Permalänk
Medlem

Köpråd

Tjena!

Sitter nu och ska plocka ihop en duglig burk inför BF3.
Först och främst får gärna kunniga kika igenom mina val och komma med kommentarer och tips. Tex. behöver jag köpa en separat CPU-kylare eller duger originalet? Finns det några minnen som är i ungefär samma prisklass fast bättre? Osv. osv.

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=971611...

Min huvudsakliga fråga är som så, att jag sitter idag på ett 620w nätagg. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=327672#links
Kommer det att räcka för att driva mina nya komponenter? Eller behöver jag köpa ett värre?

leif
Visa signatur

Schpilen!

Permalänk
Medlem

Efter lite efterforskning på egen hand så verkar det som mitt nätagg duger gott och väl. Mod kan ta bort tråden.

Visa signatur

Schpilen!

Permalänk
Medlem

Nät agg kommer at fungera helt fint. Finns xms3 minnen som fungerar på 1600mhz @ 1.5v köp den istället.

Frågan är hur känslig är du när deg galler ljud ? Stock kylare är ej tyst. Och med tanke på din val av gfx kort, så kommer den att höras mer än gfx kortet

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Nät agg kommer at fungera helt fint. Finns xms3 minnen som fungerar på 1600mhz @ 1.5v köp den istället.

Frågan är hur känslig är du när deg galler ljud ? Stock kylare är ej tyst. Och med tanke på din val av gfx kort, så kommer den att höras mer än gfx kortet

Ah så bra! Jaså? Frågan är då varför någon skulle vilja välja 1.65v istället för 1.5v? Förklara gärna vad skillnaden blir!

Inte ett dugg faktiskt. Kommer ändå inte höra något med BF3 i lurarna! Så ljudnivån är inga problem, det är mest kylningen jag funderar över. Självklart klarar stock av att kyla, men det är väl kanske bäst att köpa en värre om man ska till och klocka i framtiden.

Visa signatur

Schpilen!

Permalänk
Medlem

Mycket lättare att montera en 3rd part kylare med en gång man bygger en dator, istället att riskera de montering av moderkortet pga backplaten till kylaren.

Hyper212+ är billig, bra och mycket bättre jämförd med stock.

Ingen skillnad i prestanda, det har med intels SB spec at göra. 1.5v minnen är rekommenderad av intel. Själv kör jag 1.65v, för jag hittade dominator minnen billigt, och vengeance / xms3 var ej på lager. Körde xms3 i min förra burk, och var mycket nöjd.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W