Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk

Mitt spel liksom tabbas ner på Caspian Border efter en liten stund. Försöker man tabba upp får spelet fokus, men bilden hänger kvar på det som är i bakgrunden, tex Skype och liknande.
Någon som haft liknande problem och löst det? Känns som om det vore något enkelt då spelet inte krashat i Task Manager

Permalänk
Avstängd

Så där ja nu har man äntligen fått prova caspian, En riktig battlefield karta istället för metro, vilken skit... fattar inte vad den har i BF att göra, det är ju en BC karta

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

:/

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Om man har surroundlurar vad ska man ha för ljudinställning i spelet då? Kör med hifi nu men det kanske är fel.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

han missade väll och träffa nån bakom. såg ut så iallafall

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Om man har surroundlurar vad ska man ha för ljudinställning i spelet då? Kör med hifi nu men det kanske är fel.

borde vara soround. om man kör på headphones instälningen så borde det nog bara bli 2.0 ljud

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk
Avstängd

fan vad grym grafik det är på Caspian alltså!
körde några timmar igår och det var nästan så man glömde bort att man satt framför en dator

har nu hittat bra inställningar som ger ett skapligt flyt utan att tappa allt för mycket godis
kör i 1600*900 med allt på Ultra förutom Shadows som jag kör Medium + 2x MSAA.
aldrig under 60 fps

ett tips för att höja FPSen är att köra Antialiasing i Nvidias kontrollpanel som "Application Controlled"
kör inte som x2 eller x4

SS kör jag på x2 föresten

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zuow:

Kan någon förklara för mig hur man styr jetsen och helikoptrarna? jag krashar varje gång-.-

W för att gasa, S för broms, A och D för att typ svänga på nåt sätt(Vet inte vad det kallas i flygvärlden)
Pil framåt för att dyka och pil bakåt för att stiga, samt pil höger o vänster för att (tror det heter gira.)

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MrAdde:

W för att gasa, S för broms, A och D för att typ svänga på nåt sätt(Vet inte vad det kallas i flygvärlden)
Pil framåt för att dyka och pil bakåt för att stiga, samt pil höger o vänster för att (tror det heter gira.)

Banka

(Och gira är korrekt.)

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Någon som kan hjälpa mig med varför jag blir random dc från servers efter allt från 5 min till 30 min? händer bara i bf3 och bfbc2, inge annat spel eller likande.

Har även stängt av UPnP i min router (Thomson TG784), något mer jag behöver göra?

Permalänk

Är det bara för mig som fpsen sjuker ortroligt mycket när man zoomar in med ett vapen?
En annan sak jag undrar är om det bara är för mig som även fast jag ligger på 60+ så känns de som om de laggar?

Självklart förstår jag att det är en beta men undrar mer om det beror på min dator eller om spelet inte är optimerat ännu

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

En annan sak jag undrar är om det bara är för mig som även fast jag ligger på 60+ så känns de som om de laggar?

Jag har samma problem, känns lite småhackigt

Visa signatur

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

***Gammla goda minnen med ovanstående som burk :) ***

Permalänk
Avstängd

Har nu testat spelet och säger: flopp (metro) cod 4 i ny förpackning.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Hedersmedlem

Körde några matcher på Caspian igår och jävlar vad bra det var Flyga jets var dock svårare än jag trodde (men kul som fan), så jag gav upp efter ett antal kraschar

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Har nu testat spelet och säger: flopp (metro) cod 4 i ny förpackning.

Bc2 i ny förpackning.

Men varför kör du inte Caspian border?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Toye666:

Bc2 i ny förpackning.

Men varför kör du inte Caspian border?

Försöker hitta en Caspian Border server men är inte så haj på deras system. Dock tycker jag att gameplayet i sig var förjävligt trist jämfört med RO2 (realistiskt sett) och har inget att sätta emot Cod 2/4 (arkadmässigt) förutom att det är ljusår snyggare än CoD2. Dock verkar inte spelet vilja köra på ultra, för mina texturer ser ut som skit (580, max på alla inställningar).

Edit: Caspian Borders var roligare än metro.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Försöker hitta en Caspian Border server men är inte så haj på deras system. Dock tycker jag att gameplayet i sig var förjävligt trist jämfört med RO2 (realistiskt sett) och har inget att sätta emot Cod 2/4 (arkadmässigt) förutom att det är ljusår snyggare än CoD2. Dock verkar inte spelet vilja köra på ultra, för mina texturer ser ut som skit (580, max på alla inställningar).

Edit: Caspian Borders var roligare än metro.

Jag tror inte de snyggaste texturerna finns ute på betan.

Permalänk
Avstängd

Sådär, efter att ha slagit sönder varenda staket på Caspian Borders tackar jag för mig och lägger spelet åt sidan.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Sådär, efter att ha slagit sönder varenda staket på Caspian Borders tackar jag för mig och lägger spelet åt sidan.

Kniva staket är ju enligt mig inte det roligaste med Caspian...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Skrivet av lakej:

Vad förväntade du dig då?

Permalänk
Medlem

yey. 10 olika servrar, kan spela 20 sec sen blir man disc.
suck......

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

yey. 10 olika servrar, kan spela 20 sec sen blir man disc.
suck......

Konstigt, Alla servrar jag vatt inne på har inte haft några problem med DC.
Det som gör de ospelbart för mig i betan är att de laggar på Caspin border, när jag scopar med t.ex. sniper droppar fpsen jävligt ordenligt

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Spelade långt in på morgonen igår och hittade bra inställningar som flöt på fint (60FPS), inga problem med lagg, hade så jävla kul Enda problemet hittills för mig är att det känns lite obalanserat när det gäller vehicles. Dels känns det jätteskumt att flyga flygplan, var i luften kanske en halvtimme med flygplanet och 40-50 minuter med helin sammanlagt, fick varken tillbaka känslan från BF2 eller BC2. Dessutom känns det konstigt att engis kan börja med Stinger (lock-on) medan man som pilot måste unlocka flares. Vidare känns det konstigt med tanks - efter att fått "tank disabled" så antar man att nästa RPG kommer att spränga tanken - men icke. det är väldigt svårt att faktiskt döda någon i en tank genom att spränga den - måste tima RPGn så att man skjuter direkt efter någon annan, och detta EFTER att tanken ha blivit disabled. Och till sist - buggys och andra LVs sprängs inte av en RPG....Säkerligen saker som kommer att fixas dock Caspian Border = win

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lakej:

fan får man poäng för att slå sönder staket?
är det 1 points per planka eller?

postar några bilder från i går på webhallens servrar
som sagt otroligt nöjd med flytet nu när man fåt ordning på inställningarna
en liten optimering så är det knappt att ett tilll GTX 580 behövs i 1600*900 upplösning

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Hur tar man screenshots egentligen? Jag har en katalog som heter Screenshots men det dyker inte upp några där :/

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Avstängd
Skrivet av '[cyb:

;11448463']Hur tar man screenshots egentligen? Jag har en katalog som heter Screenshots men det dyker inte upp några där :/

printscreen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

printscreen?

Jo jag trodde det med, fast det dyker inte upp några bilder där ändå

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Prefum:

Caspian laddar segare hos mig än hos alla andra.. Har Corsair Force GT på AHCI, och en kompis till mig kör med mekanisk HDD och det laddar snabbare för honom. Min uppkoppling är också snabbare. Hur fixar jag detta?

det skulle jag också vilja veta
jag har SSDn i sign
när man kommer in på banan så är fan folk redan igång och flyger och pepprar.
det borde ladda betydligt snabbare än så här

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av '[cyb:

;11448488']Jo jag trodde det med, fast det dyker inte upp några bilder där ändå

kör med FRAPS
http://www.fraps.com/download.php

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Känner också att jag är sist in och alla har tagit allt. Varje gång...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter