Permalänk
Medlem

Ännu en sista kollen tråd!

tjenare alla sweclockers,

nu har jag velat fram och tillbaka mellan olika komponenter i denna gröt. har plockat ihop ett paket här som ser ut såhär: http://www.inet.se/kundvagn/visa/648670/2011-07-22

grafikkortet är denna http://cdon.se/hemelektronik/asus_nvidia_gtx580_1536mb_pci-e_... som jag kom över för bara 3300 kr.

en ssd disk har jag liggandes här hemma, en intel 80gb som jag köpte för nått halvår sedan. denna är jag mycket mycket nöjd med, har aldrig krånglat eller liknande. trots att den inte är av den snabbare sorten så nöjer jag mig med den sålänge :D.

edit: valde en relativt liten hårddisk eftersom att vi har en fet en här hemma som ligger i nätverket så jag kommer inte ha mycket filer på datorn.

det jag undrar är ifall det finns några synpunkter på det jag plockat ihop, framförallt moderkortet som jag velat fram och tillbaka mellan asus, asrock och msi. är som de flesta andra sugen på bf3 och detta kit borde väl klara det gallant?

Permalänk

Detta hade funkat helt bra med BF3 men jag rekomemderar Asus moderkort och skaffa 12 - 16gb ram hade blivit bättre vad jag tror

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lulle17:

tjenare alla sweclockers,

det jag undrar är ifall det finns några synpunkter på det jag plockat ihop, framförallt moderkortet som jag velat fram och tillbaka mellan asus, asrock och msi. är som de flesta andra sugen på bf3 och detta kit borde väl klara det gallant?

Lyssna inte på tidigare post ang minnet 8gb räcker mer än väl. Moderkortet från Asrock kan jag faktiskt inte uttala mig om då jag aldrig ägt ett själv utan jag brukar köra på Asus här http://www.inet.se/artikel/1901973/asus-p8p67-pro-rev-b3 ser ut att vara likvärdigt. Att Asus har snyggaste uefi gränssnittet är även vida känt. Så där har du ett förslag men i övrigt så ser det mest ut som att du bara behöver klicka på köpknappen.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

ser bra ut enligt mig, men vill du verkligen ha en 500GB Western Digital Caviar Green som system disk eller har du någon annan?
5400 rpm är inget att hurra för

Permalänk
Skrivet av Saven:

ser bra ut enligt mig, men vill du verkligen ha en 500GB Western Digital Caviar Green som system disk eller har du någon annan?
5400 rpm är inget att hurra för

Som han skrev har han en ssd redan som ahn antagligen kommer köra som boot disk.

Gör mig dock en tjänst och byt ut chassit tilll R3 från Fractal istället. Arc chassit är designat för att ha vattenkylning i och saknar helt ljuddämpning. Med R3 får du ljuddämpning och ett riktigt stilrent chassi som finns i flertalet färger för nästan samma pris. Hade ett R2 förut och hade aldrig bytt de för något i världen om jag nu inte skulle börja med vattenkylning. Finns inget tystare chassi på marknaden idag!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Som han skrev har han en ssd redan som ahn antagligen kommer köra som boot disk.

Gör mig dock en tjänst och byt ut chassit tilll R3 från Fractal istället. Arc chassit är designat för att ha vattenkylning i och saknar helt ljuddämpning. Med R3 får du ljuddämpning och ett riktigt stilrent chassi som finns i flertalet färger för nästan samma pris. Hade ett R2 förut och hade aldrig bytt de för något i världen om jag nu inte skulle börja med vattenkylning. Finns inget tystare chassi på marknaden idag!

ajdå det missade jag

Permalänk
Medlem

Okej tack alla, blir nog att byta till asus trotsallt, var lite inne på det redan innan ;). angående r3an så skall jag ta mig en titt. sådär jätte kräsen kan jag inte säga att jag är när det gäller ljud direkt men det är ju alltid trevligt med en lite tystare burk.

Permalänk
Skrivet av Lulle17:

Okej tack alla, blir nog att byta till asus trotsallt, var lite inne på det redan innan ;). angående r3an så skall jag ta mig en titt. sådär jätte kräsen kan jag inte säga att jag är när det gäller ljud direkt men det är ju alltid trevligt med en lite tystare burk.

Du kommer uppskatta de otroligt mycket när du väl har chassit. Speciellt när de inte kostar speciellt mycket mer än Arc.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W

Permalänk
Medlem

Jag var inne på en R3 först men blev varnad för att det är för trångt på baksidan om moderkortsplåten dvs där man drar alla sina kablar. Har för mig att Jonas nämner det i sin recension av arc chassina med http://www.youtube.com/watch?v=Xl9hMeoHZdw&feature=player_det...

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk

De är mer plats på baksidan av R3 än de är på R2 som jag hade, och jag hade inga problem med att bygga, som sagt, själv kabeldragningen är en sak du bara gör en gång, så de kommer du nog stå ut med. Jag hade iaf valt en ljuddämpad låda framför en som inte är de...

Visa signatur