Permalänk
Avstängd

Speldator för MAX 8500kr.

Hittade en dator exkl. moms för 8463kr med dessa egenskaper. Jag tvivlar på att man kan hitta en bättre speldator för denna pris!

Ahead Nero 10 Essentials OEM
CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD
Cooler Master CM 690 II Advanced Svart
Corsair CX V2 600W PSU
MSI P67A-G45 B3, Socket-1155
Intel® Core™ i5-2500K Processor
Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9
Gainward GeForce GTX 580 1536MB PhysX
Western Digital Caviar® Blue 500GB
Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S
MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 SE 64bit

Precis det grafikkortet och processor jag önskade mig, sjukt billigt eller hur?

Visa signatur

See is what to belive in.

Permalänk
Medlem

Stöldgods? haha. ja billigt.

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem

Fanns det fler???

Permalänk
Medlem

var såg du den datorn?

Visa signatur

NZXT H400i, Intel i5 9600k, EVGA Geforce RTX 2070, Samsung 970 EVO Plus

Permalänk
Avstängd

Konfigurerade den själv via Komplett. Där finns det en dator vid namn: "Komplett Gamer - Crysis 2", man ska betala exkl. moms och välja det billigaste prylarna tillgängliga som fungerar till i5:an och 580:n. Utan skärm och datortillbehör så klart, så blir den ca 8500kr. Denna dator ska jag kamma hem!

Om det inte någon som kan fixa ihop en bättre för det priset?

Visa signatur

See is what to belive in.

Permalänk
Medlem

LOL

Lol, jag konfigurerade själv,
Fick det till drygt 10 000...
Vad blev fel???

Permalänk
Medlem

Har du inget eget företag du kan köpa genom lär du få betala 10 579 kr för den.

Permalänk
Avstängd

Läs noga pojkar. Jag sa exkl. moms.

Men nu blir jag lite tveksam om grafikkortet. Är det den absolut bästa jag kan få för ~4000kr? Finns det ingen CF/SLI som klår det på det priset?

Visa signatur

See is what to belive in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermos:

Läs noga pojkar. Jag sa exkl. moms.

Men nu blir jag lite tveksam om grafikkortet. Är det den absolut bästa jag kan få för ~4000kr? Finns det ingen CF/SLI som klår det på det priset?

http://www.inet.se/artikel/5409271/xfx-radeon-hd6950-1gb 2 st sådana.

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Avstängd

Jojo. Men kommer Nätagget/Chassit/Moderkortet orka de två gossarna då? :S

Visa signatur

See is what to belive in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermos:

Jojo. Men kommer Nätagget/Chassit/Moderkortet orka de två gossarna då? :S

jaha, njaaa...Kanske borde satsa på ett lite kraftigare.

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cryqer:

jaha, njaaa...Kanske borde satsa på ett lite kraftigare.

Precis, då går det ju över min budget... Men jag kan ju lika gärna köpa Singelkortet nu och senare i framtiden köpa ytterligare ett 580 och kraftigare Nätagg så kommer den ju prestera otroligt bra?

Visa signatur

See is what to belive in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermos:

Precis, då går det ju över min budget... Men jag kan ju lika gärna köpa Singelkortet nu och senare i framtiden köpa ytterligare ett 580 och kraftigare Nätagg så kommer den ju prestera otroligt bra?

Ja, så kan du göra Och då kommer du dessutom ha ett riktigt monster..

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Ok. Så slutsatsen blev denna trots allt. Bästa speldatorn man kan få idag för ~8500kr. Grymt nöjd (;

Visa signatur

See is what to belive in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermos:

Ok. Så slutsatsen blev denna trots allt. Bästa speldatorn man kan få idag för ~8500kr. Grymt nöjd (;

Min dator är snäppet vassare för gameing (fps-mässigt) för samma pris. Din dator är dock även den väldigt prisvärd även om jag inte skulle satsa på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermos:

Ok. Så slutsatsen blev denna trots allt. Bästa speldatorn man kan få idag för ~8500kr. Grymt nöjd (;

Om du köper via företaget så sparar du extremt mycket pengar, inte bara momsen på 25% utan att företagets pengar inte är skattade. Måste räkna bort moms, arbetsgivaravgifter, skatt. Köper du en dator för 10000 ink moms så kommer den kosta ungefär 4000 kr för dig via företaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermos:

Läs noga pojkar. Jag sa exkl. moms.

Men nu blir jag lite tveksam om grafikkortet. Är det den absolut bästa jag kan få för ~4000kr? Finns det ingen CF/SLI som klår det på det priset?

Tror det är du som inte fattat. De flesta av hos har inget företag och kan därför inte köpa saker exkl. moms. Men har du det så är det bara att köpa på

Permalänk
Hedersmedlem

*Korspostning, tråd låst!*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro