NZXT gör datorlådan Phantom i chockrosa

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fan jag skiter i vad folk tycker men detta chassie var ju ballt, skulle fan kunna tänka mig detta !

Sen får folk gärna ha bög noja över färgen lol

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Dottern sa, "Gud så söt"

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Hello Kitty! edition
Om jag skulle få den dumma iden att köpa en sandy bridge så skulle denna låda passa bra.

(Sandy är ju ett flicknamn)

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Natac:

chockrosa är ju ett vedertaget begrepp för en nyans av rosa, se engelska motsvarigheten "hot pink"
http://en.wikipedia.org/wiki/Variations_of_pink#Hot_pink

hade de däremot satt rubriken till "NZXT's rosa phantom-chock"
hade jag definitivt hållt med dig, men jag anser nuvarande inte vara av aftonbladetkaraktär

Ahhh. Där ser man uupps

Permalänk
Medlem

Skulle ha varit rosa och vit, hade passat så mycket bättre in.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

Den ser ju mysig ut. Men passar fan inte in på skrivbordet eller där under.
En stor rosa burk x)

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Inaktiv

Ska klart skaffa ett

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Svårt att säga varför rosa uppfattas som kvinnligt.. Men majoriteten skulle säkert hålla med mig, något man lärde sig tidigt i livet!

Rosa uppfattas ofta som kvinnligt, ja. Men varför är något homosexuellt bara för att det är kvinnligt?

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon51600:

Nej! Inget användande av de förbjudna orden!

"NZXT gör datorlådan Phantom i chockrosa" - En aftonblad rubrik så det ryker om det.

"NZXT lanserar datorlådan Phantom i rosa" - Räcker. Bra förklaring. Inget extremt kryddande för att det skall låta mer än vad det är.

Jag är inte ett dugg chockad att färgen rosa finns, eller kan finnas på ett chassi.

Kom igen!

No more AB-skitsnack. Det är kränkande för min intelligens.

But please go on and deliver moar Swec excellence.

Förlåt för dubbelpost, men du vet att chockrosa är en färg och inte en såkallad "aftonbladrubrik"? Om du nu är så intelligent så borde du ju förstå det.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Nej jag är ej homosexuell har sambo och är gift!

Kan man ej vara det om man är homosexuell?

Fan va alla är steroptypa

Spela roll om man e bög eller hetro som gillar rosa...

Jag tyckte lådan var cool och behöver inte skylta med min sexuella läggning för det.

Visa signatur

[ MacBook Air (2011) 11,6¨ 1,6Ghz i5 128GB 4GB ]
[ Fractal Design Define R3, Vit | i7 950, 3.06GHz | GeForce GTX 470 SOC 1280MB | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Corsair SSD Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Corsair AX 850W 80+ GOLD ]

Permalänk

Seriöst, läser du så är datorlådan inte menad för killar

"Datorlådan Phantom färgas rosa och riktas stereotypiskt nog till kvinnliga konsumenter."

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Skrivet av Svbg:

Men varför är något homosexuellt bara för att det är kvinnligt?

Har jag också alltid undrat. För en homosexuell man borde ju inte vara särskilt intresserad av att vara kvinnlig. För då attraherar han ju bara hetrosexuella män och lesbiska kvinnor!

Eller kan det vara så att maskulint och feminimt beteende inte har något med kön att göra? En tanke lika chockande som den rosa färgen vilken i mitt tycke definitivt var chockrosa, trots vissa personers påstående att det nyansen inte finns.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem

Genusdebatten drar igång ordentligt. Fredagsunderhållning.

Skrivet av M1NT:

Majoriteten vuxna som barn skulle hålla med mig om att rosa är en tjejfärg!

Det gör inte associationen mer objektiv.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av beatles-3122:

Har jag också alltid undrat. För en homosexuell man borde ju inte vara särskilt intresserad av att vara kvinnlig. För då attraherar han ju bara hetrosexuella män och lesbiska kvinnor!

Vänta lite. Heterosexuella män attraheras av feminina bögar?

I landet upp-och-ner då eller?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Någon som minns 80 och 90-talet... det var mycket rosa då -både på killar och tjejer.

Jag gillar chassit och skulle lätt ställa det uppe på skrivbordet så att det syns! Numera bygger jag dock mindre datorer, så jag får väl vänta tills de släpper ett rosa chassi anpassat för m-atx...

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Dottern sa, "Gud så söt"

Inte visat den för min dotter ännu.....lär bli ett "DET VILL JAG HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA" OM hon får se det.........

Permalänk
Medlem

skulle gärna haft min fractal r3 i chockrosa

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk

Porrig

Visa signatur

IT-farbror 53år från Gävle, driver IT-bolag sen 2010 på heltid. Jobbar mycket med Unifi.
--
www.phs-itservice.se

Permalänk
Medlem

den var ju as häftig

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem

Ett chassi för alla Mary Kay användare.. Tyckte att chassit var coolt med den färgen men dock lite svårplaserat då det absolut kommer att stick ut.. Absolut en rejäl färgklick..

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Nog finns det kvinnliga datornördar alltid. Jag såg en kvinnlig moddare häromveckan på reddit som hade byggt en vattenkyld dator i plexichassi med rosa detaljer: http://www.reddit.com/r/buildapc/comments/kqv1s/slampc_finall...

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Fet!

Riktiga män bär rosa!

Unik=ja!

Jag blir faktiskt tilltalad utav chassit Nej jag är ej homosexuell har sambo och är gift!

Nu kan jag fått det om bakfoten, men inte kan man vara sambo om man är gift? Eller är det bara jag som tänker fel?

OnT: Sexig låda, men själv föredrar jag violett!

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Skulle vilja påstå att det är det gamla samhällets fel. Tjejer får rosa och lila kläder, och killar får blått och svart. Den som påstår att det har med våra gener att göra kommer åka på en E-propp

Till viss del har det att göra med samhället, men samtidigt så får man ju tänka på att de olika färgerna inspirerar olika känslor hos oss.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Skrivet av el_genius:

Jag har inte tid med kvinnor, för mycket läxor.

Precis som att många inte vill lägga en månadslön på en dator vill inte jag lägga mer än en månads studiebidrag på ett chassi.

Håll dig till läxorna , blir billigast i längden

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk

Jag vill ha det! Har faktiskt varit på väg att måla ett chassi rosa... nu slipper jag det

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

Hade nog sett dem göra en röd istället för rosa.

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk
Medlem

Nice!
Nu har Barbie inga ursäkter att inte lira BF3 med Ken

Permalänk
Medlem

Tjejen gillade denna skarpt ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Vit
64 GB Kingston DDR5 6000MHz CL30 | MSI B850 GAMING PLUS WIFI
MSI GeForce RTX 4080 Super 16G VENTUS 3X OC| Kioxia Exceria G4 NVMe SSD 1TB |
HAVN HS 420 Vit | Corsair RM 750
AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoveLeon:

Hade nog sett dem göra en röd istället för rosa.

Den finns redan i röd ^^

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090