Permalänk
Skrivet av hiren:

Skulle inte u36 sd han någon slags turbo start så man kunde starta upp datorn i något surfläge som bar baserat på linux på kort tid?

Inte vad jag sett, hört eller läst... Men den startar riktigt kvickt från viloläget iallafall. Ser ingen anledning att köra något annat heller, om jag ska vara ärlig

Permalänk
Medlem

Tror han menar det här http://event.asus.com/mb/expressgate/ som finns på den.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Så hur fungerar nu expressgate, om det ens finns på den här modellen? Eller vad används annars den vänstra "startknappen"?
Sen undrar jag hur snabbt som datorn faktiskt startar, är det tal om snabbt? ^^

Permalänk
Skrivet av windmark:

Så hur fungerar nu expressgate, om det ens finns på den här modellen? Eller vad används annars den vänstra "startknappen"?
Sen undrar jag hur snabbt som datorn faktiskt startar, är det tal om snabbt? ^^

Det är ju inte en riktig start av datorn, mer ett inbyggt förenklat gränssnitt där du har tillgång till vissa funktioner, web, mail mm. Det startar relativt snabbt men jag upplevde det som knappt användbart eftersom 99 ggr av 100 ska jag använda datorn en längre tid. Det kan vara bra om man har bråttom och bara ska kolla när bussen gick för då går det fort. När du kommer på att du ska göra något annat då måste du ändå starta om och ladda windows.

Visa signatur

Intel i7 920 | Asus P6T | OCZ Gold 1600MHz 6Gb | Asus GTX 560 Ti | Antec 300

Permalänk

men frågan är funkar det till u36sd? för det vore användbart för mig, när jag bara behöver snabb tillgång till internet.

Sen så undrar jag om någon har lyckats fåt smart logon manager att funka så att man kan loga in på datorn med det

för övrigt så är en clean version av windows på väg att laddas ner

Permalänk
Medlem

Är det vanliga bios eller uefi på den?

Visa signatur

The more you know, the less you need.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rawall:

Högsta upplösningen? Native? Eller på en extern skärm? Något ögongodis?

1360x760 är det högsta möjliga. Allt effekter är också satt på det högsta möjliga men Assassins Creed 2 är dock inte jätte krävande spel. Ska nog testa Fable 3 också och se hur det går

Permalänk

Okej, har testat en del BF:BC2 nu, bara singleplayer och det är rejält segt. Mätte inte fps, men uppskattar mellan 15-25 i snitt. Det går att spela, men det är ingen rolig upplevelse. Allt sänkt så långt det gick i settings-filen.

Ska testa COD MW2 nu, återkommer med resultat.

Permalänk
Skrivet av Amuthir:

Är det vanliga bios eller uefi på den?

I manualen som går att hämta på ASUS hemsida ser det ut att vara ett gammalt vanligt BIOS.

Fortfarande ingen som provat lite SC2? =D

Visa signatur

Intel i7 920 | Asus P6T | OCZ Gold 1600MHz 6Gb | Asus GTX 560 Ti | Antec 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swekorven:

I manualen som går att hämta på ASUS hemsida ser det ut att vara ett gammalt vanligt BIOS.

Fortfarande ingen som provat lite SC2? =D

Jag testade lite. Om du vill köra online får du nog nöja dig med alla settings på medium (kanske till och med low om du kör 4v4) för att det inte ska bli hackigt. Kör du singelplayer kan du köra på high om du inte bry dig att det kommer lagga lite vid stora fighter

Permalänk

Call of Duty: Modern Warfare 2 fungerade väldigt bra, det lilla jag provat hittils. Ställde ner allt rätt hårt, men det såg bra ut och flöt på bra.

Permalänk
Medlem

Fungerar wifi och blåtand om man inte har något asus program installerat på datorn? eller styrs detta mha asus mjukvara

Visa signatur

Permalänk

Fick min RX002V tidigare idag och passade på att boota upp den med orginaldisken några gånger innan jag bytte till en SSD. Före o efter kan ni se här!

Inga problem att byta, det var gjort på ca. 30min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bölänge:

Fick min RX002V tidigare idag och passade på att boota upp den med orginaldisken några gånger innan jag bytte till en SSD. Före o efter kan ni se här!

Haha oj va segt med originalen. Hoppas hybriden med 7200rpm startar fortare.

Visa signatur

hej hej

Permalänk

sjuk skillnad!

vad köpte du för hdd?

btw, nån annan som fick problem med uppochnervänd kamerabild efter omblåsning av windows?

Permalänk
Medlem

Jag har idag en UL30A och det enda problemet är att den lackade ytan på touchpaden är sliten och därför har precisionen i touchpaden blivit försämrad.

Eftersom jag annars är mycket nöjd med datorn så funderar jag på uppgradera till en U36SD, därför undrar jag hur touchpaden är konstruerad på denna dator. Är den "integrerad" i chassit, eller vanlig separat? Om den är integrerad, hur är lacken, känns det som den kommer slitas?

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Open Air DA6

Permalänk
Skrivet av hiren:

sjuk skillnad!

vad köpte du för hdd?

btw, nån annan som fick problem med uppochnervänd kamerabild efter omblåsning av windows?

Köpte en Intel SSD 320 Series, 160GB. Valde Intel och just 320-serien för den verkar stabilast som systemdisk.

Min kamerabild är rättvänd iaf.

Permalänk
Skrivet av Amuthir:

Fungerar wifi och blåtand om man inte har något asus program installerat på datorn? eller styrs detta mha asus mjukvara

Fungerar bra utan Asus program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bölänge:

Köpte en Intel SSD 320 Series, 160GB. Valde Intel och just 320-serien för den verkar stabilast som systemdisk.

Min kamerabild är rättvänd iaf.

dyr hobby hehe http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=844283

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Skrivet av tsint:

Jag har idag en UL30A och det enda problemet är att den lackade ytan på touchpaden är sliten och därför har precisionen i touchpaden blivit försämrad.

Eftersom jag annars är mycket nöjd med datorn så funderar jag på uppgradera till en U36SD, därför undrar jag hur touchpaden är konstruerad på denna dator. Är den "integrerad" i chassit, eller vanlig separat? Om den är integrerad, hur är lacken, känns det som den kommer slitas?

Den är inte integrerad som på UL30A!

Edit: För visst är din touchpad helt osynlig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bölänge:

Den är inte integrerad som på UL30A!

Edit: För visst är din touchpad helt osynlig?

Typ, det är knottrigt där touchpaden sitter och den syns ej.

Visa signatur

Permalänk

OK, men då är den här annorlunda.

Permalänk
Medlem

Tack för bra info i tråden! Hur ser det ut med throttling och temperarurer efter lite flertrådig Prime95 eller liknande och nåt grafikkrävande program?

Permalänk
Medlem

det blir nog att införskaffa en sån här dator och byta hdd till ssd.
Ni som har bytt såg ni några garantiklistermärken eller att något var "designat" för att gå sönder om man inte visste hur man gjorde?

Eller var det bara skruvar och ta loss kablar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bölänge:

Manualen säger inte hur man byter disk, måste man ta loss tangenbordet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det något sagt om man i framtiden skulle kunna uppgradera en 002:a med 5400 till en SSD via en godkänd ASUS-verkstad utan att garantin bryts?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsint:

Manualen säger inte hur man byter disk, måste man ta loss tangenbordet?

Det står inte eftersom det inte är meningen att man ska göra det själv. Man behöver skruva ner hela datorn i princip.

Citat:

Er leverans är tyvärr försenad, vi ber om ursäkt för detta. Baserade på preliminära uppgifter beräknar vi att er beställning blir komplett och kan skickas ifrån oss den 2011-09-09

Fick ovanstående från Misco om min 060V
Verkar inte som om någon annan skjutit fram sina datum, så får väl beställa av någon annan och betala fem hundra extra eller vad det nu blir

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNisse:

Verkar inte som om någon annan skjutit fram sina datum, så får väl beställa av någon annan och betala fem hundra extra eller vad det nu blir

Nej skit då :/ Jag mailade Alina, där jag beställt ifrån, nu och frågade när datorn kommer in hos dem. Jag som vill ha datorn så snabbt som möjligt!

Permalänk
Skrivet av TheNisse:

Det står inte eftersom det inte är meningen att man ska göra det själv. Man behöver skruva ner hela datorn i princip.

Skrivet av windmark:

Nej skit då :/ Jag mailade Alina, där jag beställt ifrån, nu och frågade när datorn kommer in hos dem. Jag som vill ha datorn så snabbt som möjligt!

Dessa förseningar har väl varit på gång när det kommer till andra modeller än basmodellen 002? Just därför jag slog till på en sådan, tillgängligheten på 060V och uppåt verkar vara minst sagt svajig. Nåja, hoppas ni slipper vänta för länge iallafall!

Permalänk
Medlem

4gb ram vs 8gb ram på en u36sd? Märkbart?

Visa signatur

hej hej