Permalänk
Medlem

TV runt 8 000kr

Söker en 46-47"s LED-TV som ska användas för PS3, dator och vanligt TV tittande.
Skulle även vara bra om den hade stöd för att kunna använda sig av appar, tror dock att det är ett tag kvar innan man kommer kunna ha stöd för att streama serier eller filmer men ändå..

Är inte ute efter något med 3D men DLNA stöd är ett krav och att den stödjer många filtyper.

Har tittat lite på denna (Dock inte IRL): http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=857528
Någon som själv äger den och kan säga vad som är positivt/negativt?

Tack!

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk
Medlem

Kör du med dator inkopplad så har du ju redan stöd för alla filtyper:D

Jag skaffade den tv du länkade, fick hem den idag. Som med alla LCD/LED så får man en viss grad clouding/backlight eller va det heter, jag är inget bra på alla termer men det är det här som gör att på svarta ytor så kan det lysa upp lite.

Jag har 2st fläckar på ca 2-3cm, en i övre vänstra hörnet och en i övre högra. Inget jag stör mig så mycket på då man bara ser det på helsvarta bilder, jag hade liknande på min gamla LCD som jag även den körde som PC skärm. Har precis kollat på Avatar bluray, det va bra bild, jag märkte inte av blacklight alls även fast jag riktigt satt och ansträngde mig för att se om man såg något.

Skulle jag inte kört dator på den hade jag nog kört på en Plasma.

Jag är nöjd med tv:n ändå, bra med kontakter och finesser (trots avsaknad av 3D) för mina behov. Gillar verkligen den optiska ljudutgången så man slipper köra sönder högtalarna i tv:n då jag gillar att fläska på med hög volym när jag ser film och spelar spel:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Kör du med dator inkopplad så har du ju redan stöd för alla filtyper:D

Jag skaffade den tv du länkade, fick hem den idag. Som med alla LCD/LED så får man en viss grad clouding/backlight eller va det heter, jag är inget bra på alla termer men det är det här som gör att på svarta ytor så kan det lysa upp lite.

Jag har 2st fläckar på ca 2-3cm, en i övre vänstra hörnet och en i övre högra. Inget jag stör mig så mycket på då man bara ser det på helsvarta bilder, jag hade liknande på min gamla LCD som jag även den körde som PC skärm. Har precis kollat på Avatar bluray, det va bra bild, jag märkte inte av blacklight alls även fast jag riktigt satt och ansträngde mig för att se om man såg något.

Skulle jag inte kört dator på den hade jag nog kört på en Plasma.

Jag är nöjd med tv:n ändå, bra med kontakter och finesser (trots avsaknad av 3D) för mina behov. Gillar verkligen den optiska ljudutgången så man slipper köra sönder högtalarna i tv:n då jag gillar att fläska på med hög volym när jag ser film och spelar spel:D

Självklart kan jag välja att köra genom datorn, men får panik av alla fläktar i den så försöker ha den avstängd så mycket som möjligt

Tack för recensionen

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk

Köpte en sån här i förrgår som skrev lite clouding men inget man stör sig på. Jag blev helnöjd me denna Uppdaterade firmwaren direkt. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=865746

Visa signatur

ASUS sabertooth z97 Mark 1/Graffe GTX 670 OC/ I7 4790 Corsair H100i ! /16 GB Corsair vengeance Pro /HDD Crusial M500 240GB still windows /SSD 120x2 och 3,4TB lagring / DVD-RW Asus Bluray-brännare SATA Black / Fractal Design Define R4 Svart / XFX 1250 Pro nätagg /Skärm Benq EW2730 / Score Vantage ?