Apple lanserar Iphone 4S och Ios 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

ehhh du får nog utveckla dig lite. har du ens testat att lägga in costum roms?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Intressant att apple har snott notification bar från Android rakt av, och att inte en kotte reagerar?

Fast om du tittar efter bättre så ser du att det inte är samma sak.

Och vad ska dom göra? dom har knappast patent på detdär

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Om du inte använt en android lur som flyter på bättre (inte mjuka långsamma animeringar) har du inte använt en bra sådan.
Lite fel att jämföra en billig ZTE Blade (men den flyter på ruggigt bra med CM) till exempel mot en iPhone 4.

On topic, hoppas Samsung lyckas få in sina käppar i hjulen på Apple nu så dom får smaka på sin egen medecin.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk

Blir ett garanterat köp!,
mitt abb gick ut för 3 månader sen och dags att skaffa ett nytt hos 3, varför inte en iPhone 4S, om ja inte gillar den kan ja alltid sälja den för ett högt pris till folk som har anmärkningar som inte kan få abb.

Finns det någon Android-lur med 64GB inbyggt?....
Själv är jag ganska trött på min Android mobil som ex: har 8MP kamera med 1080p videoinspelning, men klår inte iPhone 4's 5MP kamera eller som i test har bättre videokvalitet på bilden och ljudet i 720p inspelning. Jag personligen alltid gillat iPhone4-designen, men det som gjorde att jag inte skaffade den var antenn-problemen som dom verkar äntligen har löst (man ska aldrig köpa 1gen av något nytt, iphone 4 var 1gen av nått nytt och alla 1gen produkter har något stort problem). Jag personligen bryr mig inte om CPU/GPU så länge den presterar dom den ska och jag hörde nån skriva att Siri skulle ta ram?, själv tror jag poch hoppas att det flyter på som allt annat hos iPhone.

Jag har använt Google synkroniserings-tjänster på min Android mobil vilket funkar okej (förutom att synka mitt iTunes bibliotek som är lite jobbigt att göra), men jag ser faktiskt fram emot iCloud då det skulle bli mycket enklare att synka med min Mac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Fast om du tittar efter bättre så ser du att det inte är samma sak.

Och vad ska dom göra? dom har knappast patent på detdär

det lär de har på något vis, om apple kan ha patent på löjliga "bounce när man bläddra i bilder" så är nog ifånens nya notificationsbar ganska mycket stulet från android

Permalänk
Medlem

Ni som klagar och kallar skärmstorleken fail. Ni har inte tänkt på att alla inte vill ha en stor skärm? Jag tycker att 3,5" är perfekt och tycker att allt större är för stort.
Siri verkar vara en kul funktion men troligtvis inget jag skulle använda mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av moparlinke:

Hoppas de stämmer skiter ur de ruttna äpplet

Haters gonna hate.

Permalänk

Kommer flash att fungera på nya iphone?
Kan inte tycka att sgs2 flyter sämre än iphone .

Tror fasen den är snabbare fast den visar flash

Edit
Hatar inte alls apple .
Använt iphone en hel del och varit sugen på en imac .

Däremot finns de saker jag inte gillar.
Som med allt annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Om du inte använt en android lur som flyter på bättre (inte mjuka långsamma animeringar) har du inte använt en bra sådan.
Lite fel att jämföra en billig ZTE Blade (men den flyter på ruggigt bra med CM) till exempel mot en iPhone 4.

On topic, hoppas Samsung lyckas få in sina käppar i hjulen på Apple nu så dom får smaka på sin egen medecin.

av tidigare inlägg kan man se att han använder en S2. antingen trollar han eller så är det något fel på honom

Permalänk
Medlem

Hörde minst 10 pers på bussen i morse som prata om nya iPhone.. "oh har du hört att nya iPhone är 7 gånger snabbare! sån ska jag köpa sen" och det var vad vissa kallar "fjortisar", tjejer på 14-18 år.
Behöver dom ens en telefon som är 7 gånger snabbare än 4an? .....

Min nästa telefon blir helt klart en Windows Phone 7, det ser betydligt mera intressant ut än både iOS och Android.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av harith:

och iphone 4s ligger långt efter vilcken somhelst andorid phone i samma prisklass och ingen 4G är nog det största WTF av allt och HSDPA+ räknas som 3g-turbo här i svergie som har funnits hur länge nu?

iphone är nu bara en status symbol

Yep, var lite sugen på en iphone men inte när min HTC ligger ljusår före.. Vill ju inte nergradera mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Fast om du tittar efter bättre så ser du att det inte är samma sak.

Och vad ska dom göra? dom har knappast patent på detdär

Inte samma sak...
När det kommer till Android så är det så jätte likt Apple iOS på alla sätt å vis men inte åt andra hållet.

http://www.youtube.com/watch?v=CW0DUg63lqU!

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Datavetare
Skrivet av KiXeR:

Apple har idag en väldigt stor fördel gentemot Android, samspelet mellan iOS och hårdvaran i iPhone är grymt bra. Idag sitter jag med SGS2 som jag diggar hårt och frugan med en IP4 och visst har hennes telefon bättre flyt än min. Dock väger Androids öppenhet upp till detta och jag överlever sämre OS prestanda. Men för majoriteten av köparna så spelar hårdvara mindre roll eftersom e flesta vill ha enkelhet (som iOS har) och bra flyt (återigen iOS), där har Android en lång väg att gå...än iaf.

En av nyheterna i Ice Creme Sandwich är GPU-acceleration av 2D. Tidigare Android-versioner saknar detta då minimi-specifikationen för Android HW inte innefattade en GPU, en enkel frame-buffer var det enda som krävdes. "Fördelen" (om man nu ska kalla det för fördel) med detta var att Android kunde dra ganska stor nytta av dual-core CPUer då de flesta program endast kan använda en CPU-kärna och den andra kärnan kunde användas som "GPU".

En GPU är naturligtvis ändå klart bättre på att hantera grafik än en CPU, så ICS borde få rejält mycket bättre flyt. Blir väl upp till apputvecklarna på Android att lura ut vad man ska använda en 1.5GHz dual core CPU till när en hel del kraft frigörs.

Apple är väldigt duktiga på att använda HW-acceleration i både iOS och OSX, samma sak gäller Microsoft i WP7. Många här hävdar också att WP7 flyter ännu bättre än iOS. Om OSX och iOS delar grafik-stack så är nog det helt sant att WP7 flyter bättre än iOS givet likvärdig HW. OSX har (tyvärr, har själv en rad Macar och kör OSX dagligen) en rätt ineffektiv grafik-stack jämfört med Windows. Detta syns i 3D spel som finns på båda plattformarna, det syns i resultat på HW-accelererad HTML och liknande. Tycker ändå Apple produkter känns bättre designade och de utnyttjar effekter och liknande på ett estetiskt mer tilltalande sätt än Microsoft och Google, men i rå prestanda ligger Apple i lä både HW och SW mässigt.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

föredrar android alla dagar i veckan.. känner mig så handikappad/begränsad med en iphone (ja, jag använde 4an i 3 veckor tidigare), och jag rootar inte mina mobiler.. därför känns android som det självklara valet.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mingan84:

ehhh du får nog utveckla dig lite. har du ens testat att lägga in costum roms?

Ja, jag har testat custom roms, många. Anledningen till att iOS flyter på bättre är att allt är gpuaccelererat, det är det inte på androidsidan.

Skrivet av zeg:

Om du inte använt en android lur som flyter på bättre (inte mjuka långsamma animeringar) har du inte använt en bra sådan.
Lite fel att jämföra en billig ZTE Blade (men den flyter på ruggigt bra med CM) till exempel mot en iPhone 4.

On topic, hoppas Samsung lyckas få in sina käppar i hjulen på Apple nu så dom får smaka på sin egen medecin.

ZTE Blade flyter inte på speciellt bra med CM (jag har en Blade). Min primära telefon för tillfället är en samsung galaxy s2 och den har inte samma flyt som iphone4 (förutom i webläsaren som verkar vara gpu-accelererad).

Permalänk

Kul att så många är nöjda med sin Android-telefoner! Vi som gillar Apples mobiler gör nog det för att allt är ordentligt genomtänkt och att designen slår konkurrenterna alla dagar i veckan. iPhone 4 är en grymt snygg mobil med ett gränssnitt som flyter perfekt och hundra gånger snyggare ikoner än sina kära konkurrenter. Ikoner är viktigt, eftersom man sitter och tittar på dom varje gång man använder telefonen.

Visa signatur

Dator 1: i7 2600K / Gigabyte GTX 590 / 8 GB minne / 120 GB Intel 510 SSD / 2TB / Corsair 750W / BENQ XL2410T 120 Hz
Dator 2: 27" iMac i5 Router: Apple Airport Extreme
HTPC: i5 2400 / Radeon HD 6450 1GB / 8 GB minne / 2TB / Samsung 50" Plasma
Platta: iPad 3 32GB 3GTelefon: iPhone 4 16gb

Permalänk
Medlem

Där fick jag det förklarat...tack :).

Skrivet av Yoshman:

En av nyheterna i Ice Creme Sandwich är GPU-acceleration av 2D. Tidigare Android-versioner saknar detta då minimi-specifikationen för Android HW inte innefattade en GPU, en enkel frame-buffer var det enda som krävdes. "Fördelen" (om man nu ska kalla det för fördel) med detta var att Android kunde dra ganska stor nytta av dual-core CPUer då de flesta program endast kan använda en CPU-kärna och den andra kärnan kunde användas som "GPU".

En GPU är naturligtvis ändå klart bättre på att hantera grafik än en CPU, så ICS borde få rejält mycket bättre flyt. Blir väl upp till apputvecklarna på Android att lura ut vad man ska använda en 1.5GHz dual core CPU till när en hel del kraft frigörs.

Apple är väldigt duktiga på att använda HW-acceleration i både iOS och OSX, samma sak gäller Microsoft i WP7. Många här hävdar också att WP7 flyter ännu bättre än iOS. Om OSX och iOS delar grafik-stack så är nog det helt sant att WP7 flyter bättre än iOS givet likvärdig HW. OSX har (tyvärr, har själv en rad Macar och kör OSX dagligen) en rätt ineffektiv grafik-stack jämfört med Windows. Detta syns i 3D spel som finns på båda plattformarna, det syns i resultat på HW-accelererad HTML och liknande. Tycker ändå Apple produkter känns bättre designade och de utnyttjar effekter och liknande på ett estetiskt mer tilltalande sätt än Microsoft och Google, men i rå prestanda ligger Apple i lä både HW och SW mässigt.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk

Sweclockers: I tabellen står det "Okänt" på minne, men i texten står det 1GB arbetsminne.

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Ni som klagar och kallar skärmstorleken fail. Ni har inte tänkt på att alla inte vill ha en stor skärm? Jag tycker att 3,5" är perfekt och tycker att allt större är för stort.
Siri verkar vara en kul funktion men troligtvis inget jag skulle använda mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

jo men prototypen tyskarna hade gjort var ju på 4 tum men ändå lika stor som iphone 4, den nyttjade hela ytan, dock så hade den ju säkert fått sämre dpi

Permalänk

Har en 3gs som jag hade tänkt byta men så blir det inte nu. Den fåt hänga med till när 5an kommer(1 år antagligen?)

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Fast om du tittar efter bättre så ser du att det inte är samma sak.

Och vad ska dom göra? dom har knappast patent på detdär

Nästan samma sak är det ju ändå, och det är inte omöjligt att google har patent på att dra ner en notification area från toppen av skärmen, iallafall i USA?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Skrivet av _NsMs_:

Så vill jag kan se är galaxy s2 fortfarande snabbare... Men det är bra prestanda för att vara en appleprodukt.

http://www.anandtech.com/show/4686/samsung-galaxy-s-2-interna...

Vad jag kan se så springer iPad2 (med samma processor och minne som iPhone 4s) cirklar runt SGS2. Men ja, ibland är det svårt för en varvad att minnas hur många gånger man blivit just det, varvad.

Permalänk
Avstängd

Hade hellre tagit ny design liknande macrumors än ha kvar samma värdelösa iphone4 design.
För det hade jag gärna offrat en onödig gpu och mer cpu kraft.

Jag har inte en mobil för att spela Battlefield 3 på, att interfacet blir snabbare är dock bra. Men massa spel med bra grafik osv är totalt useless för mig iaf.
Något som nog andra också tycker då små skitspel som angry birds säljer bättre än något annat gjort.

Om nu apple vill göra något nytt osv, gör den smalare, bättre design OCH bättre batteritid, då är det innovativt.
En kamera som alla andra har, röststyrning som jag aldrig använder (lol prata med mobilen på stan) osv är imo rätt "meh".

Så sjukt besviken på att det inte blev en ny iphone utan en re-use av gammla skiten.
Det var iaf vettigt att göra 3gs eftersom folk hyllade designen på den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hakkenarsk:

http://www.anandtech.com/show/4686/samsung-galaxy-s-2-interna...

Vad jag kan se så springer iPad2 (med samma processor och minne som iPhone 4s) cirklar runt SGS2. Men ja, ibland är det svårt för en varvad att minnas hur många gånger man blivit just det, varvad.

Prestandan ska ju dock kunna användas på ett bra sätt också, inte bara i benchmarks.
Spel prestandan är bra, men hur många bryr sig om den?

När Quad Core mobiler kommer så kommer den köra över A5, men samma där, varför bry sig om prestanda dom inte kan använda i mobilerna ändå.
Förutom att spela jättecooltfräcka spel som inte kommer att säljas i närheten utav enkla spel som angry birds, doodle jump osv.

Permalänk

riktigt fattig iphone

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

jag kommer kunna köra iOS 5 på min snart 2 år gamla iPhone 3GS samma dag som det släpps.
Hur är det för de som sitter på de första androidtelefonerna? Kan ni köra nya androidOS samma dag som det släpps utan att behöva utöva någon konstig konfigureringsdans som tar en halvdag och en massa tid av forumläsande och inte riskera att få en bricka som i bästa fall fungerar som spegel?

själv tycker jag bara en idiot (eller rik person) uppgradera till 4S om de redan har 4.
Men för mig som har 3GS (och en jävla massa köpta appar) så är det intressant att uppgradera, speciellt pga nya antennen. Men jag väntar och ser vilka erbjudanden Telia kommer med. Andra operatörer har kass täckning i glesbygden så de skiter jag i.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av alindvall:

Frågan är om man ska uppgradera nu alltså..... Köpa samma telefon känns det som.

Fast för ett dyrare pris

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

Storleken är en smaksak men för mig och många andra är 4.3" perfekt, för övrigt är GS2 både lättare och tunnare än 4s. Vad menar du skulle vara imbicillt? Det är specifikationer svart på vitt, och de har dessutom glömt nämna att nya S2 har NFC, för att inte tala om anpassningsbarhet och valfriheten som kommer med Android.

Jag tror vi alla här på Sweclockers vet att bättre specs inte betyder bättre produkt. Se bara på AMD vs Intel, Geforce vs Radeon, PS3 vs Xbox 360. Klockfrekvenser hit och dit är inget att lita på. Galaxy S2 har ju inte ens något riktigt stöd för dualcore i Android än så länge, något som okunniga konsumenter ändå skryter om, och kunniga Iphone-användare vet att det går att anpassa utseendet dramatiskt, du kan tom köra Android på en Iphone om du så vill det.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dammskog:

jag kommer kunna köra iOS 5 på min snart 2 år gamla iPhone 3GS samma dag som det släpps.
Hur är det för de som sitter på de första androidtelefonerna? Kan ni köra nya androidOS samma dag som det släpps utan att behöva utöva någon konstig konfigureringsdans som tar en halvdag och en massa tid av forumläsande och inte riskera att få en bricka som i bästa fall fungerar som spegel?

Ios har ju samma prestandakrav som den första versionen utav Ios hade.

Dvs Ios har ju inget nytt i sitt OS som kräver ny hårdvara annat än kanske nya programvaror eller bakgrundsbilder MEN 2G kan väl inte ha nya Ios än 4.0 eller vad det var?

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Fanboydiskussioner <3 http://www.youtube.com/watch?v=W2Rdf0n_Lsg

Är man villig att betala nån tusenlapp extra för en telefon som är mer låst men även har högre användarvänlighet så visst Och Apple satsar nog 50% av budgeten på design