Permalänk

Val av grafikkort?

Tja!
Ska precis göra en beställning på ny M-ATX speldator om vi kan kalla de så o skulle vilja ha lite tips & råd
Funderar på ett Asus 560Ti DCUII men kommer vilja köra SLI senare i år o det känns som att 2x DCUII blir tajt

Så e de nån som kan rekommendera en sådan rigg?
Eller ska man satsa på typ EVGA 560Ti Referenskort o isf 1GB eller 2GB versionen?

Konstiga frågor kanske men tar gärna det säkra före det osäkra

KOMMANDE RIGG:
Fractal Design Define Mini (4x Be Quiet 120mm)
Asus Maximus IV Gene-z
Intel 2500k
Corsair 1600mhz Vengance 2x4GB
Corsair AX850
GPU??

Kommer spela BF3 MW3 Diablo 3 mest antagligen

Permalänk
Medlem

köp 580 överclockat

Visa signatur

Citera!

Permalänk

Fast 2x560Ti har väl bättre prestanda men också billigare?

Permalänk
Medlem

2X 6950 är riktigt nice också om man som mig föredrar ATI

Permalänk
Medlem

skulle gått på 2x560ti men köpt något annat än asus korten då många har problem med just dom
prova MSI 560ti med twin frozer kylaren istället
kör ett sånt i min R3 burk just nu
hör inte ens grafikortets fläktar plus att kortet aldrig varit över 58C
och då kör jag bara med silent series fläktar (nanoxia från inet)

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk

MSI kortet kör min svåger med o säger desamma så ja de låter lockande de me, men tänke om man inte skulle ta o köra referenskort ist då 2 styck msi lr asuskort lär generera en hel del värme i burken

Permalänk
Medlem

så länge du har bra flöde i burken både in och ut ska det inte va någon fara
med nån av varianterna men är du orolig över temps
så googla runt lite och kolla vad annat folk har för temp på sina 560ti i SLI

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk

I mitt chassi har ja 2 insug fram (ska montera bort hdd bur också) ett insug i botten o ett utblås bak så luftflöde finns det nog allt bara det att 2 grafikkort ser ju ut att vara rätt så staplade på varandra

Permalänk
Medlem

ja såg nu att med det moderkortet kommer att bli rätt tajt så är nog Referens Design att gå på

men i och med att du har fläkt i botten skulle jag sätta en fläkt i toppen också
lika viktigt att få ut värmen som bildas som att få in luft
speciellt om man tänkt köra SLI
räcker om du sätter en tyst fractal fläkt i toppen

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

MSI skulle jag kört på och här är varför Reference Heatsink Cooler

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk

tänkte sätta en till be quiet fast 140mm där som utblås..
Läste nånstans tyvärr att 560ti refenrens inte e så vidare bra pga att fläkten sitter i mitten men chansar nog på att köra 2xDCUII för ja tror ja har tillräckligt med luftflöde o va fan mobot e ju gjort för SLI så dom på asus måste ju ändå sett till att de ska funka bra ju