Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Alternativ till IKEAs dioder?

Tjena!
Tänkte höra om någon känner till någon bra och vettig utmanare till IKEA's lysdiods-list "Dioder"?

Tycker nämligen att den är väldigt dyr, så om någon har något billigt och bra alternativ så uppskattas det.

Jag vill ha färdiga produkter, tänker inte sitta o löda själv

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk

vill man beställa från kina så kan man ju beställa ledstripes i olika längder annars brukar man se liknande produkter folk säljer i 30-60-90-120cm längder osv enligt mig ett dyrt pris här i Sverige. ska man bara ha en liten bit så kvittar väl om man betalar ett överpris. finns ju tex många som sätter sånt i billycktorna nu för tiden etc

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag ska dock ha ett helt gäng utav dem, och de kommer inte alla sitta på samma ställe, så därför behövs även fler ACDC-adaptrar...

Tycker det låter som en sån där grej som man borde kunna få tag i för 200kr nånstans? :S

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

www.molectric.com brukar jag köpa ifrån och dom har det mesta till vettigt pris.

ledslang kanske kan vara något men den var inte så värst billig den heller...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
www.molectric.com brukar jag köpa ifrån och dom har det mesta till vettigt pris.

ledslang kanske kan vara något men den var inte så värst billig den heller...

"MOLED" tycks ju vara precis vad jag letar efter!
Men jag undrar lite över dessa LED-tejp-grejer? Någon som testat dem?

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
"MOLED" tycks ju vara precis vad jag letar efter!
Men jag undrar lite över dessa LED-tejp-grejer? Någon som testat dem?

MVH //Gorian

Finns flera olika sorter.. Jag själv tycker att man ska kolla runt lite och se vad som är bäst och hur de kommer monteras om det finns risk för stötar mm.
De Stripes som fanns på den sidan klarar väl en del förutom klösande katter mm. Men monterar man de ovanför en diskbänk eller nått så kvittar väl sånt.

Tycker mer att man ska välja rätt färg och spridningsvinkel än mcd värde som många stirrar sig blint på. Spridningsvinke under 45* för sånt här skulle jag inte köprt iaf 45-70-80 bör vara lagom till de flesta ändamå och runt 800-3000mcd Beror givetvis lite på färgval men en bra riktlinje jag håller mig innom iaf.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag skulle bara ha varmvita var det tänkt, för montering bakom/under möbler

Men det är möjligt att jag skulle vilja lysa upp någon hylla eller liknande med färgade lysdioder, antagligen blåa isåfall, men det kan jag väl lika gärna löda ihop själv isåfall.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Nu är ju detta en gaaaaaammal tråd, men eftersom jag äntligen gjort slag i saken så får jag väl uppdatera den då:

Jag beställde dessa:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/?cmd=ViewItem&_trksid=p3984.m1...

tillsammans med dessa:
http://www.ebay.com/itm/130571138236?ssPageName=STRK:MEWAX:IT...

Jag tycker de ger ett skönt kallvitt sken, och är tillräckligt lätta att montera bakom möbler/saker/whatever.

Kort och gott; otroligt mycket billigare än IKEA's motsvarighet.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Det är ju inte riktigt samma grejer. Ikeas är ju ex stela och använder om jag minns rätt mini dioder men om det är värt 200kr vet jag ej

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Absolut, det är inte samma produkt. Men som jag sa så anser jag dem vara tillräckligt lätta att montera bakom möbler och liknande.

Visa signatur

---