapp mer.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Personligen skulle jag tagit XFX Core Edition 650W istället, det är Seasonicbyggt, är specat vid 50°C och har genomgående japanska kondensatorer (Rubicon och Nippon Chem Con), inga problem med rippel ens vid maxlast och kostar bara en femtilapp mer.

Tyvärr har inte inet det på lager.. lite därför som jag rekomenderade 750wattaren..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Avstängd

Tydligen ett "snabbagg" - om man får tro recensionerna på Newegg: http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168173410...

Håller typ 2 månader, eller så.

Lägg inköpskvittot där du lätt & snabbt hittar det, när det smäller...

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Just det agget verkar vara baserat på FSP Epsilon (liksom GameXstream) och verkar ha problem med högt rippel när det lastas tungt. Om de inte ändrat det sedan version 1 har det taiwanesiska kondensatorer från Teapo, CapXcom och OST och är specat vid 40°C.

Personligen skulle jag tagit XFX Core Edition 650W istället, det är Seasonicbyggt, är specat vid 50°C och har genomgående japanska kondensatorer (Rubicon och Nippon Chem Con), inga problem med rippel ens vid maxlast och kostar bara en femtilapp mer.

Visst det är inget supernätagg men det hade ingen farlig rippel om man läser HWsecrets review tex, tror den låg på 30-35mV vid full belastning på 12v och det är bra siffror för dom lär ju gjort om Epsilon konstruktionen då den är väldigt gammal.

Permalänk
Skrivet av lacrits:

Och, för 150:- mer så får du ett Seasonic-tillverkat agg med bara Japanska kondigar, 4st PCI-e kontakter för SLI/CF, 50W mer och genomgående bättre kvalitet och stabilitet.
Köp inte OCZ när det finns bättre agg i samma prisklasser.

I vilken dröm verksta då

Visa signatur

Funderar på vad jag ska köpa

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasse42sthlm:

I vilken dröm verksta då

Du kan ju utveckla det där liiiiIIiiite mera va?!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Skrivet av lacrits:

Du kan ju utveckla det där liiiiIIiiite mera va?!

var väl lite fattigt

men svar på detta

Och, för 150:- mer så får du ett Seasonic-tillverkat agg med bara Japanska kondigar, 4st PCI-e kontakter för SLI/CF, 50W mer och genomgående bättre kvalitet och stabilitet.
Köp inte OCZ när det finns bättre agg i samma prisklasser.

Letat som en galning men inte hittat någe i den prisklassen i alla fall

Visa signatur

Funderar på vad jag ska köpa

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hasse42sthlm:

var väl lite fattigt

men svar på detta

Och, för 150:- mer så får du ett Seasonic-tillverkat agg med bara Japanska kondigar, 4st PCI-e kontakter för SLI/CF, 50W mer och genomgående bättre kvalitet och stabilitet.
Köp inte OCZ när det finns bättre agg i samma prisklasser.

Letat som en galning men inte hittat någe i den prisklassen i alla fall

http://www.inet.se/artikel/6900364/xfx-core-edition-650w
http://www.inet.se/artikel/6900363/xfx-core-edition-750w

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

haha fan va trött man blir på sig själv ibland

Visa signatur

Funderar på vad jag ska köpa

Permalänk
Skrivet av hasse42sthlm:

Letat som en galning men inte hittat någe i den prisklassen i alla fall

http://www.inet.se/artikel/6900363/xfx-core-edition-750w

Kunde till och med jag hitta utan några som helst problem =/

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

Letar också efter nytt agg och såg kampanjen på Inet.
Dock tänkte jag lägga till lite och slå till på detta:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=623449

Känns som ett bra pris jämförelsevis!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zahiren:

Letar också efter nytt agg och såg kampanjen på Inet.
Dock tänkte jag lägga till lite och slå till på detta:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=623449

Känns som ett bra pris jämförelsevis!

SeaSonic även det med 5 års garanti och bästa komponenter. Är inte 100% på att det är exakt samma som XFX Core, men väldigt lika plattform iaf, möjligen är fläkten lite bättre på Corsair. Komponentkvalitet och garantier är samma.

Edit: De är exakt lika förutom färger och fläkt: http://hardocp.com/article/2011/03/27/corsair_tx750_v2_750w_p...

"Once we open the TX750 V2 we immediately recognize this power supply as being the Seasonic SS-750AT which is the same model used by XFX for the Core Edition 750W power supply. The only real readily apparent variations when looking down on the unit here are the fan, heatsink colors, and the PCB color."

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

Blev så sugen på nytt agg, att jag beställde ett XFX 650W Core Edition, kostar 699:- inklusive frakt från cdon.com.

Hade även en rabattkod, så slutpriset blev 649:-, inkusive allt - får väl vara hyfsat....

Dom säljer även XFX 750W Core Edition för 799:-, ink frakt.

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

SeaSonic även det med 5 års garanti och bästa komponenter. Är inte 100% på att det är exakt samma som XFX Core, men väldigt lika plattform iaf, möjligen är fläkten lite bättre på Corsair. Komponentkvalitet och garantier är samma.

Edit: De är exakt lika förutom färger och fläkt: http://hardocp.com/article/2011/03/27/corsair_tx750_v2_750w_p...

"Once we open the TX750 V2 we immediately recognize this power supply as being the Seasonic SS-750AT which is the same model used by XFX for the Core Edition 750W power supply. The only real readily apparent variations when looking down on the unit here are the fan, heatsink colors, and the PCB color."

Tackar!

Det blir ett XFX Core 750W istället.

Permalänk

Jag köpte det här nätagget och är rätt missnöjd med ljudnivån.

Fläkten verkar gå på högvarv hela tiden oavsett belastning och då låter den rätt mycket. Nätagget ska kunna varva ner fläkten vid låg belastning men mitt exemplar gör inte det. Står på lådan att den ska vara "ultra silent" osv. men det stämmer ju inte alls. Googlade lite och de flesta tester säger att den är tyst men varför inte mitt exemplar? Hur ska man installera den för att fläkten ska regleras av belastningen?

Permalänk
Skrivet av Almighty187:

Jag köpte det här nätagget och är rätt missnöjd med ljudnivån.

Fläkten verkar gå på högvarv hela tiden oavsett belastning och då låter den rätt mycket. Nätagget ska kunna varva ner fläkten vid låg belastning men mitt exemplar gör inte det. Står på lådan att den ska vara "ultra silent" osv. men det stämmer ju inte alls. Googlade lite och de flesta tester säger att den är tyst men varför inte mitt exemplar? Hur ska man installera den för att fläkten ska regleras av belastningen?

Vilket nätaggregat är det du talar om och vad har du för temperatur i chassit (fläktstyrningen reagerar på temperatur, inte belastning), samt var sitter nätaggregatet placerat (i toppen av chassit eller i botten)?

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Skrivet av WrongTarget:

Vilket nätaggregat är det du talar om och vad har du för temperatur i chassit (fläktstyrningen reagerar på temperatur, inte belastning), samt var sitter nätaggregatet placerat (i toppen av chassit eller i botten)?

Nätagget är samma som tråden handlar om "OCZ StealthXStream 2 700W" och chassi temp är ca 30 grader. Nätagget sitter i botten av lådan Define R3 med fläkten riktat neråt. Den tar kall luft utifrån, kyler agget och blåser ut på baksidan. Fläkten går på högvarv direkt vid starten när datorn stått avstängd i flera timmar och när den är sval. Nåt fel är det.

Permalänk
Medlem

Jag har då aldrig trott att OCZ-aggen skulle vara tysta.. Vem påstår det?!!?

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Skrivet av lacrits:

Jag har då aldrig trott att OCZ-aggen skulle vara tysta.. Vem påstår det?!!?

OCZ påstår det såklart. Stealth serien heter just "Stealth" pga att den ska vara extra tyst. Överallt på kartongen står det "silent operation" osv. Självklart falsk marknadsföring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zahiren:

Letar också efter nytt agg och såg kampanjen på Inet.
Dock tänkte jag lägga till lite och slå till på detta:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=623449

Känns som ett bra pris jämförelsevis!

Det är samma som xfx. HX och AX-serien är bättre men också dyrare.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2