Permalänk
Avstängd

Vilken skärm är bäst?

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |

Permalänk

BenQn är riktigt bra och har fina färger osv. Dessutom har den ju några bra finesser om du är en gamer Jag vet dock inte så mycket om Asus, men jag känner ändå att BenQn är bättre..

Dessutom får du ju med en musmatta+mus, värda 200kr respektive 500kr (ca) som du kan sälja till någon så blir den billigare än Asus

Visa signatur

Silverstone Raven RV-02E | Asus Sabertooth p67 | Intel 2500k | Sparkle GTX 580 | G.Skill 2x4GB 1600Mhz Ripjaws Gaming | Fractal Design R2 800w | OCZ Vertex 2 120GB | 1TB Samsung F3 HD103SJ + 2x500GB 7200RPM | Zalman CNPS-9900 MAX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skalman1337:

BenQn är riktigt bra och har fina färger osv. Dessutom har den ju några bra finesser om du är en gamer Jag vet dock inte så mycket om Asus, men jag känner ändå att BenQn är bättre..

Dessutom får du ju med en musmatta+mus, värda 200kr respektive 500kr (ca) som du kan sälja till någon så blir den billigare än Asus

har dock redan mus och musmatta och jag känner ingen som behöver en mus och en musmatta just nu

har hört att benQn har problem och så med inställningar men

skulle vara bra om det var någon som visste vilken som är bäst av dom

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |

Permalänk
Skrivet av Anerhell:

har dock redan mus och musmatta och jag känner ingen som behöver en mus och en musmatta just nu

har hört att benQn har problem och så med inställningar men

skulle vara bra om det var någon som visste vilken som är bäst av dom

Tänkte på BenQ'n men efter typ 150/150 reviews jag läst från varierande sidor så tänker jag avstå. Googla och läs, tror nog du kommer avstå med. Läste också i andra trådar här, tex i denna.

Länken din verkar inte fungera men jag hade nog hellre kört på Asus'en efter vad jag läst.

Permalänk
Skrivet av Qwerty420:

Tänkte på BenQ'n men efter typ 150/150 reviews jag läst från varierande sidor så tänker jag avstå. Googla och läs, tror nog du kommer avstå med. Läste också i andra trådar här, tex i denna.

Länken din verkar inte fungera men jag hade nog hellre kört på Asus'en efter vad jag läst.

ajdå, tråkigt.. Har mest bara sett den "IRL" hos en vän och tyckte den såg väldigt bra ut.. Själv har jag en LG W2363D men tyckte att BenQn såg bättre ut.. men men

Till Anerhell: Köp Asus skärm då

Visa signatur

Silverstone Raven RV-02E | Asus Sabertooth p67 | Intel 2500k | Sparkle GTX 580 | G.Skill 2x4GB 1600Mhz Ripjaws Gaming | Fractal Design R2 800w | OCZ Vertex 2 120GB | 1TB Samsung F3 HD103SJ + 2x500GB 7200RPM | Zalman CNPS-9900 MAX |

Permalänk
Avstängd

Tack för svar

Beställer Asus skärmen imorgon då ifall det visar sig tvärtom

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skalman1337:

ajdå, tråkigt.. Har mest bara sett den "IRL" hos en vän och tyckte den såg väldigt bra ut.. Själv har jag en LG W2363D men tyckte att BenQn såg bättre ut.. men men

Till Anerhell: Köp Asus skärm då

Du har fel, din LG är bättre. Sen att ni inte kan ställa in skärmarna ordentligt/ inte vet hur korrekta färger ser ut är något ni delar med många.

TS gjorde rätt som köpte Asusen, ifall han orkar med glossy, eller är det högblank panel?

Permalänk
Medlem

som Dreas89, Asus skärmen skall vara bättre sägs det. Jag letar också efter en 120hzare just nu och Asus är väll den enda som är lockande just nu, kanske den nya Samsung skärmen som kommer om 1 vecka som jag nog köper pga att glas skärm kanske kommer vara väldigt jobbigt när man har två stora fönster bakom sig som kanske reflekterar riktigt jobbigt på dagtid..

Permalänk
Skrivet av oskar321:

som Dreas89, Asus skärmen skall vara bättre sägs det. Jag letar också efter en 120hzare just nu och Asus är väll den enda som är lockande just nu, kanske den nya Samsung skärmen som kommer om 1 vecka som jag nog köper pga att glas skärm kanske kommer vara väldigt jobbigt när man har två stora fönster bakom sig som kanske reflekterar riktigt jobbigt på dagtid..

Namn på den nya Samsungen? Letar själv efter en ny och blir en Asus om jag inte hittar någon mer lockande.

Permalänk
Avstängd

Ifall ni skall köpa asusen så köp den här

http://www.dataone.se/Product.aspx?ProductId=1613776

1000kr billigare en webhallen etc

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/artikel/2203171/samsung-tft-23-s23a750d-le...

Där är den nya samsungen som jag hoppas kommer vara något och ha !

Permalänk
Skrivet av oskar321:

http://www.inet.se/artikel/2203171/samsung-tft-23-s23a750d-le...

Där är den nya samsungen som jag hoppas kommer vara något och ha !

Ingen dvi, får man lá köra med hdmi antar jag eller köra fler skärmar via displayport

Permalänk
Medlem

Ne jag såg det också, HDMI, alltså går 120hz genom HDMI som förhoppningsvis är bra för HDMI ger oftast bättre bild om jag inte har helt fel. Jag tror dock att den nya samsungen OCKSÅ har blank ( glossy ) skärm :/

Permalänk
Skrivet av oskar321:

Ne jag såg det också, HDMI, alltså går 120hz genom HDMI som förhoppningsvis är bra för HDMI ger oftast bättre bild om jag inte har helt fel. Jag tror dock att den nya samsungen OCKSÅ har blank ( glossy ) skärm :/

hdmi/dvi spelar ingen roll bild-vis, samma sak fast olika uttag pretty much.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Qwerty420:

hdmi/dvi spelar ingen roll bild-vis, samma sak fast olika uttag pretty much.

öö ja visst om du inte vill kunna använda din skärm.
Du får inte ut 120hz i 1080p med HDMI, så det är totalt värdelöst att köra med till datorn.

Displayport eller DVI är det som gäller.

Sen ger inte HDMI bättre bild än DVI.

Permalänk
Skrivet av definition:

öö ja visst om du inte vill kunna använda din skärm.
Du får inte ut 120hz i 1080p med HDMI, så det är totalt värdelöst att köra med till datorn.

Displayport eller DVI är det som gäller.

Sen ger inte HDMI bättre bild än DVI.

Ah, I see.

Permalänk
Medlem

Känns som det inte finns några tillräckligt prisvärda 120hzare på marknaden atm.. Funderar på att köpa någon "random" 60hz 2Ms 22-24" skärm istället för 2k och spara 1,5k o köpa en SSD lr dylikt..

Permalänk
Avstängd

Asusen är väll den enda som är någerlunda prisvärd imo.
Dom blir dyrare och dyrare för dom flesta kommer med sändare,glasögon och skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Asusen är väll den enda som är någerlunda prisvärd imo.
Dom blir dyrare och dyrare för dom flesta kommer med sändare,glasögon och skit.

Dom gör ju det och om det inte finns någon bra skärm för vettigt pris och som inte har massa problem som tex BenQ'n har så känner jag att det är lika bra och köpa en 60hz skärm då jag inte spelar några FPS spel på professionell nivå endå.