Permalänk

Kan inte registrera

Någon mer än jag som inte kan installera spelet? Den gillar inte min nyckel.
Köpte det i butik igår och hörde något om att det skulle vara upp igår klockan 18.

Permalänk
Medlem

Köpte mitt spel på greenmangaming och kunde aktivera det sekunden efter det va köpt, har spelat 17 timmar sen släppet

Permalänk
Inaktiv

Den version av Dead Island som lanserats i Sverige och som nu distribueras av butiker som webhallen och game, innehåller en bugg som gör att spelet inte går att installera via Steam. Den cd-key som medföljer i fodralet, består av 3 rader medan steam vill ha 5 rader. Deep Silver som utvecklat spelet säger att butiker likt Webhallen och Game, medvetet har importerat en budgetversion av spelet, egentligt ämnad för typ Rumänien och Bulgarien. Denna version är inte kompatibel med den som ligger på steam, och därför går inte koden att fylla i (steam ger oss då felmedelandet att koden tillhör en spelversion ämnad för ett annat land).

Webhallen skyller på både Deep Silver och Steam, och säger att de inte lagt upp rätt version av spelet på Steam. Steam sitter fast imellan, men tar nog till större delen parti för Deep Island.

Hur som helst så håller detta på att utveckla sig till en av de största spelskandalerna inom pc-scenen, på många många år. I många andra forum så är det högt upp på tapeten.

Permalänk
Medlem

Tycker den här tråden är rätt underhållande.

Jag har slutat köpa många Pc-spel pga detta jävla consolifiering. Förbokar nästan aldrig spel längre om jag inte VET att det inte kommer bli console skit.

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=210645...

Tänker inte betala för detta spel iaf

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Tycker det var grymt kul att lira coop. Spelade 5 timmar igår med en polare. Visst buggar det och man stör sig på att det känns rippat från konsol men vafan. Vi har kul när vi spelar så bortkastade pengar är det då inte

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

Hur mycket behöver stämma mellan två spelare för att få on the fly co-op?
Om man spelat upp en bit så får man ju aldrig co-op join förfrågan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obbe:

Tycker det var grymt kul att lira coop. Spelade 5 timmar igår med en polare. Visst buggar det och man stör sig på att det känns rippat från konsol men vafan. Vi har kul när vi spelar så bortkastade pengar är det då inte

Samma här! Spelade i fem timmar med en kompis igår och fullständigt älskar spelet! Konsolporta mig hit och dit, det är ju ett skitbra spel, räcker inte det? Däremot är det ju tråkigt att det strulat så mycket med cd-keys och installationer för vissa. =/

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

Är det nån som får svart blinkande på skärmen? Precis i början när man står & pratar med "The Life Guard" inuti huset vid stranden. Går jag ut & tittar mot huset så ser man att det flashar inuti... Ser buggigt ut.

Kör på ett Asus Georce GTX 560 Ti DC II (830MHz kortet), nvidia 280.26. Ej överklockat. Win 7 x64

Permalänk

Jäkla kort spel det var, och påminner mycket om GTA : Somalia A.K.A Farcry 2.... springa fram och tillbaka hela tiden, zombier man slaktat spawnas fram igen på samma ställe, alla fall i djungel banan.

Men tar tillbaka att spelet var skit, jag spelade ju genom den

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

16.2h tog det att klara ut. Och då var nästan alla sidemissions gjorda.

Dock var det en hel del buggar, men vafan, kul var det!

Permalänk
Medlem

Läste nyss på Deep Silvers forum (utgivarna) att de vägrar skapa en Dead Island sektion. Tur att man inte köpte skräpet.

Permalänk
Medlem

Är single player och co-op kopplade? dvs. om spelare 1 spelar på sin game så kan de andra hoppa in o "hjälpa". Eller är det helt o hållet olika "modes"?.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zelxi:

Är single player och co-op kopplade? dvs. om spelare 1 spelar på sin game så kan de andra hoppa in o "hjälpa". Eller är det helt o hållet olika "modes"?.

Det är same same, de kan hoppa in.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av anon83310:

Den version av Dead Island som lanserats i Sverige och som nu distribueras av butiker som webhallen och game, innehåller en bugg som gör att spelet inte går att installera via Steam. Den cd-key som medföljer i fodralet, består av 3 rader medan steam vill ha 5 rader. Deep Silver som utvecklat spelet säger att butiker likt Webhallen och Game, medvetet har importerat en budgetversion av spelet, egentligt ämnad för typ Rumänien och Bulgarien. Denna version är inte kompatibel med den som ligger på steam, och därför går inte koden att fylla i (steam ger oss då felmedelandet att koden tillhör en spelversion ämnad för ett annat land).

Webhallen skyller på både Deep Silver och Steam, och säger att de inte lagt upp rätt version av spelet på Steam. Steam sitter fast imellan, men tar nog till större delen parti för Deep Island.

Hur som helst så håller detta på att utveckla sig till en av de största spelskandalerna inom pc-scenen, på många många år. I många andra forum så är det högt upp på tapeten.

Nu tycker jag du inte ska snacka strunt som du inte vet om, jag köpte mitt spel via Webhallen och det är den med 3 rader och det funkar perfekt. Man behöver inte ha 5 rader av kod för att det ska fungera med Steam aktiveringen.

Visa signatur

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16

Permalänk
Skrivet av anon83310:

Den version av Dead Island som lanserats i Sverige och som nu distribueras av butiker som webhallen och game, innehåller en bugg som gör att spelet inte går att installera via Steam. Den cd-key som medföljer i fodralet, består av 3 rader medan steam vill ha 5 rader.

Lögn, lögn, och förbaskad lögn.

Min kod från GreenManGaming som också gick att registrera som Western Europe Retail Hade 3 Rader med siffror.

Deep Silver är klåpare och ska ha skit. Att de lyckades släppa en Dev version på Steam säger ju bara hur bra företaget är, men är spelet så buggigt som det är så kanske man inte märker skillnad själv vad vet jag.

Skrivet av anon83310:

Låter som du har en strålande framtid på Aftonbladets Klick-blaska med den avslutningen.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Buggskandal i zombiespel, fansen rasar och är kränkta.

För mig är det helt ospelbart, rycker som faan då man använder tangentbordet. Tydligen finns det en fix men har inte engagerat mig utan väntar på en patch.

Permalänk
Medlem

Vi är fyra som har kört co-op nu och inte haft några nämnvärda problem med spelet. Det som är jobbigt är in voice-funktionen och att det känns väldigt portat, men resterande problem som ni nämner är helt främmande för oss och då sitter vi ändå på väldigt annorlunda hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undrium:

Vi är fyra som har kört co-op nu och inte haft några nämnvärda problem med spelet. Det som är jobbigt är in voice-funktionen och att det känns väldigt portat, men resterande problem som ni nämner är helt främmande för oss och då sitter vi ändå på väldigt annorlunda hårdvara.

Ja jag och min kompis blev lite förvånade när vi satt på skype och sedan startade spelet och blev mötta av ett eko, att det inte går att stänga av in-game mikrofonen är dock den enda jobbiga "buggen" jag har stött på.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 0n0ffknappen:

Nu tycker jag du inte ska snacka strunt som du inte vet om, jag köpte mitt spel via Webhallen och det är den med 3 rader och det funkar perfekt. Man behöver inte ha 5 rader av kod för att det ska fungera med Steam aktiveringen.

Blev syftningsfel i mitt inlägg, jag menade INTE på att koden per automatik skulle vara fel bara för att den vara på 3 rader, (även att det kanske såg ut som så, och även att det är som att be om problem när man slänger ut koder på 3 rader när det finns fem fält att fylla i). Jag menade på att kodjäveln är fel om man ser till den version av spelet som ligger på Steam

Skrivet av ReloadMaster:

Lögn, lögn, och förbaskad lögn.

Min kod från GreenManGaming som också gick att registrera som Western Europe Retail Hade 3 Rader med siffror.

Deep Silver är klåpare och ska ha skit. Att de lyckades släppa en Dev version på Steam säger ju bara hur bra företaget är, men är spelet så buggigt som det är så kanske man inte märker skillnad själv vad vet jag. .

Läs ovan du också!

Skrivet av ReloadMaster:

Låter som du har en strålande framtid på Aftonbladets Klick-blaska med den avslutningen.

För att jag påpekar att problemet är stort och att det uppmärksammats på andra forum, då folk här verkar varit helt ovetande. Om du ser till mitt ursprungliga inlägg så var det till personer som undrade över felet. Ibland skänker man lite trygghet till folk om man visar på att problemet är vida känt.

Nu hamnar vi på fel nivå i tråden.

Som sagt bägge parter skyller på varandra, webhallen skrev igår ytterligare ett inlägg i sin blogg där de hävdar att de "jobbar på problemet". Egentligen är det ju bara att få Steam att lägga upp den version av spelet som vår kod är avsedd för, inom vår region. Koden i sig är ju inte fel..

Permalänk

Jag och tre vänner tog oss igenom hela kampanjen på ca 15 timmar under helgen. Det var definitivt värt pengarna men en hel del buggar och designmissar finns.

T.ex så fick jag spela klassen som kastar vapen. Det blev mycket frustrerande att leta reda på sitt vapen när man missade, zombien dog liggandes på det så att man inte kunde se eller plocka upp det innan man sparkat lite på liket och så hände det att vi lämnade området (röda ringen) innan jag fick plocka upp mitt vapen.

Skjutklassen fick spela alldeles för lång tid utan att hitta ett vapen. Å andra sidan har den klassen en xp-skill som gav ett övertag.

Det gick att ramla igenom väggar och när man dog fick man spawna på mycket underliga ställen.

Slutbossen dog på ETT(!!!) slag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Ja jag och min kompis blev lite förvånade när vi satt på skype och sedan startade spelet och blev mötta av ett eko, att det inte går att stänga av in-game mikrofonen är dock den enda jobbiga "buggen" jag har stött på.

Finns en fix, har dock inte hunnit testa själv så vet inte om det funkar eller inte.

http://forums.steampowered.com/forums/showpost.php?p=25015672...

Permalänk
Medlem

Tackar för tipsen om grafikinställningar och eventuella fixar. Har väl spelat 15 minuter hittills och är inte helt imponerad, även om det ändå kan verka helt okej beroende på hur mycket buggar man kommer råka ut för :).

Om det håller att spela och jag har hyffsat kul i kanske 15 timmar så är det lätt mer värt än ett kasst 3D-biobesök som håller i max två timmar och kostar inte långt ifrån spelet.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Jag tycker inte att buggarna är så farliga, det ända jobbiga är som tidigare nämnt röstsystemet in game som inte går att stänga av.

Dock så har jag en fråga, köpte Special edition på Gamestop, det skulle följa med en blueprint på vapnet "The ripper" samt bloodbath arena, detta står utanpå mitt fodral men jag har inte sätt skymten av någon kod eller liknande, när jag går in på additional content i spelet så står det Locked under alla flikar.

Hur låser jag upp dessa grejjer??

Visa signatur

Samsung TFT 24" S24A350H LED| Fractal Design R3 | Asus SABERTOOTH P67 REV B3 | Corsair SSD Force Series 60GB 2.5" | Inte core 15 2500k | Corsair low profile 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3 | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti 1024MB OC| Antec KÜHLER H2O 620| HDD 1TB | Microsoft sidewinder x4 keyboard & Logitech G5 | SteelSeries Siberia V2 Blå

Permalänk
Medlem
Skrivet av D0min4tor:

Jag tycker inte att buggarna är så farliga, det ända jobbiga är som tidigare nämnt röstsystemet in game som inte går att stänga av.

Dock så har jag en fråga, köpte Special edition på Gamestop, det skulle följa med en blueprint på vapnet "The ripper" samt bloodbath arena, detta står utanpå mitt fodral men jag har inte sätt skymten av någon kod eller liknande, när jag går in på additional content i spelet så står det Locked under alla flikar.

Hur låser jag upp dessa grejjer??

Kolla under vid workbenchen under create. Där ligger rippermod om du har den.

Permalänk
Skrivet av Lordh:

Kolla under vid workbenchen under create. Där ligger rippermod om du har den.

Där ligger den inte..
underligt

Visa signatur

Samsung TFT 24" S24A350H LED| Fractal Design R3 | Asus SABERTOOTH P67 REV B3 | Corsair SSD Force Series 60GB 2.5" | Inte core 15 2500k | Corsair low profile 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3 | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti 1024MB OC| Antec KÜHLER H2O 620| HDD 1TB | Microsoft sidewinder x4 keyboard & Logitech G5 | SteelSeries Siberia V2 Blå

Permalänk
Medlem
Skrivet av D0min4tor:

Där ligger den inte..
underligt

Det är vår älskade vän i den lokala spelbutiken som lurat dig Konsol... *Tvi*

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Gjorde en pre order på steam och då låstes dom extra sakerna upp automatiskt så dom går säkerligen att få.

Tycker det där med skandal är lite överdrivet, har spelat spel som varit mycket värre vid release. Nu jobbade jag så jag spelade inte minuten det släpptes men fick uppfattningen att den felaktiga versionen som fanns på steam redan var utbytt/patchad innan det släpptes.

Har inte haft några större problem, trillat genom en vägg en gång samt sparkat en zombie jag behövde döda genom en låst dörr -_-
Har ungefär 30 speltimmar nu som innehåller en playthrough (satsade på explore achieven och alla mods) och lite små levlande på andra karaktärer och det är långt längre än vad t.ex Deus Ex och Space Marine höll så jag är nöjd. Vad gällande portning så märks det inte värst mycket, snabba kontroller och bra flyt, bara i menyer och det grymt störande ingame voice skräpet som inte går att stänga av.

Besvikelsen var väl bristen på grymma bossar Väntar nu på arena släppet.

Permalänk
Medlem

Skulle spela detta co-op för ett par dagar sen, vi var 4st.

Kommer in och det är en voice activation som inte går att stänga av.
Går inte att stänga av auto aim.
Allt är allämnt svampigt och fysiken är så jävla skitdålig så man blir ledsen.

Konsol-portar är så bra alltså.

Permalänk
Skrivet av Danzle:

Gjorde en pre order på steam och då låstes dom extra sakerna upp automatiskt så dom går säkerligen att få.

Tycker det där med skandal är lite överdrivet, har spelat spel som varit mycket värre vid release. Nu jobbade jag så jag spelade inte minuten det släpptes men fick uppfattningen att den felaktiga versionen som fanns på steam redan var utbytt/patchad innan det släpptes.

Har inte haft några större problem, trillat genom en vägg en gång samt sparkat en zombie jag behövde döda genom en låst dörr -_-
Har ungefär 30 speltimmar nu som innehåller en playthrough (satsade på explore achieven och alla mods) och lite små levlande på andra karaktärer och det är långt längre än vad t.ex Deus Ex och Space Marine höll så jag är nöjd. Vad gällande portning så märks det inte värst mycket, snabba kontroller och bra flyt, bara i menyer och det grymt störande ingame voice skräpet som inte går att stänga av.

Besvikelsen var väl bristen på grymma bossar Väntar nu på arena släppet.

Dumt att jämföra med deus ex, i DX:HR fick man ju inte uppdrag att hämta 5 blekmedel eller sånt ju. Där var allt relevant och det fanns en story

tycker det är oerhört buggigt och småfilmerna är riktigt dåliga, ofta utan någon bakgrundsmiljö typ

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7