Flytta Windows från SATA till SCSI, Boot problem!

Permalänk
Medlem

Flytta Windows från SATA till SCSI, Boot problem!

Jag har en server med windows server 2011 standard som vad installerad på en dator med hårddisken på en intern SATA kontroller (Intel ICH)
Nu vill jag flytta installationen till en annan dator som har en SCSI kontroller (IBM SERVER RAID 8K) en IBM X3400 (7976E3G)
Jag gjorde en fullständig backup på systemet och jag har därefter gjort en återställning från Windows 2011 skivan.
Efter omstart bootar naturligtvis inte installationen för att disken är nu på en SCSI kontroller
Hur gör jag på enklast sätt för att få den att boota Windows på SCSI kontrollen.
Jag antar att jag måste på något sätt lägga till SCSI drivrutinerna i den nya datorn samt kanske ändra i BCD eller MBR på något sätt men hur?

Kan tillägga att windows blir D: på nya datorn samt system reserved blir C:. det känns väldigt fel

är väldigt tacksam för hjälp med detta problem!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Core i5 8600K | ASUS PRIME Z370-A | Nvidia Geforce GT1030 | Samsung NVMe 960 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Två snabba puckar:
1. Tidigare var man tvungen att ändra i boot.ini, men nu är det bcd - som jag inte studerat närmare själv, tyvärr. Alternativ två...
2. När vi flyttar till annan hårdvara så gör vi på följande sätt: a) Installerar nytt OS på målserver med aktuella drivrutiner. b) startar upp i AD recovery mode och gör en återläsning av senaste backupen (ta sedan bort de inaktuella drivrutinerna).

Eller... så installerar du VMware ESXi 4.1 (vSphere) som host på den nya hårdvaran och sedan använda P2V för att virtualisera din Small business server. Borde gå bra om du inte har väldigt hög belastning på servern.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Installera på ny hårdvara och för ad recovery är inte aktuellt känns det som me tanke på hur servens aktuella konfiguration ser ut.

Att virutuallisera skulle jag vilja göra men det är inte heller aktuellt då denna server SKA vara fysisk tyvärr.

Borde på något enkelt sätt få till det med drivrutiner tillsammans med editering av BCD tycker jag.

Tror jag fått till BCDn nu men de är bara drivrutinen kvar.

Kan man på något sätt installera drivrutinen för SCSI på gamla hårdvaran och Få med den i en ny backup på något sätt?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Core i5 8600K | ASUS PRIME Z370-A | Nvidia Geforce GT1030 | Samsung NVMe 960 EVO 500GB