Xbox Live kommer till Windows 8

Permalänk
Medlem

Så länge det inte börjar kosta att spela online på pc också...hatar xbox btw -.-

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150471:

Låter som en intressant och bra idé. Enda negativa är om vi måste börja betala xbox live på datorn. Men man måste väll kunna köra spelen på datorn utan xbox live och bara köra mot andra pc spelare? Eller ska all internet gå genom xbox live?

Om det skulle bli fallet tror jag ingen skulle använda xbox live.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Citat:

Cross-platform gaming? Innebär detta att en spelare som kör ett spel på PC kan möta någon som kör samma på XBOX360? Intressant hur som helst.

Det skulle aldrig fungera tänk dig hur mycket smisk konsol spelare skulle få i ett fps ^^ Antar att detta mest gäller diverse "instant messaging" lösningar som ingår i "xbox live" tivlar på att detta kommer att göra så att xbox spel kommer till windows.

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem

Ganska tröttsamt med människor som är så jävla anti något man inte behöver använda - väx upp.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Musikälskare

Konsol? Ja om vi snackar NES / SNES / N64 annars nej tack ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud986:

Det skulle aldrig fungera tänk dig hur mycket smisk konsol spelare skulle få i ett fps ^^ Antar att detta mest gäller diverse "instant messaging" lösningar som ingår i "xbox live" tivlar på att detta kommer att göra så att xbox spel kommer till windows.

Fast det skulle ju fungera bra för de speltitlar som redan finns för båda plattformarna (om nu inte MS girighet sätter stopp).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Ganska tröttsamt med människor som är så jävla anti något man inte behöver använda - väx upp.

hur vet du att man inte behöver använda det? de kanske har integrerat det så kraftigt att det inte går att undgå?
nae jag håller mig till dom som tycker det är en usel idé...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Avstängd

''Now u have to pay for everthing u do!!!''

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd

Det skönaste med Win8 är att man aldrig mer behöver konfigurera en dator igen. Alla inställningar och program följer med när du loggar in med Live-kontot.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Om nu detta crossplattformande med xbl innebär att utvecklarna ser en anledning att även optimera för PC och inte tvingar dessa till konsoloptimerat dravel så är detta riktigt välkommet. Helvetet ska iofs frysa till först...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Det skönaste med Win8 är att man aldrig mer behöver konfigurera en dator igen. Alla inställningar och program följer med när du loggar in med Live-kontot.

Med andra ord så kan man inte tweaka som man vill ha det efter sina personliga behov?

Lite IOS??

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SideWinder86:

Med andra ord så kan man inte tweaka så man vill ha det efter sina personliga behov?

Självklart kan du tweaka hur mycket du vill.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Inte en chans i världen att jag kommer börja använda en Xbox applikation på min PC. Kan lova att de snåla fanskapen kommer ta betalt för skiten också

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC | Intel i5 9770K | MSI Z390 MPG GAMING EDGE AC | Corsair RM 850 80+ | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poiarn:

Inte en chans i världen att jag kommer börja använda en Xbox applikation på min PC. Kan lova att de snåla fanskapen kommer ta betalt för skiten också

Är det inte uppenbart att man betalar för spel, film och musik på nätet (i någon form)... ?

Permalänk

Nej tack, Steam är det som gäller för PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxor ABC80:

Låt mig tänka. Jag köper en 15k speldator. Sen installerar jag ett program som gör att datorn beter sig som en 3k konsol. För att kunna spela i sämre upplösning mm. HMM, "What a bright ide". Det värsta är att det kommer att hända. Än är inte den siste idioten född.

Jag köper en 15k speldator. Sen installerar jag Windows som gör att datorn beter sig som en laptop för 3k. För att kunna spela i sämre upplösning mm.

Ungefär sådär pricksäkert var det där.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Tycker det är rätt steg, men de måste verkligen fixa till games for windows mycket innan jag är imponerad.

Permalänk
Skrivet av Dz2:

Är det inte uppenbart att man betalar för spel, film och musik på nätet (i någon form)... ?

Så du menar att man inte gör det när man köper spelen...?

Visa signatur

ASUS PRIME X570-PRO : AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz : ASUS ROG Strix LC 240 RGB White Edition
ASUS GeForce RTX 3090 24GB ROG STRIX OC WHITE : Cooler Master V850 SFX Gold
Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO Vit : Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition

Permalänk
Avstängd

blooooat

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

lol då kan man spöa xbox-noobs i mw3 sen...
så kan de sitta där och tycka sina handkontroller är jättebra

så kan jag skriva förolämpningar utan att de kan svara sen också... i äkta mw2-anda

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Borde inte detta innebära att xbox live exklusiva spel kommer till pc också?

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem

Jag tror inte de har för avsikt att man ska kunna spela Xbox-spel på datorn. Eller missade jag något?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Jag tror inte de har för avsikt att man ska kunna spela Xbox-spel på datorn. Eller missade jag något?

Precis. Annonseringen går inte in i detalj just av den anledningen. Som när Gabe Newell annonserade Steam-stöd på PlayStation 3 E3 2010, vilket fick Sonyfantasterna att tro att hela Steambiblioteket skulle komma att nås på PlayStation 3 medan det bara handlar om att kunna chatta med Steamkompisar och länka stödja spel (Portal 2) mellan systemen.

Här handlar det antagligen bara att den allmänt asdåliga Windows Live-klienten bakas in i systemet utan att kräva egen nedladdning. Vilket inte gör någonting alls då Microsoft gett upp Windows Live i samma utsträckning som konsumenterna.

Permalänk
Medlem

Smart drag av MS. Troligtvis kommer detta innebära att en hel del av xbox-live spelen blir tillgängliga på en till plattform. Då dessa ofta är lite mer "casual" så blir det ett utmärkt komplement till nuvarande säljkanal. Jag sitter själv och surar ibland över att gamla klassiker släpps på PSN eller Live. Själv får man spela den gamla versionen på sin PC. Om jag får möjlighet att spela de upphottade versionerna blir jag väldigt glad.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Jag köper en 15k speldator. Sen installerar jag Windows som gör att datorn beter sig som en laptop för 3k. För att kunna spela i sämre upplösning mm.

Ungefär sådär pricksäkert var det där.

Haha va? Makes no sense eller så gör du nått fel

OnT.

Får blandade känslor. Crossplattform spel lär det aldrig bli microsoft har testat det för många år sen och det funkade inte. Kul om vi får lira xbox spel även om jag svagt minns att MS redan sagt att man ska kunna spela xbox spel med win8?

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kladdigkaka:

Så du menar att man inte gör det när man köper spelen...?

Jo det gör man väl? Jag sa (ungefär) 'är det inte uppenbart att man skall BETALA om man hyr en film, lyssnar på musik eller spelar SPEL på nätet?'
Det gör vi ju redan. Voddler, Spotify, Steam. Så what is the problem? Betalar gärna för XBOX exclusive titlar... för att få spela på PC. Med gärna lite upphottad grafik, i varje fall en smula.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dz2:

Jo det gör man väl? Jag sa (ungefär) 'är det inte uppenbart att man skall BETALA om man hyr en film, lyssnar på musik eller spelar SPEL på nätet?'
Det gör vi ju redan. Voddler, Spotify, Steam. Så what is the problem? Betalar gärna för XBOX exclusive titlar... för att få spela på PC. Med gärna lite upphottad grafik, i varje fall en smula.

Steam har ingen månadsbetalning, tror att det är det som de syftar på.

Permalänk
Medlem

Gott
spela mot xbox spelare förfan!

Permalänk
Medlem

Skulle vara awesome att spöa skiten ur consolefagz i BF och CoD <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av FERGUS:

Steam har ingen månadsbetalning, tror att det är det som de syftar på.

Det hoppas jag inte. DÅ är det lite äckligt. De kan låta windows 8 kosta 200kr mer i engångskostnad eller tjänsten om man vill aktivera eller nått. Men fan inga månadskostnader!